Omscholing naar Media Techniek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mober
    • Sep 2008
    • 1

Omscholing naar Media Techniek

Hallo Allemaal,

Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plek stel.

Na het behalen van MBO diploma (Algemen Operationele Techniek) ben ik al enige tijd werkzaam in de energie sector, ik ben nu opzoek naar een nieuwe uitdaging.
    In ben zeer geintereseerd in omscholing naar Licht & geluid, Podium & evementen techniek. Zijn er meer mensen die op latere leeftijd in deze branche zijn begonnen? Wat is hun ervaring?

Alle gerelateerde opleiding zijn MBO voltijd. Is het ook mogelijk om via het werk & leer traject in deze branche te rollen? Zijn er bedrijven die hier aan mee werken?

Ik stel alle tips & adviezen zeer op prijs!
  • wallie
    • Dec 2004
    • 51

Hai mober,

Een heel groot deel van de technici heeft de praktijk als leerschool gehad.
    Dat is dus vrij normaal, dus gewoon gaan doen

Je kan ook kijken bij het IAB, die geven regelmatig cursussen..
    ~~
    Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

Ik doe momenteel de SAE, een opleiding voornamelijk gericht op studio werk. Zware opleiding met zéér veel theorieen, maar weldegelijk leerzaam! Note: als je in live situaties aan de slag wil gaan ben je niet compleet met alleen de SAE...

Comment

• Dnaai
        • Oct 2008
        • 2

euuh help?

Hallo iedereen!
        Ik ben een meisje vn 16 jaar en wat je noemt een super(!)beginner,
        ik heb superveel intresse in lichtshows in discotheken en op concerten en wil daar dan ook iets mee doen.
        als ik op een feestje ben kijk ik altijd naar de lichtshow en denk dan zelf hoe ik het zou gedaan hebben , ik begrijp ook de meeste muziekgenres en heb een goed gevoel voor ritme.

Wat ik nu eigelijk wou vragen is of er iemand weet waar of via welke site je (regio antwerpen) een opleiding of cursus kunt volgen van verschillende lichtprograma's en software .
        Of kan ik even goed eens naar een discotheek gaan en het daar vragen ?

alvast bedankt !
        Groetjes Danai
        It's all about the one foot skaanking !

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Gewoon leuke opleiding kiezen (eventueel in de technische of creatieve sector) en in je vrije tijd mee lopen op producties. Zijn zat bedrijven die een jong talent kansen willen bieden..
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

16 jaar is helaas nog vrij jong (juridisch gezien), voor in een discotheek is het handig als je 18 bent.

Desalniettemin: als opstapje kun je in de discotheek zelf vragen of je een tijdje mee kan lopen (en uiteindelijk zelf shows draaien). Moet je uiteraard niet tijdens de nacht mee komen, maar ga daarvoor op een rustig moment naar kantoor (als zijnde een soort sollicitatie). Vervolgens kun je een uitleg krijgen over het materiaal dat ze gebruiken (alleen daarover kun je al een thuis-bibliotheek aanleggen). Alleen een handleiding lezen zal in veel gevallen niet werken. Bedenk je goed dat als je met de tafel van discotheek 1 overweg kan, dan discotheek 2 heel goed een totaal andere tafel kan hebben.

Los daarvan: volgens mij heeft België ook meerdere opleidingen om je extra steun in de rug te geven (zelf kan ik geen concrete voorbeelden geven). (Of je moet de grens over.)

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Antwerpen? Ik denk dat LGO in de buurt wel iets doet of kan doen?
              Info op ***Licht Geluid Opleidingen***, alleszins doen ze in Sint-Niklaas iets en dat is nou niet zo moeilijk bereikbaar vanuit Antwerpen.

Addendum: Ben je toevallig een lid van een jeugdhuis of zo? Via de overkoepelende organisatie kun je soms goedkope cursussen volgen tijdens bepaalde weekends. Prijzen zijn echt niet duur.
              Last edited by laserguy; 27-10-08, 23:56. Reason: Added an Addendum ;)
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

In Mei 2008 ben ik nog samen met rinus en nog een aantal anderen bij LGO geweest. Ik heb daar ook nog even om het hoekje gekeken bij de mensen die daar les kregen. Wat ik vernomen heb is dat het een zeer zelfstandige opleiding is die je zo pland dat het jou uitkomt. Je krijgt een manual van een lichttafel en een aantal opdrachten die je moet uitvoeren met die lichttafel, daar werk je vervolgens aan en dan word je erop ge-examineerd geloof ik.
                Zoiets begreep ik van 1 van die lui daar.

mail anders es met LGO, ze helpen je maar al te graag
                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Dnaai
                  • Oct 2008
                  • 2

ahzo,
                  Nee ik ben niet bij een jeugdhuis maar als ik wil kan ik makkelijk in contact komen met een aantal managers van discotheken (oa in sint-niklaas)
                  alvast bedankt voor jullie reacties!
                  groetjes
                  It's all about the one foot skaanking !

Comment

Working...