Welk gaffa tape?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinveerbeek

Welk gaffa tape?

hoi,

Ik was hier en daar aan het rond kijken naar gaffa tape en je zie heel veel verschillende prijzen en merken.

nu was ik erg benieuwd welk merk/type gaffa tape jullie gebruikten?
    en hoeveel jullie het gebruiken en waar voor?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Nichiban, zwart, wit, geel en sinds ik een "zwembad" van zeil nodig had ook nog steeds een restje lichtblauw.

Wit heb ik 18mm, plak ik te pas en te onpas op tafels, als kruis op wapperkisten met een mankement.

Geel: hogere attentiewaarde dan wit zo heb ik ervaren, dus ook maar toegevoegd.

Zwart: tja, echt toelichting nodig?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• LJmalcolm

als aanvulling op de moderator ook nog nichi in het rood 50mm voor het merken van belangrijke kistjes

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Precies, Nichiban en nothing else!

Wit, Zwart en Grijs en Geel. 50 of 25 meter x 50mm breed. Prima!
        d&b Audiotechnik

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Gaffer, geen Gaffa... Gaffer tape - Wikipedia, the free encyclopedia

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Nichiban

Ik sluit me hierbij aan. Er is niets beters.
            Heerlijk die stilte

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

... Nichiban rules ... had onlangs in de buitenschuur 'n rol uit 1991 (!) gevonden die na al die zomers en winters nog perfect plakte ...

Ik gebruik het overal voor; van kabels afplakken tot autobuitenspiegels "uitlijnen" ... zelfs water krijg je ermee aan elkaar geplakt.

Wat mij betreft kan die grijze "ducktape" (of imitaties die erop lijken, met dat grof geweven draadspulletje erin) van deze planeet verdwijnen, die lijmresten krijg je er met geen mogelijkheid meer af, vieze plakzooi.

Groetos !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Originally posted by kevinveerbeek
                enwat vinden jullie van de budget merken, showtec, american DJ enz.
                Plakt niet. Alleen Nichiban. Anders container.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen de Nichiban 50mm en de Showtec theater kwaliteit 50mm tape.
                  Ok, geen groen Nichiban logo aan de binnenzijde van de rol, maar verder...

Aan de andere kant: prijsverschil is niet gigantisch: 8,30 voor 50m Showtec, 11,- voor 50m Nichiban (en 17,- voor 25m Nichiban... haha).

Als je het echt zeker wilt weten: koop van allebei een rol en try it
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djsunnyday
                    • Nov 2005
                    • 112

Originally posted by renevanh
                    Ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen de Nichiban 50mm en de Showtec theater kwaliteit 50mm tape.
                    Ok, geen groen Nichiban logo aan de binnenzijde van de rol, maar verder...

Aan de andere kant: prijsverschil is niet gigantisch: 8,30 voor 50m Showtec, 11,- voor 50m Nichiban (en 17,- voor 25m Nichiban... haha).

Als je het echt zeker wilt weten: koop van allebei een rol en try it
                    Doe maar een pallet voor € 11,- 50m .. haha.. dan zet ik het wel weer op marktplaats voor de winst.

Maar inderdaad Nichiban wordt vaak genoemd omdat het het meerst gebruikte ''merk'' is.

Maar als ik een avondje Showtec uit elkaar mag scheuren, met alle plezier !
                    Zonde van de Zendtijd.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by djsunnyday
                      Doe maar een pallet voor € 11,- 50m .. haha.. dan zet ik het wel weer op marktplaats voor de winst.
                      hier kun je bestellen :P
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tarpan
                        • Dec 2008
                        • 266

wat is het verschil tussen de "gewone", de theaterkwaliteit en de stagekwaliteit?
                        als je bij de brom zit...

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Heb hier altijd wel twee stukjes hangen "in test": 1 nichiban en pal ernaast, in dezelfde omstandigheden dus, een even groot stuk van een leverancier die beweert dat zijn tape minstens dezelfde kwaliteit is.
                          Wat is er tot nu altijd gebeurd: de Nichiban blijft kleven en hangt mooi recht, de andere merken hun lijm droogt uit waardoor het stukje gaat trekken en waardoor het niet meer kleeft.
                          Mijn keuze is dus nog steeds Nichiban...
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Hier wordt ook veel advance gebruikt, werkt prima, scheelt toch een pak geld op jaarbasis.. Zeker als je met veel bandjes werkt die of zelf ducktape bij zich hebben of helemaal niets.. Want je bent die zwarte rolletjes altijd kwijt aan het einde van de avond.

Verder hier ook nog een doos staan met merkloze tape, de pro uitvoering volgens het kaartje, werkt ook prima, moet je niet dagen laten zitten, maar om kabels te tapen op podium enz heel goed te doen, Wat belangrijker is: jezelf en het personeel aanleren taperesten overal vanaf halen dezelfde avond.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

Het welbekende gezegde:

fuck-a-duck

Met andere woorden: geeeeeeeeeen ducktape!!!

@lex

Hoewel, voor je schoonmoeder...
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...