Focus ter ziele - failliet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Focus ter ziele - failliet

Iedereen op de hoogte? Focus is officieel failliet... Sterkte aan de mensen die hier voor werkten en nog geld tegoed hebben...

Focus Show Equipment B.V. te Amsterdam
    KvK: 33235409
    Last edited by AJB; 18-11-09, 23:05.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

Focus? Dé focus??
    Event-Light

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Alweer een groot en gerenommeerd bedrijf ter ziele.
      En onder de kleinere bedrijven sneuvelen er ook veel.
      Zag bij Troostwijk weer een veiling.
      Heerlijk die stilte

Comment

• bvtevents
        • Apr 2008
        • 3

Faillissementen.com - De meest actuele database met faillissementen, surseances en schuldsaneringen.

gister al verklaard

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Echt schrikken zeg..... huurde er best veel in, met name Sennheiser draadloos....
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

het verbaast mij niet zo veel.
            het bedrijf is het afgelopen de cennium geleidelijk afgegleden door:
            1e) geldzucht van "investeerders"
            (een heel foute naam eigenlijk want investeren is feitelijk eerst ergens geld instoppen. de organisaties die deze naam dragen zijn meestal bezig zo snel als mogelijk ergens zoveel mogelijk geld uit te halen)
            2e) slecht management - met een kantoor vol met weinig bezielde 'bureaucraten'
            (Zich tot foute beslissingen laten dwingen onder invloed van de eerder genoemde groep - de hebzuchtigen.
            Het feit alleen al dat alles daar in de buurt van de Coentunnel zo "matigjes" verliep,
            terwijl de wereld-economie links en rechts en boven en onder alleen maar "boomde en bubbelde",
            spreekt in dit opzicht ook wel boekdelen.)
            Er zullen inderdaad weer een aantal mensen en bedrijven een onterecht forse duw oplopen.
            Voor de mensen die ook de topjaren in de vorige eeuw hebben meegemaakt rest in elk geval die herinnering.
            En voor anderen zal ook weer gelden "de één zijn dood = de ander zijn brood".
            Maar deze kaalslag is nooit goed voor onze business als geheel.
            Last edited by rinus bakker; 19-11-09, 21:07.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Beetje jammer dat journalisten niet alles natrekken...

Muziekstudio, geluid- en lichtexpert
              Focus Show Equipment is bekend als exploitant van Focus, de grootste studio in Amsterdam, waar onder andere The Rolling Stones en Youp van 't Hek hebben gerepeteerd.

Daarnaast is het bedrijf de geluid- en lichtexpert bij zowat alle grote Nederlandse concerten (zoals die van Marco Borsato) en theaterevenementen (waaronder de Joop van den Ende-musicals en Cirque du Soleil.

Voortgekomen uit popgroep Focus
              Focus Show Equipment, dat 70 werknemers en 200 freelancers in dienst heeft, is voortgekomen uit de popgroep Focus. Nadat die groep eind jaren zeventig ophield te bestaan, besloten de geluidstechnici Piet Meekel en Henk van der Lely een bedrijf te starten met de apparatuur van de groep.

In 1991 verkocht Van der Lely zijn aandelen in het bedrijf, in 1998 gevolgd door Meekel. De huidige eigenaar is Touchwood Holding, een investeringsvehikel van Wiet de Bruijn en Hans van der Wind, eigenaren van onder meer het Van Dijks Boekhuis in Kampen en bedenkers van de boedelbak.

Mogelijke doorstart
              Tegen de Volkskrant zegt curator Marcel Willems de mogelijkheden van een doorstart van Focus Show Equipment serieus te willen bekijken. 'Er is nu eenmaal geen bedrijf in Nederland dat het licht en geluid voor grote evenementen kan doen.'

Jammer voorlopig voor de werknemers die vooral op de vloer bezig waren...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Fred van Venetien
                • Nov 2009
                • 8

Rinus, je houd je in...!

Maar, de lange rij afschuwelijke blunders valt hier ook niet zomaar samen te vatten...

Ik ben in 1979 voor Meekel gaan werken, ben daar na de verkoop aan de huidige eigenaren nog een jaar of 3, 4 mee doorgegaan. De zaken die zich toen afspeelden waren reden om mijn gegevens uit hun systeem te laten halen...

