Bands willen bier gooien niet meer hebben

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

    #16
    Originally posted by sis
    Dit is echt geweldig , ik ga zo direct van een West-Malle genieten mee frieten en stoofvlees ( ook met West-Malle donker gemaakt )
    Nou ja , het is iets ( veeeeeeeeel ) beter dan saté saus
    sis
    Gemenerik! Zit hier nu mijn boterhammekes op te eten

    Comment

    • marcel
      • Aug 2000
      • 163

      #17
      Originally posted by moderator
      Zal wel zijn dat ik uit en andere tijd kom, maar wat mis ik vroeger toch enorm bij het lezen van zulke prutproza!
      Eén van de eerste dingen die ik leerde toen ik met drive in shows op tent en schuurfeesten begon was de volgende regel:

      Als er alleen met bier gegooid word, al dan niet in jou richting, dan vinden ze je top. Als ze bier inclusief verpakkingsmateriaal (glas/plastic/blik) naar je gooien...... Dan moet je snel iets met gitaren gaan draaien

      Moet zeggen dat ik in al die jaren weinig problemen heb gehad met het 'bier gooien'. Zoals al door meer mensen gezegd, over het algemeen word het podium behoorlijk ontzien, tenzij het publiek liever heeft dat de DJ, artiest of band vertrekt. Heb dus wel een behoorlijk aantal tape 'artiesten' zien vertrekken na een bier douche, sterker nog, heb er diverse weddenschappen aan gewaagd als we weer eens ergens met een 'artiest' stonden over de tijd die hij of zij zou halen op het podium, soms wist je gewoon van te voren dat een bepaalde artiest z'n optreden niet af zou maken (met name op bepaalde locatie's...).

      Biergooien hoort voor mij bij schuurfeesten, en natuurlijk bij de concerten van Normaal, is gewoon een onderdeel van de cultuur die daar bij hoort.

      Dat de huidige 'boeren-bands' er geen prijs op stellen is overigeens niets nieuws, weet dat Jovink al jaren roept dat biergooien iets is voor mannen die van mannen houden

      Marcel
      You don't need eyes to see, you need vision.

      Comment

      • SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

        #18
        Tja,

        Wie herinnert zich pinkpop 1998 nog (joh... 'k begin oud te worden)

        Anouk liet zich op het hoofdpodium niet uit het veld slaan door uiteenspattende eieren op haar t-shirt en zette met krachtige stem de tegenaanval in. Op het moment dat Anouk het eerste nummer inzet, vliegen er enkele eieren in de richting van het podium. Erg onsportief, maar welgemikt, want één van de projectielen spat midden op het witte t-shirt van Anouk uiteen. De 22-jarige zangeres geeft geen krimp, maar trekt even later zonder blikken of blozen het t-shirt uit en gooit het demonstratief in het publiek. De fotografen op het plateau voor het hoofdpodium komen meteen handen tekort om een plaatje te schieten van de rode bh, die tevoorschijn is gekomen. Aan het eind van het optreden blijkt nogmaals dat de 22-jarige Haagse zangeres zich niet uit het veld laat staan. Zij reageert gevat op de steeds terugkerende puberale kreet 'tieten, tieten' uit het publiek: 'Ja jongen, dat heb jij goed gezien, dit zijn nou tieten!

        Zie ook YouTube - Anouk - Mood Indigo [Live @ Pinkpop '98]

        Zo kan het dus ook. Jammer dat de meeste bands er niet zo uitzien, anders zou een smijtactie nog leuk worden.

        Als tech vind ik bier gooien niks (behalve vervelend), als publiek wel.
        Last edited by SoundOfSilence; 07-01-09, 16:19.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #19
          Fuck! Heb ik een verhaal zitten tikken, is het in Digihalla verdwenen!!! Leuk, dat automatisch afmelden na 10 minuten...

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #20
            Originally posted by Outline
            Fuck! Heb ik een verhaal zitten tikken, is het in Digihalla verdwenen!!! Leuk, dat automatisch afmelden na 10 minuten...
            Wanneer je zo lang over het plaatsen van een bericht doet is het verstandiger om meer met bier te gooien en er minder van te drinken
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #21
              Interessante ontwikkeling, de beste/leukste opmerkingen staan in een topic over bier gooien...
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

                #22
                Ik kan het van 2 kanten bekijken, gezien ik ook een horeca zaak naast het lampjes en boxjes verhuren heb, en toevallig al 2biergooibands binnen gehad heb (wc expierence en BZB) en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat er met bier gegooit word. Podium word overigens ook gespaart. en ja, ik ging vroeger ook naar rowwen heze en bzb met varkenstift en smeet ook met bier. hoort er toch bij...

                als eigenaar van geluids bedrijf: je weet als je dit soort klussen aanneemt dat dat gebeurd. dit soort bandjes zijn daarin tegen wel vaak weg, en bij deze bandjes maakt het dan ook niet uit of er n vlekje bier op de boxen zit of niet.....
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                Comment

                • DaLex2
                  • Oct 2007
                  • 45

                  #23
                  Dit overkwam zangeres Do in 2004 bij Udenhout onder zeil een echt boeren tentfeest.

