Welke technologie verwerk je in je nieuwe huis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Mijn huis is uitgerust met het Marmitek X10 systeem. Als ik bijvoorbeeld een film wil kijken druk ik op mijn remote, PDA of touchscreen in de kamer op bioscoop en een macro laat mijn TV in de kast zakken, mijn projectie scherm uit het plafond komen, de projector inschakelen, media player in de juiste stand zetten, etc. Druk op play en het ligt dimt netjes uit net als in een bioscoop.

Ander (belangrijk) voordeel vind ik wel dat mijn huis er altijd bewoond uitziet, ook als wij er niet zijn. Geheel random timers hebben ons leefpatroon geleerd.

Als ik ooit ga verhuizen gaat dit systeem gewoon mee naar mijn nieuwe huis.

Originally posted by Dirk Wijnen
    Haha ik kon het niet laten, dit is mijn Home Cinema PA als mijn ouders op vakantie zijn...
    Jammer dat de TV dan geheel uit verhouding is bij deze set
    Last edited by vasco; 28-09-10, 13:19.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Gefeliciteerd, ik ben jaloers!

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by 4AC
        Hmm, mijn ideetjes zijn hier al aardig in werkelijkheid gekomen: IL PIU' GRANDE SUBWOOFER DEL MONDO - by Roberto Delle Curti - Italy

Uiteraard vervolgens met gebruik van nog imposantere woofers.

Op mijn studentenkamer staan momenteel Turbosound toppen en een Crown versterker, dus ik heb ook niets te klagen. In tegendeel zelfs. Alleen nog even een fatsoenlijke bijpassende sub zien te vinden...

Op het gebied van verlichting wil ik op de lange termijn nog eens een truss'je met wat parren en bewegend licht gaan hangen in mijn kamer. En dan de Turbo's ook de lucht in, levert me mooi weer wat ruimte op (voor een sub, haha).

Mvg,

Teun

Edit: op deze site: William Cowan's Homepage staan ook wat interessante dingen.
        Met name dit: Infinite Baffle Subwoofer
        Die is toch wel grappig: Infinite Baffle Subwoofer

Daar zullen de buren zeer kontent mee zijn

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by frederic
          Die is toch wel grappig: Infinite Baffle Subwoofer

Daar zullen de buren zeer kontent mee zijn
          Daar denkt de bouwer toch echt anders over:
          " The manifold housing the drivers sits behind the house and vents it's back wave into the back yard. Since the sub only operates below 50Hz, the output off the back of the drivers is not offensive, and so far has not been responsible for any neighbour complaint."
          De volgende keer eerst lezen voordat je ergens op reageert aub...

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Kijk eens op dit forum:
            Home Automation Domotica Forum Europe, Bwired Forum • Index page

Staat heel veel op.
            Momenteel heb ik zelf onderstaande domotica in gebruik:
            Plugwise Meten van verbruikers en schakelen daarvan.
            Klikaanklikuit Schakelen van verbruikers. oa 2 screens.
            Homeseer De interface waar alles mee geschakeld word. oa middels plugins.
            Ipad.... in gebruik als touchscreen. Hiermee schakel ik via homeseer de diverse gebruikers.
            ZWAVE bewegings melder, wederom gekoppeld aan homeseer. 1 schakeld in de douche cabine de ventilator aan.

Nog op mijn wens lijst:
            ZWAVE thermostaatknop, dan kan ik via Homeseer rond 21:00 uur de slaapkamer "op temperatuur" krijgen.
            irtrans Dan kan ik commando's sturen naar mijn AV systeem.
            bv bij kijken naar dvd word dan middels plugwise de TV, Radio en DVD aangezet.
            Met irtrans word dan de televisie en de radio op de juiste input+basis volume gezet.

ls ik nu over nieuw zou beginnen zou ik alles op zwave gaan doen vwb schakelen ed.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by G.P.Fransen
              Ach ik heb al speakon in het hele huis vanaf de bouw zonder dat ik het wist!

