60db????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hit the lights
    • Nov 2009
    • 28

60db????

"AMSTERDAM - Het volume gaat bij de TMF Awards niet helemaal open. De geluidsnorm is verlaagd van negentig naar zestig decibel, schrijft het AD dinsdag. Hiermee hoopt TMF ongeruste omwonenden van het Enschedese Volkspark tegemoet te komen. "

Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen...
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Misschien dBC buiten het gebouw gemeten? Lijkt me anders ook sterk....

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

dat wordt een hilarisch moment als de politie die kinderen staaeds even tot stilte komt manen.

"ssssst, jongelui, er zijn hiernaast buren die willen slapen"

Ik denk dat het een behoorlijk derdehands, verkeerd vermeld, verkeerd overgeschreven en daarna verkeerd ge-edite persmededeling gaat.
      lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by showband
        dat wordt een hilarisch moment als de politie die kinderen staaeds even tot stilte komt manen.

"ssssst, jongelui, er zijn hiernaast buren die willen slapen"

Ik denk dat het een behoorlijk derdehands, verkeerd vermeld, verkeerd overgeschreven en daarna verkeerd ge-edite persmededeling gaat.
        Wel te hopen dat de controlerende ambtenaar zijn papieren goed leest en niet afgaat op wat de pers schrijft.
        Overigens kan het heel goed zijn dat die 60 dB aan de gevel waar de overlast overlast is gemeten wordt. Is ook de meeste eerlijke methode, dan kun je met goed richten van je geluid op de plaatsen waar je het hebben wilt nog aardig hard gaan.
        Zelf wel eens meegemaakt op het marktplein in Veenendaal dat de ambtenaar in kwestie zijn meetapparaat op een meter voor de speakers hield, tuurlijk was het daar veel te hard. Kon de beste man maar niet aan zijn verstand brengen dat hij daar vooral niet moest meten, hij hield echter vol dat hij de enige deskundige was en ik er niets vanaf wist met als resultaat dat het evenement vroegtijdig is stilgelegd.
        De volgende dag was de betreffende ambtenaar wederom aanwezig, toen stond er ook iets van 2000 man publiek, ik heb hem toen verteld dat, wanneer het evenement stilgelegd zou worden hij dat zelf op het podium aan het publiek mocht vertellen. Hij heeft geen meting meer gedaan.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by MusicXtra
          Wel te hopen dat de controlerende ambtenaar zijn papieren goed leest en niet afgaat op wat de pers schrijft.
          Overigens kan het heel goed zijn dat die 60 dB aan de gevel waar de overlast overlast is gemeten wordt. Is ook de meeste eerlijke methode, dan kun je met goed richten van je geluid op de plaatsen waar je het hebben wilt nog aardig hard gaan.
          Zelf wel eens meegemaakt op het marktplein in Veenendaal dat de ambtenaar in kwestie zijn meetapparaat op een meter voor de speakers hield, tuurlijk was het daar veel te hard. Kon de beste man maar niet aan zijn verstand brengen dat hij daar vooral niet moest meten, hij hield echter vol dat hij de enige deskundige was en ik er niets vanaf wist met als resultaat dat het evenement vroegtijdig is stilgelegd.
          De volgende dag was de betreffende ambtenaar wederom aanwezig, toen stond er ook iets van 2000 man publiek, ik heb hem toen verteld dat, wanneer het evenement stilgelegd zou worden hij dat zelf op het podium aan het publiek mocht vertellen. Hij heeft geen meting meer gedaan.

Kijk, dat is dus de oplossing!

Ik trouwens denk dat die 60dB voor Oldenzaal is bedoelt, niet voor Enschede...

En da's mooi, want dan kan ik ook nog meegenieten zonder anderhalf uur op de fiets te zitten (totaal dan hé, zo sloom ben ik nou ook weer niet...)!

Daan
          Last edited by djspeakertje; 24-03-10, 12:36. Reason: kannetje vergeten...
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by djspeakertje
            Ik trouwens denk dat die 60dB voor Oldenzaal is bedoelt, niet voor Enschede...

En da's mooi, want dan ik ook nog meegenieten zonder anderhalf uur op de fiets te zitten (totaal dan hé, zo sloom ben ik nou ook weer niet...)!
            Nee volgens mij was je op andere plaatsen wel erg sloom. Bij nederlandse les bijvoorbeeld.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by DJ Antoon
              Nee volgens mij was je op andere plaatsen wel erg sloom. Bij nederlandse les bijvoorbeeld.

Oeps...

Woordje vergeten, post word aangepast.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Ik ga er toch wel vanuit dat ze die 60db op de gevel gaan meten waarop de overlast van toepassing is. Ik denk niet dat TMF 60db in de zaal gaat draaien, hoor je niks meer van de act met een enthousiast publiek.

Originally posted by djspeakertje
                Woordje vergeten, post word aangepast.
                Woordje vergeten, inderdaad aangepast en misschien de rest van je post ook even overlezen dan

Maar laten we verder ontopic blijven.

Comment

• RenéE
                  • Oct 2006
                  • 291

Het Enschedese Volkspark is geen zaal. (die limiet moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging blijven hè!)

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Ik mag hopen dat die controleur bij het meten niet per ongeluk moet niezen, want dan kon hij nog wel eens de geluidslimiet overschrijden...

Dit gaat toch nergens over...?!

Was er sowieso niet iets van een richtlijn waarin gesproken werd over max. 79 dB op de gevel van het dichtstbijzijnde gebouw? Meen dat dat ooit (in een ver verleden) hier op het forum eens voorbij kwam.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

nog steeds DE enige richtlijn die in nederland algemeen is geaccepteerd is de Nota evenementen met een luidruchtig karakter:

InfoMil - Evenementen: begrenzen geluidsniveau

op bladzijde 9 staan de geadviseerde waardes opgenomen.
                      als een andere waarde wordt voorgeschreven zou ik altijd een onderbouwing vragen.

sommige gemeenten zijn al een stukje verder, dit zijn vooral gemeentse die te maken krijgen met dansfeesten. hier worden naast de dB(A) waardes ook de c-gewogen waardes voorgeschreven ivm de meetbaarheid van de lage frequenties.

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Originally posted by R. den Ridder
                        nog steeds DE enige richtlijn die in nederland algemeen is geaccepteerd is de Nota evenementen met een luidruchtig karakter
                        Dat was inderdaad de richtlijn die ik bedoelde, zie dat de getallen iets anders uitvallen dan ik in gedachte had, maar het is dan ook al weer een jaar of 5 geleden dat we dat hier hebben besproken.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• RenéE
                          • Oct 2006
                          • 291

Subtiel kickje.

TMF mag niet harder dan 100dB

Klinkt wat tegenstrijdig tegenover eerdere berichten.

Comment

• keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

Originally posted by RenéE
                            TMF mag niet harder dan 100dB

Klinkt wat tegenstrijdig tegenover eerdere berichten.
                            Uit dat artikel citeer ik:
                            Dat niveau geldt voor 40 meter vanaf de geluidsbron.
                            Gaat voor het podium dus toch nog aardig hard hoor. En met een goed afgeregeld line-array met een sub-arc ervoor kun je dus tot 40m het maximale uit de set halen.

Zal dus in de praktijk nog wel meevallen die geluidslimiet...

Groet, Rob.
                            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Tov
                              • May 2010
                              • 1

Het gaat inderdaad om het geluidsniveau bij mij in de achtertuin
                              Er waren stiekem best wat zorgen over het geluidsniveau, daar er bewoning vrij dicht bij het volkspark is.

Comment

Working...