Bands willen bier gooien niet meer hebben

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #31
    Originally posted by Poelmans
    [...] (Ik mixte dan wel meestal sjiekere dingen, stadsfeesten of personeels, en geen tentdingen. In tentdingen had ik waarschijnlijk een blauw oog gehad ;D)
    Yeah right... zo sjiek konden die feestjes nooit geweest zijn... als jij gewoon drankjes op de grond gooit...

    Ik heb hier ook een grondige hekel aan en ben dan ook blij dat ik meestal hekken om me heen heb. Is dit een keer niet het geval, dan plak ik er meestal gewoon de tekst op: HIER GEEN DRANK PLAATSEN AUB... werkt niet altijd, maar is wel een goed begin. Verder heb je ook zo'n ding onder je neus zitten... een 'mond' noemen ze dat geloof ik... vaak staan de mensen er een tijdje op zo'n sjiek feestje en als je het even netjes zegt zul je er 9 van de 10 keer vrijwel geen last meer van hebben.

    Maar in rock 'n roll situaties (clubs of zo) zeg ik het 2 x keer en dan mieter ik het ook op de grond hoor !!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

      #32
      Ohja, en nog een leuke, da weer uit m'n DJ-verleden:

      Op de praesesverkiezing van Kerberus Diepenbeek werd de winnaar om 12 uur bekend gemaakt tijdens de fuif. Ze duwen dan de winnende ploeg allemaal een fles champagne in de hand, en ze zeten die lui op het podium (waar ik dus ook sta met mijn discobar....)

      Gelukkig voorzag de verhuurder altijd een groot zeil, dat we dan over de discobar moesten leggen. Dat tafereel duurt wel langer dan 1 plaat, dus daar sta je dan 10 minuten onder een zeil te draaien

      Maar back on topic: hier in Belgiƫ zie je dat ook nergens, behalve op grote festivals. Zal wel iets te maken hebben met de nederlanders die daar verzeild en dronken raken zeker? Heel irritant om zo onverwacht een drets bier in je nek te krijgen.

      Comment

      • LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

        #33
        Originally posted by jens
        WIE gaat er dan ook weer met ze FOH midden in de zaal staan
        dat is bij ons niet het enige, we hebben ook een groot balkon, waar vanuit men heel gemakkelijk bier kan laten lekken in de mixer.

        Gelukkig zie je bij ons vaak jongens die een plexiglazen kap meenemen,

        voor de duidelijkheid: zie foto's

        Last edited by LJKEVIN; 13-01-09, 23:09.
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

        Comment

        • PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

          #34
          Met oud & nieuw hadden we ook last van die grappen met bier, maar dit viel alsnog gewoon op te lossen met de mond.

          "Zou je dat glas eraf willen halen.. er ligt voor 10.000 euro in die kist.. en aangezien jullie op eigen risico binnen zijn?"

          je wil niet weten hoe snel die biertjes er dan af zijn


          maar al met al doet de plexi-kap het inderdaad ook nog altijd goed..
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

          Comment

          • SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

            #35
            Originally posted by berolios
            ...en ben dan ook blij dat ik meestal hekken om me heen heb.
            Hmmm... tijdje terug een feestje op Brocklede (of hoe je dat ook schrijft... in ieder geval, een te dure school met te dure ballen in een kasteel) geschoven.

            Goed geregeld.... mooie zaal met parketvloer, goed podium, netjes verzorgt Ć©n hekken rondom front.
            Hekken stonden anderhalve meter van de tafel af (ik snapte al niet waarvoor).

            Daar ben ik in de loop van de avond dus achter gekomen... i.p.v. een toilet te gebruiken werd er in de hoeken van de zaal en door het hek gezeken.

            Nu ben in niet direct bang voor bier, maar als het al door een lichaam verwerkt is vindt ik het vies

            Trouwens in de pauze veel extremere dingen buiten zien gebeuren.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #36
              Bij ons in de regio waren de Bintangs berucht om het biergooiende publiek.
              Ik was een keer bij een optreden in het Patronaat waar het zo ramdruk
              was, dat naar het toilet gaan een onmogelijke opgave was.
              Al snel stonden er mensen stiekum in de hoek hun lege bierglas vol te
              druppelen en die ze daarna op een goot langs de muur zetten.
              Je raad het mischien al..., komt een knul langs en vraagt,
              "drinken jullie die doodgeslagen pilsjes nog op ??"
              Waarop het antwoord nee hoor, wat dan ??
              Graait die gozer de glazen weg en begint er spontaan mee in het rond te smijten
              Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen

              Ik sluit me dus ook aan bij een algeheel biergooiverbod.
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #37
                Originally posted by SoundOfSilence
                Trouwens in de pauze veel extremere dingen buiten zien gebeuren.
                Da's een hele andere discussie! Waar ik nog wel wat leuke verhalen aan toe kan voegen, sommige zelfs met foto...

                Comment

                • Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

                  #38
                  Originally posted by LJKEVIN
                  dat is bij ons niet het enige, we hebben ook een groot balkon, waar vanuit men heel gemakkelijk bier kan laten lekken in de mixer.

                  Gelukkig zie je bij ons vaak jongens die een plexiglazen kap meenemen,

                  voor de duidelijkheid: zie foto's

                  http://www.tac.nl/images/billsbar/DSC01625.JPG
                  Bij Bills ook een aantal keer geweest. Wat een hopeloos meubel voor de FOH mixer en inderdaad, mensen laten heel makkelijk bier druppellen vanaf het balkon....

                  Comment

                  • SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

                    #39
                    Originally posted by Outline
                    Da's een hele andere discussie! Waar ik nog wel wat leuke verhalen aan toe kan voegen, sommige zelfs met foto...
                    Tja, maar wat mensen buiten doen... da's hun zorg (zolang ze het maar niet in/tegen de truck doen)
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                    Comment

                    • Michielbla
                      • Jul 2008
                      • 38

                      #40
                      Originally posted by SoundOfSilence
                      Tja, maar wat mensen buiten doen... da's hun zorg (zolang ze het maar niet in/tegen de truck doen)
                      Daar ben ik het roerend mee eens. Hoewel ik het meestal wel vermakelijk vind om buiten even met een maglite te zwaaien. Vooral bij bijvoorbeeld Go Planet vliegen ze dan bij bosjes weg, met de broek op de enkels

                      Comment

                      • Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

                        #41
                        Originally posted by Michielbla
                        Daar ben ik het roerend mee eens. Hoewel ik het meestal wel vermakelijk vind om buiten even met een maglite te zwaaien. Vooral bij bijvoorbeeld Go Planet vliegen ze dan bij bosjes weg, met de broek op de enkels
                        Vooral als je dan ook nog even met je vinger op je oor wat in je kraag murmelt: "We hebben er hier weer een paar, over..."
                        First make it work, then make it look pretty!

                        Comment

                        • moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

                          #42
                          Reminder: Bands willen bier gooien niet meer hebben.....
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                          Comment

                          Working...