Hku

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EL_Loco
    • Nov 2009
    • 87

Pro's en Cons van AoS:
    Pro's:
    je leert luisteren als muzikant en als tech
    je leert met muzikanten omgaan
    je leert heul veul muziektheorie, het verbaast tot op de dag van vandaag, dat ik dat nog best veel gebruik.
    je komt op plekken waar je normaal niet 123 komt (bedenk bijvoorbeeld dat half musical-land op KonCon gezeten heeft, muziekregistratie, die voorloper van AoS)
    goede leraren

Con's:
    hard werken
    voor mij was muziektheorie een moeilijk onderdeel, viel me erg zwaar, maar dat is meer een persoonlijk ding
    lange dagen rond projecten (maar hee, zo gaat het in de grote mensen wereld ook )
    tijdens projecten gaan je vakken gewoon door, dat moet je zelf maar een beetje op zien te lossen (waar iedereen overigens wel flexibel in is/was)

Note:
    een jaar of wat geleden is er een nieuw afdelingshoofd gekomen, wat ik mee gekregen heb is er heel veel veranderd. Veel nieuwe projecten, nieuwe leraren uit de praktijk, studio's opnieuw ingericht, kortom een nieuwe boost van de opleiding, wat ik alleen maar toe kan juichen

Comment

• VreesMij
      • Jan 2010
      • 9

Beste Mensen!!

Het is nu al een tijdje geleden dat ik heb gereageerd, ik was natuurlijk druk bezig met toelatingen. Ik wilde toch nog even weten hoe het gegaan is voor de geinteresseerden.

Over het SAE:
      Deze opleiding leek wel professioneel, en ondanks dat de meeste het afraadde, leek het voor mij wel een goede school, aangezien ik de studio in wil. Maar wat me weerhouden heeft is toch inderdaad het vele geld. En ik weet nog niet zeker of ik wel de studio in wil, dus was het een nee.

Art of Sound
      De meesten raadde mij deze opleiding aan. Ik ben op deze school geweest en ik heb toelating gedaan. Ik moet zeggen de toetsen waren pittig, maar voor allemaal behalve 1 had ik een voldoende (de andere twijfelachtig). Alleen helaas had ik voor me praktijk een onvoldoende (improviseren is gewoon echt niet mijn ding, en dat was het enigste wat ze van me wilden horen). Dus helaas ben ik daar afgewezen.

HKU
      Voor deze school had ik zoals ik jullie vertelden toelating gedaan voor de vooropleiding. En tot mijn grote vreugde kreeg ik een brief waarin stond dat ik gelijk in de eerste mocht beginnen als ik wilde. Dus daar was ik super blij mee! En omdat ik de school erg leuk vond en me er fijn voelde had ik eigenlijk voor de uitslag van het KonCons al besloten dat ik eigenlijk hierheen wilde.
      Dus begin september ga ik dus beginnen aan de opleiding Sound Design @ het HKU =D

Dus bedankt voor de reacties iedereen ik kom jullie nog wel tegen

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ok, goed nieuws! Succes!
        Leuk om ook eens wat feedback te horen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Van harte en succes met je studie!

Comment

• EL_Loco
            • Nov 2009
            • 87

Tof!
            Gefeliciteerd man

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Originally posted by laserguy
              Ok, goed nieuws! Succes!
              Leuk om ook eens wat feedback te horen.
              x 2! Top.
              En hou ons ook daarna nog eens op de hoogte.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Stevengos
                • May 2010
                • 106

Originally posted by Timo Beckman
                Mijn nadeel is ook dat ik de pest had aan school en dus liever op mijn gitaar zat te klooien dan bv. opletten tijdens natuurkunde wat de basis is van geluid.
                Geloof me, je hebt niks gemist, zelfs van wat ze je op het VWO geven is peanuts bij wat ik allemaal hier op het forum voorbij zie komen.
                Last edited by Stevengos; 16-06-10, 23:57. Reason: Typfoutje :P
                De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Koel, chasin' the dream.

3 tips.
                  nummer een... Ga nu alvast contacten leggen voor de nodige stageplaatsen. Zodat je over een jaar niet bij de groep hoort die op fora op zoek moet met haast.

Koop niet te veel spullen! het eerste jaar krijgen veel mensen last van GAS (gear aquisision syndrome) Buiten het kleine gereedschaptasje wachten tot je een jaar of twee klussen hebt meegedaan voor je bedragen boven de 200euro gaat "investeren"

Geloof nooit de verhalen die je in de eerste maanden van schoolgenoten hoort over
                  -hoeveel klussen ze hebben
                  ,
                  -hoeveel ze verdienen
                  ,
                  -hoe goed alles "natuurlijk" geregeld is "anders pakken ze hun spullen en gaan natuurlijk weg"
                  Ze zijn NIET WAAR!
                  Hier hebben beginnende conservatoriumleerlingen ook altijd last van. Op een of andere manier vertellen mensen alleen verhalen over hun mooiste klussen en dikken ze alles stevig aan. Dat is een macho ding ofzo. Maar als je een tijdje alleen maar gouden bergen hoort ...
                  lekker belangrijk!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Hahahaha Gear Aquisition Syndrome... Die houden we er in!

De simpele rekensom voor verhalen van je klasgenoten is "delen door 4". Dus 8 kastjes line-array per kant zijn eigenlijk gestackte topjes, 60 kanalen mengtafel is een 15 kanaals Spirit, Luxe diners met 4 gangen waren stiekum een soepje met brood en microfoons van 3000,- euro bleken gewoon doodnormale Shure's van de lokale verhuurder.

Verder zou ik zeggen: geniet! Maak muziek, leef muziek en droom muziek: dan word je vast en zeker een hele goeie!

Have fun!
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Originally posted by AJB
                      De simpele rekensom voor verhalen van je klasgenoten is "delen door 4".
                      Kortom als je het daar niet redt, ben je nog altijd een goede verkoper,
                      want die liegen maar de helft van de tijd dat ze praten...
                      We hebben naast GAS, dus ook een
                      FYBF (first year bullshit factor) 1:4.
                      En we hadden al jaren een STLC (sales talk lying coefficient) van 1:2.
                      Plus de normale PPP (producent-piraat-praat)
                      "ik doe er maar hoogstens 15% bovenop",
                      "het is deze keer helaas een erg krap budget"
                      en
                      "the check is in the mail"
                      Even allemaal vastleggen in een norm of richtlijn
                      en de business wordt voor iedereen een stuk helderder.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Als ik dit zo lees krijg ik enorm veel zin in een zonnige zomerdag, bbq, flinke tap, een betaalde notulist en een flinke club techneuten die slap ouwehoeren...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

ik bump al zo lang mijn topic AJB maar we zijn offtopic aant gaan denk ik!
                          succes alleszins op je school !!!
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

hoe gaat het nu met vreesmij?
                            lekker belangrijk!

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Originally posted by AJB
                              Als ik dit zo lees krijg ik enorm veel zin in een zonnige zomerdag, bbq, flinke tap, een betaalde notulist en een flinke club techneuten die slap ouwehoeren...

Goh, dat is hier dagelijks op Aruba...

mocht je een stage plek willen hebben op Aruba stuur me maar een mail
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...