Wat is hier fout.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Wat is hier fout.

Iets klopt hier niet maar wat?

Heerlijk die stilte
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Op een Digico heb je geen tape nodig om je kanalen te labelen?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Jij bent wakker. Kwam ik gisterenavond tegen.
      Einde van dit topic dus.
      Heerlijk die stilte

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Sorry dat ik de pret zo snel moest bederven...

Wel een leuke foto!

Groeten Hugo

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by hugovanmeijeren
          Op een Digico heb je geen tape nodig om je kanalen te labelen?

Groeten Hugo
          Macht der gewoonte
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

[sarcastische mode]Weet je hoeveel tijd dat kost, die naampjes invoeren? [/sarcastische mode]

Heb dit ook al op een Digidesign Venue gezien... Tja, wat je gewend bent!

Overigens heb je ook op een DM1000 de mogelijkheid naampjes in te voeren. Werkt niet fijn (onmogelijk veel lastig scrollen, kiezen tussen volledige naam en afkorting die niet erg eenduidig te kiezen is....) en dus heb ik op de mijne gewoon een strook tape zitten. Ga binnenkort aan de slag met magnetisch band zodat ik makkelijk tussen tours kan switchen.

@lex
            Last edited by @lex; 23-09-10, 12:21.
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Kost soms voor Live gigs te veel tijd om de namen onder de faders te zetten, dan doe ik het ook gewoon met tape.
              En het aflezen is niet altijd duidelijk van het scherm...
              Tja, t'is maar wat je het fijnst vind, toch?

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ik vind dat toch wat kort door de bocht om dat "fout" te noemen.

Die schermpjes zijn soms wel moeilijk afleesbaar. zeker als de zon er op zit.

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Originally posted by frederic
                  Ik vind dat toch wat kort door de bocht om dat "fout" te noemen.

Die schermpjes zijn soms wel moeilijk afleesbaar. zeker als de zon er op zit.
                  En schrijven is een stuk sneller
                  There is no substitute for imagination

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Die Digico heeft zelfs een library met 'standaard schermnamen', voor luie technici.
                    Zo heb je in 2 klikken je scherm gelabeld met 'Saxofoon', doe dat maar eens na met een pen.

In principe maakt het natuurlijk niets uit, als jij liever met tape werkt moet je dat vooral blijven doen, maar als je dan naar een andere layer gaat veranderen je namen op je tape niet mee en dat is natuurlijk jammer.

In combinatie met het toetsenbord en de 'next channel' knop heb je (afhankelijk van je typesnelheid) je volledige console in ongeveer 1 minuut gelabeld, dus dat mag het probleem niet zijn.

Groeten Hugo

Comment

• gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

Bij de meeste consoles loont het wel om het in de tafel te labelen, zodat je ook op je (aanraak-) scherm ziet met welk instrument je aan het werk bent, in plaats van alleen een kanaalnummer.

Hulde trouwens voor de systeemtechs die door hebben geleerd op een digitale console. Zo durf ik de meeste festivals met een digitale tafel tegenwoordig wel aan. Zeker als er een laptop aan hangt waar hij / zij mijn vergeetsels nog een beetje kan bijsleutelen. Laat mij maar schuiven...

En een beetje festival / systeemtech heeft de rider gelezen en tovert met één druk op de knop mijn basisstandje tevoorschijn, compleet met gates en compressors met de threshold op "doet nog niks, maar gaat het doen als je mij een slinger geeft". Top.

Comment

Working...