PZM Modification kit, Phantom Powering, Attenuator Pads, All Things Audio

gewoon euro verloopje dr op?
              Die Jack naar Euro zou ik nóóit vertrouwen, laat staan in mijn handen pakken.

Dat is alleen praktisch om gitaristen mee te naaien als ze de neiging hebben met effectpedalen te gaan meppen.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

NOu laat ik net bezig zijn met een woning compleet te verbouwen.

Ik heb ook gedacht, dit komt erin, en daar moet ik aan denken, en O kijk allemaal mooie gadgets..

Echter is het budget eerder op dan de bouw klaar is! :P
                Hier geen touchscreens, ingebouwde subwoofers, dmx, artnet of andere protocollen.

Waar wel rekening mee is gehouden, er wordt ongeveer 80% gebruik gemaakt van LED verlichting, ja ook het gewone licht.
                De vertrekken waar je maar af en toe of even komt, (hal, gang, overloop, wc, bijkeuken), daar zijn sensoren aangebracht welke het licht aan en uit schakelen.
                Er liggen extra loze leidingen naar zn beetje alle vertrekken. Cat5 is overal ook mee getrokken.

Er zijn RGB gadgets op de badkamer en slaapkamer aangebracht.
                Er komt hier ook een "wall" of music en video... zn LED tv hebben we al, deze wordt weggewerkt in een voorzet wandje welke weer draaibaar is en zodoende alle kabels weg te werken zijn.

Wanneer we wonen, wil ik best wat fotootjes maken betreffende de gebruikte materialen.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Watt Xtra
                  Wanneer we wonen, wil ik best wat fotootjes maken betreffende de gebruikte materialen.
                  Dikke house warming party is een veel beter plan.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

wat zoizo zou komen in mijn nieuwe huis is , per kamer minimaal 2x cat 5, 2x xlr, 1x bnc (video) en voor de rest weet ik het nog niet
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by shure-fan
                      wat zoizo zou komen in mijn nieuwe huis is , per kamer minimaal 2x cat 5, 2x xlr, 1x bnc (video) en voor de rest weet ik het nog niet
                      Enkel BNC? Dus je wil alles op composiet-video gaan doen?

Ik zou voor een VGA verbinding gaan, dus met 5 x coax. Dan kun je makkelijk over naar HD.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

HD video kan prima over UTP Cat5.

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Originally posted by djspeakertje
                          Alles uiteraard actief en de audio draadloos verzonden, dus overal waar een stopcontact zit heb je geluid. Dat laatste moet overigens nog ontwikkeld worden in Frankrijk... (of ik heb iets gemist? Dave?)
                          Ha Daan

Nee hoor, je hebt niets gemist, NEXO maakt geen selfpowered speakers en zijn dat ook niet van plan.
                          Hun kriteria is juist, daar ben ik het mee eens, om geen selfpowered speakers op de markt te zetten.

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Van de ene kant hebben ze wel gelijk, van de andere kant is het ook wel erg jammer...

Maargoed, wat dachten jullie van een stopcontact met als connector Powercon, en dan op strategische plekken een speakon erbij, dan kan je toch nog zo hier en daar een Nexootje neerzetten, met signaal uit de muur.

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Even een oud topic nieuw leven inblazen!

Waar het eerder in dit topic over ging, onopvallende audio:

En nog een stapje extremer, dit setje R4/R5 kun je dus uit het plafond laten zakken...

Kamer van Joel Thomas Zimmerman (a.k.a. DeadMau5). Vier Resolution 1.5's en twee IB218 infrabass kasten. De infrabass voor het ultra-lage sub, die R1.5's zijn al full-range kasten namelijk. Aangestuurd door twee E45's en één E25 (OEM amps van MCsquare) met een X02 processortje. Als mixer heeft ie'een Funktion One/Formula Sound FF6000.
                              En, niet te vergeten, een bepaalt niet onaardige blondharige jongedame.

Waar we de line-array over een jaartje of twee vooral gaan zien:

Haha

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

De geluidsvoorspelling voor vandaag: De eerste 3 foto's zijn top, voor die laatste: een stevige bui reflecties van links, bij een windkracht van 10 á 11.

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...