Waar haal ik GOEDE orkestbanden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Waar haal ik GOEDE orkestbanden

Hallo,

Met een vaste tape-act krijg ik wel eens te horen dat bepaalde nummers, uhhmm 'niet geweldig' zijn (de tape dan, zang is prima).

Wie weet een adres waar ze goede kwaliteit geluidbanden kunnen kopen, en wat mogen die ongeveer kosten?

Via google kom ik op een heleboel site's, zijn er waarmee jullie zelf ervaring hebben?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

off-topic. Begrijp ik goed dat
    Jij levert als PA de banden waar die act overheen zingt?

En jij moet betere regelen?

Doe je ook geluid voor bandjes?
    lekker belangrijk!

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Originally posted by showband
      off-topic. Begrijp ik goed dat
      Jij levert als PA de banden waar die act overheen zingt?

En jij moet betere regelen?

Doe je ook geluid voor bandjes?
      Haha, nee, ik lever niet de tapes, en ik hoef ook geen andere te regelen.

Ik probeer alleen mijn inkomsten veilig te stellen !
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Drumvogel
        • Nov 2004
        • 175

John,

Vraag het eens aan de Peter, bassist, van dat bandje waar ik meer mee doe. Hij heeft nogal in die bussiness gezeten. Jeroen kan zijn nummer wel geven.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Hoi Ad,

Ja dat is mooi, alleen wil ik daar Jeroen niet voor bellen. (We hebben nl. een zakelijke oneenigheid, daarom zie je mij ook niet meer op klus).

Toch bedankt !
          Groeten John

Comment

• nls-nls
            • Dec 2008
            • 128

Hallo,

ik weet één supersite:

www.karaoke-versie.nl
            of in het engels www.karaoke-version.com

daar staat zo veel op, in superkwaliteit en kost ong 1,70 dacht ik. Je hebt dan de achtergrondmuziek, en volgensmij kan je zelf ook nog sporen uitzetten als je wilt. Je kan ook meteen het karaokepak (cdg + mp3) kopen, heb je ook wat om mee te schreeuwen.

succes

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Dat was ook mijn eerste ingeving. Op één of andere manier worden die karaoke-DVD'tjes steeds beter. Ik heb voor een feestje weleens een paar van die CD'tjes gekocht voor een paar euro. Die tracks waren niet te onderscheiden van het origineel, op het ontbreken van een zangstem na (oh ja joh?) ;-)

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by Drumvogel
                John,

Vraag het eens aan de Peter, bassist, van dat bandje waar ik meer mee doe. Hij heeft nogal in die bussiness gezeten. Jeroen kan zijn nummer wel geven.
                Hoi Ad, kun je me mailen?
                info at "my nickname" punt nl
                Groeten John

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Kwaliteit verschilt (zeker ook bij Karaoke-version.com) nogal. Vind dat er ook veel "hippe" platen tussen zitten waar de backingtracks echt bijzonder slecht zijn. Voornamelijk zodra het niet "standaard" van de categorie drum-bas-gitaar-keys-backings is.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Het beste is om de artiest in de studio bij de opname van zijn single even ook een versie zonder leadzang te laten opnemen.

Of een keer zijn set met een stel muzikanten goed in een studio te zetten een een echt "live" set achtergrondtapes te laten opnemen. (bump 'n' boogie deden dit bijvoorbeeld) Dan heb je gewoon een strakke liveset die coherent klinkt op maat van de vocalist(e). Toonhoogte, aantal coupletten, meezingstuk enz allemaal meegenomen.
                    lekker belangrijk!

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

En als je het echt niet meer weet (maar wel wat centen hebt liggen), bel je de Rocketeers. Die maken prachtige backing-tapes die werkelijk 1 op 1 klinken met de originelen, maar wel afhankelijk van de stem die er overheen moet gaan zingen gemixed/aangepast kan worden.

Check de demo even hier: Popstars 2009 from The Rocketeers | JingleNews.com

Was werkelijk overdonderd toen ik het voor 't eerst hoorde.
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by Whitefarmer
                        Hallo,

Met een vaste tape-act krijg ik wel eens te horen dat bepaalde nummers, uhhmm 'niet geweldig' zijn (de tape dan, zang is prima).

Wie weet een adres waar ze goede kwaliteit geluidbanden kunnen kopen, en wat mogen die ongeveer kosten?

Via google kom ik op een heleboel site's, zijn er waarmee jullie zelf ervaring hebben?
                        Je mag mij altijd mailen.
                        Ik doe niks anders , dus ??
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Originally posted by showband
                          Het beste is om de artiest in de studio bij de opname van zijn single even ook een versie zonder leadzang te laten opnemen.

Of een keer zijn set met een stel muzikanten goed in een studio te zetten een een echt "live" set achtergrondtapes te laten opnemen. (bump 'n' boogie deden dit bijvoorbeeld) Dan heb je gewoon een strakke liveset die coherent klinkt op maat van de vocalist(e). Toonhoogte, aantal coupletten, meezingstuk enz allemaal meegenomen.
                          Tja, het idee is natuurlijk dat de act behalve hun 'eigen' single ook 'bekende' nummers van anderen zingt, zolang je niet Jan Smit, Django of frans Duijts bent heb je echt hits van anderen nodig!
                          Groeten John

Comment

Working...