Hier toch echt 4,8mm AMPjes voor 2,5mm2 (blauw).. Niet overal te verkrijgen inderdaad maar toevallig heeft de bouwgroothandel om de hoek ze hier in grote aantallen liggen Wel specifiek om de 4,8 vragen want dit is inderdaad niet de standaard maat.
Hmm welke draad was mijn aardedraad
Collapse
X
-
En die 4,8mm komen dus in 0,3 en 0,5 en 0,8 mm dikte..
Geldt ook voor de 6 mm trouwens.
Vandaar mijn opmerking.Comment
-
Die AMP zijn eigenlijk uit den boze. Je moet draadhulzen gebruiken. Van Telemecanique bvb. Volle draad mag niet gebruikt worden enkel soepele draad en dan moet er op elk uiteinde zo'n draadhuls geplaatst worden. Deze kun je dan met een speciale tang bvb van Phoenix Contact op de draad vastzetten. Dus als ik het zo zie, NIET VEILIG mijn inziens. Wanneer de AMP afbreekt kan die nog steeds kortsluiting maken. Als je de draadhulsjes in het contact blokje steekt, en deze met de schroevendraaier vastzet, vervorm je de draadhuls zodat deze bijna nooit....heb het nog nooit meegemaakt....loskomt.
Draadhulsjes verkrijgbaar in 1mm, 1,5mm, 2,5mm etc... en zeer gemakkelijk te verkrijgen bij de groothandel electriciteit. Meestal per 100 stuks verpakt. Voor male powercon en audiocon gebruik ik dit ook. Is mooie afwerking en komt zelden los. Voor mijn verlengkabels dito......geen solderingen meer. Dit wordt heel veel gebruikt in de elektrische kastenbouw multi kabels etc etc.
Bij de female powercon kun je wel AMP klemmenerop schuiven. En dat mag.
Van blauw draden naar geel groen gaan, geen goed idee. Alle draden van PE zijn geel groen. Blauw is N en Bruin is L......andere combinaties van kleuren of mixen zijn mijn inziens amateur werk. Kast zou ook direkt afgekeurd worden......en wat de verzekering zegt na een ongevalLast edited by chippie; 04-01-11, 17:56.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
-
Die zijn wel goedgekeurd maar niet voor dit gebruik. En als je het witte aansluitblokje bekijkt, zitten er twee AMP stekkertjes op een aansluiting. Dat is niet goed en mag niet. Wat wel mag is een andere enkele draadhuls voorzien voor bvb 2 x 2,5mm.
Als die AMP afbreekt mechanisch probleem.....kan deze kontakt maken met de aarding of andere metalen delen. Ik zal zo'n kast nooit goedkeuren.
Zelfs het witte blokje is verboden in deze toepassing.....je moet klemmen gebruiken.....en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Wil jullie alleen maar duidelijk maken dat het niet juist is.
Maar als jullie, MusicXtra en DJAntoon toch AMP klemmen en dat witte blokje willen gebruiken ga je gang kan jullie niet tegen houden.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Algemeen kun je wel stellen dat ik kastje onder de noemer 'levensgevaarlijk prutswerk' geschaard mag worden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Uiteraard wordt de schoen niet ordinair platgeknepen, dan heb je helemaal geen vering meer in het materiaal.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Zijn inderdaad fouten in gemaakt.Maar dat van die amp's vind ik wel erg vreemd.Op marine schepen zit niet anders,sterker nog kom daar niet aan met een adereindhulsje.Hoewel ik die erg fijn vind werken werd daar alles met amp pennen gedaan in klemmenstroken heirop werd getest hoeveel g-krachten ze konden hebben.En wat was daar de beperkende factor,de eindsteunen naast de klemmenstroken dus ben benieuwd welke jullie daarvoor gebruiken.Alle relais werden aangesloten dmv amp oogjes zodat ze niet los konden raken.En sinds wanneer mogen er geen kroonstenen meer gebruikt worden?master-qsc en de restComment
-
Waar kun je terugvinden, dat de AMP aanknijp pinnen niet altijd gebruikt mogen worden? (bijv. TYCO ELECTRONICS / AMP 165142 )
Ze breken gemakkelijker af als adereindhuilsjes, maar dat gebeurt alleen als bedrading zelf niet goed is vastgelegd in een apparaat. Door trillen kan er dan metaalmoeheid optreden. Maar in dat geval lijkt het dan uitstel van executie, omdat een draad in een adereindhulsje uiteindelijk ook zal afbreken.
Speakertech
SpeakertechLast edited by speakertech; 04-01-11, 20:31.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Punt met dit soort dingen is dat het niet vast is te leggen tot hoever je mag gaan met 'improviseren'. Waar de één met veel gevoel de schoentjes ietsje dichtknijpt ze de ander er met veel geweld een waterpomptang op. Iemand met een goeie technische kennis snapt ook de risico's en weet zelf wel wat er wel en niet kan. Zelfde geldt voor het ophangen van mijn line-array, in theorie zou ik van ieder dak waar ik hem aan ophang een nauwkeurige berekening moeten hebben maar zelf zie ik ook wel dat een stalen I profiel van 300 mm hoog die extra 200 kg heus wel kan hebben en een systeemplafond het niet zal houden. Maar leg dat maar eens uit...De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ow, die mag je wel gebruiken, maar niet in dit soort situaties.
Hier kun je theoretisch 16A doorheen trekken, daarvoor zijn die dingen niet gemaakt.
Je 60W lampje aan de draadjes uit het plafond bevestigen of stuurkabeltjes van je Marklin baan verlengen, daar zijn die dingen voor, niet om een discotheek op te laten draaien.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Ow, die mag je wel gebruiken, maar niet in dit soort situaties.
Hier kun je theoretisch 16A doorheen trekken, daarvoor zijn die dingen niet gemaakt.
Je 60W lampje aan de draadjes uit het plafond bevestigen of stuurkabeltjes van je Marklin baan verlengen, daar zijn die dingen voor, niet om een discotheek op te laten draaien.
Ik ben het er mee eens dat een kroonsteen niet gemaakt is om zware lasten te voorduren, maar! hieronder een foto van hetzelfde apparaat voordat hij omgebouwd was, en helaas maar waar bevat deze foto ook al een kroonsteen...
kennelijk komt hij dan wel door de keuring heen met die kroonstenen, btw wat de reden nou van die stenen is is ook nog een raadsel iets langere draadjes en ze zijn overbodig!!
Comment
Comment