Stuurbaar array CAL op Frankfurt van Meyer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Als je de lat zo hoog legt dat het overal goed moet klinken, moet je beginnen bij de engineer.. Zolang dat nog vooral blaaskaken zijn voldoet alles wat er hing.
    nogmaals, maak je op die sets een goeie mix dan heb je een tevreden publiek ook zal het niet overal exact hetzelfde klinken.
    en hoe vaak word er niet geklaagd over het geluid terwijl er perfecte line arrays hangen...

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by MacGyverSounds
      eh, waarom neem je een line-array? Om het hele plein egaal vol te blazen. Vooral verreveld, wordt hiermee bediend, zonder delay-stacks te hoeven toepassen.

Coda, Norton, RH, Next (erg slecht) en Kv2 hadden dat niet helemaal voor elkaar, kamfilters verhinderden dat.

Alleen die TW-audio, op dat kleine pleintje erachter was okee
      .
      Logisch op een KLEIN pleintje...
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik heb ook de diverse sets beluistert, de meeste sets triggerde mij, en vele anderen, vooral om mijn vingers in mijn oren te stoppen en zo snel mogelijk dekking te zoeken.
        Toppen waar geen zak van klopte qua fase response, subs die uit fase stonden met de toppen, sub wat ongeveer 10 dB te hard stond en waar niet meer dan een monotone brom op 150 dB uit kwam.
        Line-array's die vooral recht hingen waardoor het meeste geluid tegen de overliggende gevel geprojecteerd werd en zo kan ik nog wel even doorgaan.
        Het was niet dat het niet lekker klonk, het was heel erg verschrikkelijk, en dat is een understatement.
        Een enkeling klonk zoals het hoort te klinken, en dat was al hoorbaar in de eerste seconde dat er muziek uit klonk, de rest zou ik mijn kachel nog niet mee aanmaken.
        En dat heeft net niets met een klein pleintje te maken, dat kleine pleintje is trouwens nog altijd een kleine 100 meter dus zo klein is het niet en waarom klinkt de een dan wel heel erg goed en is de ander, op hetzelfde plein echt dramatisch?
        Wanneer je als merk daar op deze manier demo's geeft zet het mij aan het denken hoe slecht het is gesteld met het kennis niveau van de betreffende fabrikant.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Kasper
          • Jul 2004
          • 171

@ MusicXstra

Nu zo 'ns voor de vuist weg: Jij zou daar met jouw line-array een uitstekend figuur slaan? Waar zou je het positioneren?

groet,
          Kasper

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by MusicXtra
            Ik heb ook de diverse sets beluistert, de meeste sets triggerde mij, en vele anderen, vooral om mijn vingers in mijn oren te stoppen en zo snel mogelijk dekking te zoeken.
            Toppen waar geen zak van klopte qua fase response, subs die uit fase stonden met de toppen, sub wat ongeveer 10 dB te hard stond en waar niet meer dan een monotone brom op 150 dB uit kwam.
            Line-array's die vooral recht hingen waardoor het meeste geluid tegen de overliggende gevel geprojecteerd werd en zo kan ik nog wel even doorgaan.
            Het was niet dat het niet lekker klonk, het was heel erg verschrikkelijk, en dat is een understatement.
            Een enkeling klonk zoals het hoort te klinken, en dat was al hoorbaar in de eerste seconde dat er muziek uit klonk, de rest zou ik mijn kachel nog niet mee aanmaken.
            En dat heeft net niets met een klein pleintje te maken, dat kleine pleintje is trouwens nog altijd een kleine 100 meter dus zo klein is het niet en waarom klinkt de een dan wel heel erg goed en is de ander, op hetzelfde plein echt dramatisch?
            Wanneer je als merk daar op deze manier demo's geeft zet het mij aan het denken hoe slecht het is gesteld met het kennis niveau van de betreffende fabrikant.
            Ik heb vandaag gesproken met de nederlandse importeur van Next, en die gaf aan dat hij ook niet blij was met de demo van de set.
            Ze hebben daar een set in de hal hangen en die klinkt toch wel behoorlijk goed.
            Nogmaals, ik weet zeker dat ik daar een festivalletje op kan mixen met een heleboel blije mensen.

Ga je echt groot (arena, ahoi etc) dan zul je toch wel bij de grote merken uitkomen maar voor de kleinere klussen is dit prima te gebruiken..
            Je ziet nu ook in de markt dat de jongens met de dure huurkoop sets behoorlijk wit wegtrekken terwijl de bedrijfjes die met iets goedkopere merken werken nog redelijk draaien... wel beetje off topic excuus.
            Last edited by Hansound; 17-04-13, 16:23.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Wanneer ik op een beurs een demo krijg voorgeschoteld van een fabrikant ga ik ervan uit dat ze laten horen wat er maximaal uit een systeem te halen is.
              Lijkt met toch een heel redelijk uitgangspunt.....
              Dat het systeem best redelijk klinkend te krijgen is geloof ik ook wel maar van de fabrikant hoef je op dat vlak geen ondersteuning te verwachten, dat is me wel duidelijk geworden. Voor de importeur is dit gewoon triest, die doet zijn best de systemen aan de man te brengen terwijl de fabrikant binnen 5 minuten demo iedereen wegjaagt die eventueel interesse had in het merk. En Next is niet de enige die het daar zo deed, de demo van RCF was ook niet bepaald indrukwekkend te noemen en zo waren er nog een aantal merken die er beter aan hadden gedaan geen demo's te geven.
              Dat je met de kleinere klussen prima kunt werken met de kleinere, en dus goedkopere, merken ben ik helemaal met je eens, ik geloof dat veel bedrijven door hun merkgeilheid nogal eens vergeten dat het er uiteindelijk om gaat geld te verdienen met je investering. Dat magische woord 'rider acceptatie' speelt daarin vaak een te belangrijke rol. Hetzelfde geldt voor het argument dat er makkelijk bij te huren is omdat veel bedrijven in de regio het hebben, allemaal leuk maar wat heb je dan nog om je juist van die bedrijven te onderscheiden?

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by MusicXtra
                Dat je met de kleinere klussen prima kunt werken met de kleinere, en dus goedkopere, merken ben ik helemaal met je eens, ik geloof dat veel bedrijven door hun merkgeilheid nogal eens vergeten dat het er uiteindelijk om gaat geld te verdienen met je investering. Dat magische woord 'rider acceptatie' speelt daarin vaak een te belangrijke rol. Hetzelfde geldt voor het argument dat er makkelijk bij te huren is omdat veel bedrijven in de regio het hebben, allemaal leuk maar wat heb je dan nog om je juist van die bedrijven te onderscheiden?
                Hier heb je helemaal gelijk, en als je zelf nog een beetje handig bent met het verbeteren van zo'n goedkoper systeem heb je gerust een werkbare set.
                ook laat je de grote verhuurders ver achter je als je een offerte gaat maken voor den verhuurklus. En jouw klant ziet echt het verschil niet tussen het ene of andere zwarte kastje..

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Niemand langs de stand van NEXO geweest?

Niemand iets te melden over de STM serie?
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

heb er nog ff staan tokkelen met wat oude bekenden van IemkeRoos, en het ijzeren grid van de STM is lomp zwaar....

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Hansound
                      En jouw klant ziet echt het verschil niet tussen het ene of andere zwarte kastje..
                      Daarom zit er oranje in.

Comment

Working...