Brandje op de set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silence
    • Apr 2003
    • 50

Brandje op de set

Heb dit nutteloze filmpje op youtube gevonden.
    Iemand dit als eens voor gehad?

YouTube - Great Balls Of Fire - Art Fein's 21st Elvis Birthday Bash
    silence lighting
  • LJmalcolm

eerste keer dat ik zoiets zie maar die "buis" waar die kopjes aan hangen hangt nogal door of lijkt dit maar zo

grtz malcolm

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

mooie rookmachine.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• StijnS
        • Sep 2006
        • 173

Originally posted by LJmalcolm
        eerste keer dat ik zoiets zie maar die "buis" waar die kopjes aan hangen hangt nogal door of lijkt dit maar zo

grtz malcolm
        Aan zulke buizen hangen hier in het theater ook de spots. Lijkt me een beetje een standaard systeem te zijn om spots op te hangen? Maar zouden inderdaad niet zo fel mogen doorhangen...

Maare: hebben headjes tegenwoordig geen thermische veiligheid meer?
        Last edited by StijnS; 26-06-08, 20:08.

Comment

• LJmalcolm

@StijnS : Ja die buizen ben ik al vaker tegen gekomen maar k heb ze nog nooit zo door zien hangen.. Of is dit gewoon een gebogen uitvoering oid?

grtz malcolm

Comment

• kees22
            • Feb 2007
            • 110

die "buizen" heten "trekken"
            Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• janneman32
              • Dec 2005
              • 65

prettig ook dat het wordt geblust met een poederblusser i.p.v. een Co2 blusmiddel. Dat keyboard kan je in ieder geval wegmikken

Comment

• Erik steeman
                • Aug 2005
                • 45

Inderdaad is het blussen met poeder een ramp voor electronica. Natriumzout zit in dit poeder, wat je printplaten, contacten, ed verwoest.
                Kortom het applaus op het filmpje voor de blusser is slechts ten dele juist. Op zich is er wel vlot gereageerd, waardoor een mogelijk grotere brand voorkomen is.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Dat vlot reageren valt ook aardig tegen moet ik zeggen. Er komt pas actie nadat er al een redelijk aantal brandende stukken naar beneden zijn gevallen, en een presentator (die recht onder de brand staat) een woordje heeft gedaan, wat ik in ieder geval niet kon verstaan.

Comment

• J.S. Coolen
                    • May 2008
                    • 254

Zo te zien is het ook gewoon een trek die met de hand gedaan wordt en met een beetje pech gewoon met 3 of 4 aparte touwen, dan wortd het heel moeilijk je trek gelijkmatig te laten zakken vooral in zo'n situatie.

Wat ik me afvraag is wat er nu eigenlijk naar beneden komt is dit gesmolten plastic ofzo?
                    Account niet meer actief.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by J.S. Coolen
                      Wat ik me afvraag is wat er nu eigenlijk naar beneden komt is dit gesmolten plastic ofzo?
                      Nee, kokend/brandend plastic.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Originally posted by J.S. Coolen
                        Zo te zien is het ook gewoon een trek die met de hand gedaan wordt en met een beetje pech gewoon met 3 of 4 aparte touwen, dan wortd het heel moeilijk je trek gelijkmatig te laten zakken vooral in zo'n situatie.

Een trekkensysteem werkt met een aantal ijzerdraden en katrollen. De ijzerdraden zitten meestal vast op 4 punten op de trek, afhankelijk van de lengte. Deze draden komen samen bovenin de kap, waar een groot touw zit naar de gewichtenwand. Het is dus niet mogelijk een kant appart te laten zakken, en de trek kan dus ook niet scheef hangen...

Waarvoor die buis in het midden zit naar boven is mij wel een raadsel.
                        Zelf vind ik ook, niet goed gereageerd. Gitarist had moeten weglopen, en inderdaad het gebruik van poederblussers bij electrische apparatuur is gewoon volstrekte dom...
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                          en inderdaad het gebruik van poederblussers bij electrische apparatuur is gewoon volstrekte dom...
                          En als er niets anders voorhanden is laat je dus dat movingheadje maar gewoon uitbranden?
                          exit night into LIGHT

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Originally posted by stekelvarke
                            En als er niets anders voorhanden is laat je dus dat movingheadje maar gewoon uitbranden?
                            Daar heb je natuurlijk gelijk in, als er niks ander voorhanden is blus je natuurlijk met middelen die je hebt. Maar ik mag toch aannemen dat er in theaters wel de nodige keus aan blusmiddelen is...
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• J.S. Coolen
                              • May 2008
                              • 254

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                              Een trekkensysteem werkt met een aantal ijzerdraden en katrollen. De ijzerdraden zitten meestal vast op 4 punten op de trek, afhankelijk van de lengte. Deze draden komen samen bovenin de kap, waar een groot touw zit naar de gewichtenwand. Het is dus niet mogelijk een kant appart te laten zakken, en de trek kan dus ook niet scheef hangen...

Waarvoor die buis in het midden zit naar boven is mij wel een raadsel.
                              Zelf vind ik ook, niet goed gereageerd. Gitarist had moeten weglopen, en inderdaad het gebruik van poederblussers bij electrische apparatuur is gewoon volstrekte dom...
                              Zo te horen heb je de luxe gehad om met trekkensystemen te werken die wel werken hoe ze veilig horen te werken.

Dat wil niet zeggen dat dat overal zo is (zoals hier) Er zijn nog genoeg theaters in Nederland en Belgie waarbij elke kabel (welke vaak genoeg niet van staaldraad zijn) gewoon apart met een lier bediend wordt.

bedoel je met een gewichtenwand, de trekkenwand? Want meestal werk je tegenwoordig met lieren en niet meer met zandzakken

Het is dus helemaal niet zo raar dat trekken scheef of ongelijk gehesen worden.

Tot slot volgens mij mogen touwen tegenwoordig helemaal niet meer. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Voor de mensen die een mooi trekkensysteem in de regio DenHaag willen zien moeten eens gaan kijken in De Naald (Naaldwijk) Een klein theater, maar een geheel computer gestuurd systeem, die automatisch 'ziet' wanneer er tussen 1 takel en de trek een grotere afstand is bij de ander.
                              Ook geeft hij ongelijke en overbelasting aan.
                              Ook bij dit systeem is het mogelijk om de trek schuin te hijsen, mits je de instellingen goed maakt en het systeem het toelaat ivm met belasting etc.
                              Last edited by J.S. Coolen; 28-06-08, 09:15.
                              Account niet meer actief.

Comment

Working...