Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Hier bij de lokale omroep ook een paar kastjes van Behringer staan. Composer pro MDX 4600 voor wat expanding van extern binenkomende signalen en limiting van een groepje mics, DSP 9024 (6 bands compressor/limiter) jaren lang gebruikt als zendlijn processor. Niet perfect, maar als je z'n nukken kent, kom je een heel eind. Maar niet vergelijkbaar met b.v. een Orban Optimod. Zelfs niet met een 2 bander (die alsnog meer dan een 10-voud kost als een DSP 9024).
Nu gebruiken we in de zendlijnen geen Behringer spullen meer. Die DSP 9024 is ingezet als wideband limiter voor een opname computer. Lekker langzaam.
Nog ergens een Ultramizer tussen zitten voor een klein PA setje met DAS (niet DAP!) speakers. Een beetje "opleuken" maar vooral beveiligen zeg maar.
Ik al die jaren heb ik 1 ding geleerd van alle Behringer compressors, limiters, expanders en processors: Gebruik ze met mate, dan kom je een heel eind.
Nu gebruiken we in de zendlijnen geen Behringer spullen meer. Die DSP 9024 is ingezet als wideband limiter voor een opname computer. Lekker langzaam.

Nog ergens een Ultramizer tussen zitten voor een klein PA setje met DAS (niet DAP!) speakers. Een beetje "opleuken" maar vooral beveiligen zeg maar.
Ik al die jaren heb ik 1 ding geleerd van alle Behringer compressors, limiters, expanders en processors: Gebruik ze met mate, dan kom je een heel eind.
Comment