leuk verslag van een avondje techniek en muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

leuk verslag van een avondje techniek en muziek

deze berichten zijn te leuk om niet eens te lezen...

AD.nl - Cultuur Den Haag e.o. - Veel leuks maar musici boeien meest
    et festival begon, geheel volgens planning, onder een slecht gesternte. Tijdens het openingsconcert op vrijdag de dertiende ging mis wat er maar mis kon gaan. Tenminste, dat moesten we geloven. De microfoon weigerde dienst, waardoor Frits Wester de presentatie moest overlaten aan twee plat Haags sprekende ‘technici’. Een concertvleugel donderde in de Hofvijver, waardoor een optreden van spookpianist Stefano Campanella in het water viel. En tijdens de toegift dook in de Hofvijver een haai op.

Muzikaal gebeurden er geen rampen, al deed de geluidsversterking het Residentie Orkest niet optimaal uitkomen. Neeme Järvi loodste het orkest met strakke hand door griezelstukken als Saint-Saëns’ Danse macabre en Dukas’ Tovenaarsleerling. Muzikaal hoogtepunt vormde het optreden van bariton Thomas Oliemans in Schuberts Erlkönig en een aria van Verdi.

AD.nl - Den Haag, Wassenaar, Voorschoten - Orkest biedt excuses aan
    DEN HAAG - Het Residentie Orkest biedt zijn excuses aan aan de AVRO, het Festival Classique, het publiek en de tv-kijkers voor de wanprestatie die zaterdagavond is geleverd door plaatsvervangend concertmeester Ilya Warenberg.

volgens mij was dat een avond om bij te zijn
    lekker belangrijk!
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Originally posted by showband
    Muzikaal gebeurden er geen rampen, al deed de geluidsversterking het Residentie Orkest niet optimaal uitkomen.
    Slechte reclame lijkt me dit......

Is het het bedrijf uit Haren dat daar geluid deed?

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Er zijn geen noemenswaardige technische problemen geweest, maar er was wel een verschrikkelijk onprofessioneel orkest. Een dirigent die niet op zijn plek staat terwijl een live tv uitzending begint en een eerste/solo violist die dronken is, vals speelt en af en toe gewoon stopt.
      Tja, wat de krant er dan weer van maakt, natuurlijk ligt het weer aan het geluid.
      Maar als het geluid op locatie en op tv slecht is, dan zal het wel door het orkest komen is het niet?
      Last edited by kokkie; 20-06-08, 21:27.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• J.S. Coolen
        • May 2008
        • 254

ik ben er niet bij geweest dus ik kan niet echt een oordeel maken.

Maar is het niet zo dat wat je op tv hoort hetgene is dat de mensen daar ook horen? (alleen wat slechter)

Een violist die dronken is is wel erg raar, weet je zeker dat hij dronken was of was hij heel zenuwachtig....
        Account niet meer actief.

Comment

• kees22
          • Feb 2007
          • 110

als het goed is zit er op de multikabel een output voor de FOH en een voor de broadcast of recording. dus voor de zaal en voor de tv heb je een apparte mixer.
          Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• J.S. Coolen
            • May 2008
            • 254

Dat begrijp ik, maar dat zal niet voor elke camaraploeg beschikbaar zijn, alleen voor degene die de officiele broadcasting doet.

Ik kan me voorstellen dat kokkie het op tv gezien heeft.
            Account niet meer actief.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by kokkie
              Een dirigent die niet op zijn plek staat terwijl een live optreden begint en een eerste/solo violist die dronken is, vals speelt en af en toe gewoon stopt.
              Volgens teletekst was de eerste violist onwel geworden ???
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

Ik ben ook vaker dan eens onwel geworden van wat teveel drank hoor!
                onwel is niet meer dan jezelf flink ziek voelen he... kan dus om allerlei redenen gaan..

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by jakkes72
                  Is het het bedrijf uit Haren dat daar geluid deed?
                  Nope, was het bedrijf uit Utrecht

Originally posted by kees22
                  als het goed is zit er op de multikabel een output voor de FOH en een voor de broadcast of recording.
                  Ongeveer. Het signaal wordt doorgaans gesplits mbv een actieve splitter. De mix op TV is dus inderdaad vaak een andere dan op locatie.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Originally posted by J.S. Coolen
                    Dat begrijp ik, maar dat zal niet voor elke camaraploeg beschikbaar zijn, alleen voor degene die de officiele broadcasting doet.

Ik kan me voorstellen dat kokkie het op tv gezien heeft.
                    We hebben het over een concert dat live uitgezonden wordt op tv, hier stonden hoogstwaarschijnlijk de OBV1 en Music1 van Dutchview en hebben we het niet over een links/rechts groepje voor een ENG ploeg.

Ik heb zelf het concert niet gezien, maar wel een groot aantal mensen gesproken die creatief en technisch verantwoordelijk waren. En het zal toch niet door fouten van de techniek komen dat het Residentie orkest haar excuses maakt richting AVRO en publiek?
                    Maar het is wel jammer dat het gelijk weer aan de techniek ligt, lekker makkelijk afschuiven.
                    Last edited by kokkie; 20-06-08, 21:45.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• JustME125
                      • Jun 2006
                      • 297

Originally posted by kokkie
                      Maar het is wel jammer dat het gelijk weer aan de techniek ligt, lekker makkelijk afschuiven.
                      Ach zo gaat het toch altijd . Ik begin er al aan te wennen.

Mzzls
                      Correct me if I'm wrong

Comment

• DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

Voor TV (in studio toch) heb je een mixer voor de uitzending (in de regiekamer), een frontmix in de zaal en een monitormix in de zaal...

Vind persoonlijk dat we geen mening kunnen geven als we het resultaat en de omstandigheden niet weten.

grtzz DJ nn
                        ... the sound of silence...

Comment

Working...