                  [FONT=Arial]Het nummer Heaven werd een tophit en bezorgde Do zelfs wereldfaam. Maar een hemels optreden werd het niet in haar eigen Brabantse geboorteland. Do dook snel onder zeil in Udenhout, nat gegooid door biersmijtende katholieke plattelandsjongeren.[/FONT] [FONT=Arial]'Als jullie nu niet ophouden, stop ik ermee', riep ze boos en verontwaardigd tegen de gooiende boerenzonen. Een betere aansporing om het quotum drank richting podium nog wat op te voeren, had Do de aangeschoten KPJ'ers niet kunnen geven. Opnieuw kreeg ze de volle laag totdat de maat vol was en Do letterlijk afdroop. Einde concert. Maar gelukkig waren er nog Jovink en de Voederbietels, Buiten Westen en Altijd Lazerus en die kijken niet op een spatje bier meer of minder. Integendeel, die weten dat wel te waarderen; voor hen is het doping.[/FONT]

                  Mijn vader die daar toen moest draaien heeft daarna de sterren van de hemel gedraaid en de organisatie wist dat ze nooit meer zo'n artiest moesten laten komen.
                  Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #24
                    Originally posted by moderator
                    Wanneer je zo lang over het plaatsen van een bericht doet is het verstandiger om meer met bier te gooien en er minder van te drinken
                    Ja, als je iets aan het tikken bent met de lengte van een slordige A4 of anderhalf en dan ook nog even je feiten er correct in wil hebben...

                    Dan ben je wel even bezig!

                    Drinken doen we hier niet. Net als roken...

                    Comment

                    • Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

                      #25
                      Ik heb ook nog wel een aantal herinneringen over het bier gooien, pure noodzaak.

                      X aantal jaren terug: Dir*ct was net begonnen en meenden als broekies het helemaal te maken in een Boeren feesttent. Maar nadat ze niet alleen arrogant op het podium stonden ook nog eens de plaats verkeerd uitspraken was de maat vol.
                      10 tallen liters bier en plastic bekertjes volgden in salvo's elkaar op allemaal richting podium. Nadat er eentje door de mic riep dat hij nog niet nat genoeg was, of we niet meer hadden, gingen er nog eens 10 keer zoveel glazen richting podium, weg waren ze

                      Vorig jaar uit mn hoofd, zelfde feesttent, maandag middag L*V zou even komen optreden maar Patty B. noemde de zaal een stel smerige boeren, en nadat ze een meisje dat bij iemand op de schouders zat ook begon uit te schelden was het kwaad geschiedt.. compleet doorweekt vertrokken ze met hangende pootjes van het podium, 3 liedjes hebben ze niet eens kunnen afmaken.

                      De volgende morgen: Bij Giel op de radio... naar zieuwent gaat ze van haar leven niet meer HAHA...
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                      Comment

                      • Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

                        #26
                        Zo zie je maar weer: Ze lokken het zelf uit ... als je onbeschoft en arrogant tegenover je publiek doet ("Ik ben beroemd, dan mag ik dat toch?"), dan krijg je dat net zo hard in de geïncasseerde liters terug.

                        Natuurlijk is dat met feestbands (BZB, Lijn7, etc...) een ander verhaal, maar die rekenen er meestal wel op. De techniekers zijn er trouwens wel minder blij mee, net zoals de ondergelopen monitors die allemaal na de carnaval weer bij de TD liggen.
                        First make it work, then make it look pretty!

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #27
                          Marianne Weber in HeemsKERK: "Hallo Heemstede!". U raadt het al: douche-tijd. Zelfde voor One-Two-Trio. Moet je je publiek maar niet voor gek verslijten...

                          Kan er zo nog wel een aantal noemen, maar geen zin in weer een Digihalla...

                          Comment

                          • LJKEVIN
                            • Dec 2005
                            • 426

                            #28
                            toepasselijk topic,

                            afg. zaterdag tijdens live band bij ons in de discotheek een vol biertje in de LS-9 van de destbetreffende geluidstechnicus.

                            Even mijn lichttafel verlaten en paar plaatjes via onze eigen dj set gedraait, en op een gegeven moment heeft hij hem toch weer aan de praat gekregen.

                            Zo sneu, dat mensen niet eventjes nadenken voordat ze hun biertje laten leeglopen/gooien in of richting apparatuur of naar mensen.

                            De persoon die ik betrap op biergooien, en in mijn buurt staat gaat er als het aan mij ligt direct uit.
                            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                            Comment

                            • jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

                              #29
                              WIE gaat er dan ook weer met ze FOH midden in de zaal staan

                              Comment

                              • Poelmans
                                • Feb 2004
                                • 806

                                #30
                                Ik heb al een hekel aan mensen die hun drankje op een flightcase van de FOH zetten (de FX rack, of de top van de mengtafel case, je weet wel).

                                Wat ik dan meestal doe is gewoon drankje op de grond keilen. Mensen kijken even verrast, maar zetten nooit meer hun drankje op die plaats.

                                (Ik mixte dan wel meestal sjiekere dingen, stadsfeesten of personeels, en geen tentdingen. In tentdingen had ik waarschijnlijk een blauw oog gehad ;D)

                                Comment

                                Working...