Gevaarlijke situatie in Oosterhout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s142918
    • Apr 2006
    • 111

Gevaarlijke situatie in Oosterhout

Zie hier een filmpje vanaf Oosterhout Live, waar een tent het gisterenavond door het noodweer heeft begeven:

YouTube - Chaos Oosterhout Live

Als ik het zo zie, dan is het nog geluk dat er niemand gewond is geraakt.
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Vind het toch een gevalletje van planning. Het noodweer werd verwacht, misschien dan toch een idee om te kijken of zulke constructies (gezien het geen normale tent is) welk bestand zijn tegen zulke windkrachten?
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

boh, ik heb dat filmpje even bekeken. En kan me helemaal voorstellen hoe de mensen zich voelen onder de parachute. Ik denk dat de mensen die nog nooit onder zo'n ding hebben gestaan, weten hoe groot zo'n ding wel niet is. En hoe onstabiel zoiets word wanneer het toch wel wat harder gaat waaien.

Ik weet niet zeker maar stond de FOH daar ook niet onder?
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Begeven, begeven,... ze mogen blij zijn dat het doek is gescheurd en dat het daardoor geen grote vlieger is geworden en de paraplu daardoor wel overeind blijft. Bij zo'n geval is alles afhankelijk van het gevaarte waar de 'paraplu' aanhangt en de grondankers (die bij nat weer ook een stukje losser komen te zitten)
        d&b Audiotechnik

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

En misschien is de hele constructie wel zo berekend dat bij harde wind het doek juist zou scheuren. Zolang we geen concrete informatie hebben blijft het gissen. Ik zie op het filmpje in ieder geval niet direct dingen waar niet over is nagedacht.

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Een week of 5 geleden zat ik in de afbouwploeg van een evenement waarbij zo'n overkapping als podiumkap diende. Op het moment dat we begonnen brak er een hevig noodweer los. Hevige regen, zware wind en onweer. We hebben iedereen onder de kap vandaan gehaald en gewacht tot het weer zou verbeteren. Het duurde 'slechts' 10 minuten. Door de wind maar ook het hemelwater wat op de kap bleef liggen scheurde het doek vanuit het midden naar de buitenkant waarbij er een immense hoeveelheid water naar beneden kwam. Gelukkig voor ons hadden we alle microfoons al weg.Er stond een flinke trussconstructie waaraan de kap bevestigd was, het zag er zeer degelijk uit.
            Ik vraag me af tegen hoeveel wind en water deze overkappingen bestand zijn. Zoals ik het die dag beleefd heb moet je hevige regen en/of wind iedereen onder zo'n ding vandaan halen. En afwachten wat er gebeurd.
            Heerlijk die stilte

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Zo systematisch als die ene kant waar de wind onder kwam uitscheurt, lijkt het wel alsof het doek erop berekend is om bij een bepaalde windlast te scheuren, om zo de kans op wegvliegen te verkleinen.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Dat mag ook wel, zo te zien hangt het ding aan een mobiele kraan, en die vind dit zeker niet leuk...
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• Dj-scratch
                  • Jun 2009
                  • 20

Een collega van mijn moeder heeft dit geregeld. Ze hadden alles al bijna een jaar van te voren klaar, alleen de datum hadden ze pas later vast gelegd. Het is toch een risico dat ze genomen hebben, om het door te laten gaan. Er is een hoop apparatuur nat geworden, maar het werkt nog wel. De grote zwarte tent had een aantal scheuren..

Comment

Working...