Hoe zeker je jezelf als je op hoogte werkt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijgertje
    • Aug 2008
    • 3

Hoe zeker je jezelf als je op hoogte werkt

Deze foto trof ik aan op de site van de veldhovense woningbouw vereniging. Ze zijn een aantal nieuwe flats aan het bouwen.
    Het mooiste is ook nog dat de ondertekst is "Voor de veiligheid dragen de monteurs een veiligheidsgordel en zijn "aangelijnd"als ware bergbeklimmers."

klik hier om naar die ene foto te gaan
    Klik hier om naar de orginele site te gaan
    Last edited by tijgertje; 14-08-08, 13:33.
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Hij zal er wel vanuit zijn gegaan dat je niet omhoog kan vallen..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Lj_Mouzer
      • Jan 2005
      • 125

Tsjah....
      Als die gast naar beneden valt breekt zijn steigerhaak omdat die verkeerd belast wordt.
      Weer een goed voorbeeld van hoe het niet moet
      Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

Originally posted by FiëstaLj
        "how did you get up there?"
        - "i fell...."

denk dat die man met het gele vestje een werfopzichter is die even polshoogte kwam nemen... (wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij zich niet deftig moet saven)
        de man daarnaast daarentegen hangt wel netjes met zn haak aan de ballustrade!
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

Originally posted by FiëstaLj
          Toch kom je regelmatig omhooggevallen types tegen hoor!

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Ik zie alleen maar grote pixels..... wat een slechte foto zeg! knap dat jullie dit er allemaal in kunnen zien....
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

Originally posted by beyma
              Ik zie alleen maar grote pixels..... wat een slechte foto zeg! knap dat jullie dit er allemaal in kunnen zien....
              slechte internet verbinding? De foto is hier haarscherp. Misschien iets langer wachten?
              Account niet meer actief.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

sorry jongens maar volgens mij hebben jullie iets over het hoofd gezien.

ik weet niet of het bij jullie zo is of dat jullie dit weten. Maar jullie weten toch dat het zo is dat je 2 lijnen, ik herhaal, 2 lijnen aan je veiligheidsgordel moet hebben. en zo te zien zit er nog een haak iets lager dan die andere die indd verkeerd zit.

zover het mij is geleerd moet je altijd 2 haken aan je broekje hebben hangen, dit met het feit dat als je bv boven op een steiger loopt. en je bent gezekert. en je komt op een stuk van bv 2 meter waar geen zijkant aan zit. en je dus hier niet aan kunt zeker. dat je de een moet los maken en dan 2 meter zonder zekering verder lopen en dan daar weer vast maken. begrijpelijk maar als ARBO ofzo ziet.... daarom die tweede haak. dan kun je rustig die andere haak vast maken en de andere los maken. en zo blijf je continu gezekerd.

mijn visie... kan het fout hebben...
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• tijgertje
                  • Aug 2008
                  • 3

Originally posted by dj-wojcik
                  sorry jongens maar volgens mij hebben jullie iets over het hoofd gezien.

ik weet niet of het bij jullie zo is of dat jullie dit weten. Maar jullie weten toch dat het zo is dat je 2 lijnen, ik herhaal, 2 lijnen aan je veiligheidsgordel moet hebben. en zo te zien zit er nog een haak iets lager dan die andere die indd verkeerd zit.

zover het mij is geleerd moet je altijd 2 haken aan je broekje hebben hangen, dit met het feit dat als je bv boven op een steiger loopt. en je bent gezekert. en je komt op een stuk van bv 2 meter waar geen zijkant aan zit. en je dus hier niet aan kunt zeker. dat je de een moet los maken en dan 2 meter zonder zekering verder lopen en dan daar weer vast maken. begrijpelijk maar als ARBO ofzo ziet.... daarom die tweede haak. dan kun je rustig die andere haak vast maken en de andere los maken. en zo blijf je continu gezekerd.

mijn visie... kan het fout hebben...
                  dat ben ik helemaal met je eens, maar ik zie op de foto echt maar 1 haak aan zijn tuigje zitten . . . Ik heb de foto nog eens goed bekeken en kan geen 2e lijn vinden. Ik ben zelf ook rigger, en werk uitsluitend met 2 haken, gewoon omdat je dan altijd vastzit, ook als je de haak verzet.

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by tijgertje
                    dat ben ik helemaal met je eens, maar ik zie op de foto echt maar 1 haak aan zijn tuigje zitten . . . Ik heb de foto nog eens goed bekeken en kan geen 2e lijn vinden. Ik ben zelf ook rigger, en werk uitsluitend met 2 haken, gewoon omdat je dan altijd vastzit, ook als je de haak verzet.
                    Als ik zo kijk heeft hij ook een blauw broekje aan. en daar zit de haak meestal aan de voorkant. en aan de onderkant van de paal zit nog een haak, maar nu ik nog eens goed kijk kan dat natuurlijk ook de beugel van de paal zijn om hem te bevestigen:S. Maar dat broekje zit ook verkeerd. zit niet goed vast aan zijn lichaam. en aan het harnas zit nog een kabel en indd die zit daar boven vast
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• kees22
                      • Feb 2007
                      • 110

dat blauwe broekje is onderdeel van zijn ful body harnas.
                      Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Originally posted by J.S. Coolen
                        slechte internet verbinding? De foto is hier haarscherp. Misschien iets langer wachten?
                        Mwah, 20 megabit ADSL II moet toch wel volstaan lijkt mij, maar als ik inderdaad langer dan 20 seconden moet wachten dan heb ik er geen zin meer in...
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

Originally posted by kees22
                          dat blauwe broekje is onderdeel van zijn ful body harnas.
                          jah dat kan zijn, maar of dit broekje ook wel zo goed zit valt over te twijfelen

Comment

• J.S. Coolen
                            • May 2008
                            • 254

Originally posted by beyma
                            Mwah, 20 megabit ADSL II moet toch wel volstaan lijkt mij, maar als ik inderdaad langer dan 20 seconden moet wachten dan heb ik er geen zin meer in...
                            Hmm ik heb niet zo'n fancy internetverbinding gewoon het lichtste van Xs4all en ik hoef nog geen 2 seconden te wachten.
                            Misschien heb ik dan een beter computer (1999 :P)

Of hij nu wel of niet met een tweede haak vast zit, je moet toegeven dat het een slechte reclame foto is.
                            Account niet meer actief.

Comment

Working...