Kort samengevat: Ze hebben 10 jaar geteerd op de zeer goede erfenis van Meekel en consorten, zonder de regels in dit vak te kunnen begrijpen. En dan begint het op te drogen. Wat mij betreft heeft het nog lang geduurd...

Het is een rare mix van verdriet, maar ook triomf voor mij. En dan hou ik me ook echt in...

Sterkte voor de mannen en vrouwen die het niet kunnen missen...

Comment

• Hobbes
                  • Jun 2007
                  • 16

Hoe dan ook. Recessie slaat dus echt toe! Hopen dat de rest wel zich staande kan houden en er voor zorgen dat NL een icoon kan blijven in evenementen en AV.

Sterkte aan de mannen en dames op vloer...

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

Damn,

5 jaar geleden zelf een faillissement in deze branche meegemaakt en ik hoop dat alle freelancers er goed uit komen.
                    toen was het zo dat iedereen maar bleef geloven in de goede afwikkeling.

Het addagio "the show must go on"werd door iedereen ter harte genomen en uiteindelijk werkten we allemaal een maand voor niets omdat alleen op de vloer iedereen elkaar overeind hield, maar achter de schermen het geld wegvloeide.

De opheffingsverkoop bij RR staat iig ineens in een wel heel ander daglicht, hopelijk dat zij uiteindelijk niet helemaal meegezogen zijn door Focus.

Comment

• Mike Manders
                      • Aug 2006
                      • 341

Originally posted by Olaf Duffhuës
                      'Er is nu eenmaal geen bedrijf in Nederland dat het licht en geluid voor grote evenementen kan doen.'

Jammer voorlopig voor de werknemers die vooral op de vloer bezig waren...
                      Jammer voor de werknemers inderdaad, maar er zijn wel degelijk diverse bedrijven die dit net zo goed en nog veeeeeeel beter doen..

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Het is natuurlijk vervelend voor alle medewerkers van en freelancers welke voor Focus werkte.

Hebben er in het verleden altijd veel gehuurd maar zijn 4 à 5 jaar geleden overgestapt naar andere bedrijven en bevriende collega techneuten met eigen equipement omdat de prijzen bij Focus gewoon vele malen hoger lagen dan bij hun concurrenten. Ook boden ze ons wel eens offertes aan waarvan ze dan op de dag zelf iets niet konden leveren i.v.m. een dubbele boeking. Stond ik bijvoorbeeld ineens met een Ramsa i.p.v. een Midas. Dit waren genoeg redenen om met Focus te stoppen voor ons.

Wij gaan ze niet missen en als ik zo lees zijn er meer hier met deze gedachten.

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by R. den Ridder
                          Damn,

5 jaar geleden zelf een faillissement in deze branche meegemaakt en ik hoop dat alle freelancers er goed uit komen.
                          toen was het zo dat iedereen maar bleef geloven in de goede afwikkeling.

Het addagio "the show must go on"werd door iedereen ter harte genomen en uiteindelijk werkten we allemaal een maand voor niets omdat alleen op de vloer iedereen elkaar overeind hield, maar achter de schermen het geld wegvloeide.

De opheffingsverkoop bij RR staat iig ineens in een wel heel ander daglicht, hopelijk dat zij uiteindelijk niet helemaal meegezogen zijn door Focus.
                          RR was idd bedrijfs activiteiten beeindiging en geen faillisement. Dus of dat in relatie staat tot elkaar...?

Focus is wel een erg grote op het gebied van rigging faciliteiten als ik me niet vergis... dus voor beurzen etc. Je zal maar 100 motortakels nodig hebben. Mag je wel gaan rondshoppen in NL nu.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by MusicSupport
                            Je zal maar 100 motortakels nodig hebben. Mag je wel gaan rondshoppen in NL nu.
                            Moah, sinds wanneer kan AED dat soort hoeveelheden van allerlei materialen niet meer leveren?!
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by JeroenVDV
                              Moah, sinds wanneer kan AED dat soort hoeveelheden van allerlei materialen niet meer leveren?!
                              Of Rentall of....

Ik had er even bij moeten zetten; wanneer de andere grote verhuurders het niet hebben. Had pas een beurs en de mannen daar hadden ondanks hun eigen grote voorraad toch nog moeite om eraan te komen. Dit omdat de hele verhuurvoorraad van Focus en AED op de AutoRai hing...
                              d&b Audiotechnik

Comment

Working...