ervaringskansje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

ervaringskansje

Voor de jongens/meiden hier die het leuk vinden een stukje festival ervaring op te doen: op 28 augustus in Utrecht heb ik nog een plekje vrij voor een vrijwillige(!) stagetech/monitortech.
    Wanneer je al wat meer ervaring hebt mag een paar bandjes FOH ook, ik vind het allemaal best

Festival is van 8:00 uur 's ochtends (begin opbouw) tot een uur of 1:30 (einde afbraak).
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Heb je wat meer info? Welk festival? Wie speelt? Wat staat er?
    Niet dat ik meteen sta te springen om meer dan 16 uur onbetaald te komen zwoegen, maar het lijkt me dat je door het geven van meer info sneller de juiste mensen aantrekt.

Groet, Rob.

EDIT: Post gewijzigd omdat ik te voorbarig een vermoeden heb geuit, waarvoor excuses
    Last edited by keenoncoolstuff; 16-08-10, 20:21.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

een monitortech die als hij wat ervaring heeft ook FOH mag doen? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? FOH mixen is een stuk eenvoudiger dan monitormixen (als dat laatste natuurlijk goed gebeurt).
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Tja, de website achter het profiel zegt inderdaad.......zaak die goedkoop personeel zoekt !!!

Maar goed, is wel een slimme zakelijke zet, en een ander kan ervaring opdoen met dingen waar hij nog nooit of niet veel ervaring mee heeft.

Dus ach....oneerlijke concurrentie of goed zakelijk inzicht ???

your light !

Comment

• EL_Loco
          • Nov 2009
          • 87

Originally posted by laserguy
          een monitortech die als hij wat ervaring heeft ook FOH mag doen? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? FOH mixen is een stuk eenvoudiger dan monitormixen (als dat laatste natuurlijk goed gebeurt).
          ^^ eens met bovenbuurman

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Hmm geef mij maar de monitormix, ik worstel nog steeds teveel met compressie...
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by keenoncoolstuff
              Dit lijkt er trouwens sterk op dat een bedrijf een klus aanpakt waarvoor ze de mensen niet hebben en er dan maar "vrijwilligers" worden gevraagd.
              Zo kunnen ze voor een té lage prijs een opdracht toch aanpakken en heeft dit weinig meer met eerlijke concurrentie van doen.
              Nee, hooooo! Stop!!!
              Dat is absoluut niet het geval.

Ik sta zelf ook geheel vrijwillig in dit project en maak onderdeel uit van een geheel vrijwillige organisatie.
              Apparatuur is geheel dry-hire en bedienen we zelf, geheel vrijwillig.
              De kern van de reden dat we nog een plekje hebben is dat de persoon die in principe monitors zal doen niet kan garanderen dat hij aanwezig kan zijn ivm een spoedoperatie. Valt die voor het festival, dan wordt dat dus lastig voor hem.
              Mocht hij er gewoon zijn, dan gaan we, afhankelijk van de ervaring/kunde van de extra persoon rouleren of wisselen.

Naast deze monitorman heb ik nog een aantal redelijk onervaren, jongere jongens die het tof vinden mee te werken en hiervan te leren.

Het betreft het IBB Fest aan de Ina Boudier Bakkerlaan in Utrecht (SSH complex). O.a. Knobsticker, Santanero, Nobody Beats The Drum en Kensington komen spelen.

Het gaat mij er om iemand te vinden die dit leuk vind om te doen en voor wie het vooral een leerzame kant heeft. Als ik na ga hoe ik zelf begonnen ben met dit soort dingen betekend dat vaak: heel leerzaam.
              (Mijn geheel onervaren begin was iets als: "alsjeblieft, de monitortafel". "Wie gaat er prikken?", "eh... jij".)

Originally posted by laserguy
              Totaal andere discussie, maar bedenk dat bij monitors een heleboel basale dingen aan de orde komen. Werking van de signaalpad, frequencies horen, gain, EQ'en, gebruik van AUX'en...
              Ik ben zelf van mening dat je beter op monitors kan beginnen, daar leer je veel sneller veel meer van.
              Vervolgens heb je op FOH die zaken onder de knie en kun je je meer bezighouden met compressie, galmpjes, finetunen van stemmen en instrumenten, enz.
              Last edited by renevanh; 16-08-10, 20:12.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Hoi Rene (?),

Ik heb mijn eerdere post al aangepast. Ik was te snel met het uiten van mijn vermoeden. Jammer dat het in Utrecht is want het lijkt me zeker interessant om te helpen, maar het is me eigenlijk te ver weg.

Vriendelijke groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Totaal andere discussie, maar bedenk dat bij monitors een heleboel basale dingen aan de orde komen. Werking van de signaalpad, frequencies horen, gain, EQ'en, gebruik van AUX'en...
                  Ik ben zelf van mening dat je beter op monitors kan beginnen, daar leer je veel sneller veel meer van.
                  Vervolgens heb je op FOH die zaken onder de knie en kun je je meer bezighouden met compressie, galmpjes, finetunen van stemmen en instrumenten, enz.
                  In dat opzicht ben ik inderdaad mee: direct de plons in het diepste water en dan kun ook minder diepe riviertjes overzwemmen.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by keenoncoolstuff
                    Hoi Rene (?),

Ik heb mijn eerdere post al aangepast. Ik was te snel met het uiten van mijn vermoeden. Jammer dat het in Utrecht is want het lijkt me zeker interessant om te helpen, maar het is me eigenlijk te ver weg.
                    Geeft niks, schept ook wat duidelijkheid voor anderen

Comment

• Theo .:TS-JL:.
                      • Jun 2010
                      • 8

Zonde dat ik dan met een eigen klus zat anders was ik best bereid om hieraan mee te werken...

Voor de volgende keer !
                      Geluid is een mening, ieder zijn oor is anders.

Comment

Working...