voorstel; niet meer reageren op vragen over carnavalswagens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

voorstel; niet meer reageren op vragen over carnavalswagens

Het carnavalsseizoen komt er weer sneller aan dan we denken en hier op het forum zie je ineens weer nieuwe gezichten die allerhande vragen hebben over grote PA's, niet gehinderd door enige kennis.

Meestal blijkt het idee om een platte kar vol te stouwen met geluid, een paar bankstellen en wat bakken bier (die laatste 2 vul ik zelf in)
    algemeen gezien zijn de reacties:
    - doe je huiswerk zelf!
    - vraag het maar aan je verhuurder
    - wat ben je voor een prutser dat je dit op een carnavalswagen wil zetten!

Daarom; is het een idee om een standaard reactie te schrijven die de mening van de meeste moderators en andere forumleden weergeeft over deze trend? tenslotte; deze mafketels zorgen ervoor dat de publieke mening over geluid steeds meer neigt naar kapotreguleren in plaats van een zelf in te vullen ruimte waar je verantwoordelijk mee om kunt gaan (en zo hard c.q. zacht als op het moment passend is).

een slotje is bij deze geen oplossing, maar opvoeden misschien wel! en die titel was vooral om eenieders aandacht te trekken voor mijn stelling
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Volledig akkoord.

Stel je voor dat muzikanten op een medisch forum, plots vragen zouden gaan stellen hoe je een lever moet opereren.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Originally posted by frederic
      Stel je voor dat muzikanten op een medisch forum, plots vragen zouden gaan stellen hoe je een lever moet opereren.
      Ach, da's makkelijker uitleggen dan dat je niet voor 100 euro een installatie hebt die op een boerenkar in staat is om 145 dB loepzuiver weer te geven.

Sowieso... Muzikanten en hun lever daar kun je wel een draadje over beginnen op een medisch forum...
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

Originally posted by SoundOfSilence
        Sowieso... Muzikanten en hun lever daar kun je wel een draadje over beginnen op een medisch forum...
        Geweldige opmerking, SoS! LOL

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

voorzetje ( een ieder kopieert deze en plakt hem in zijn reply)

Beste carnavallist :

Aangezien we hier met Pro-Audio werken, en de platte wagen met gepimpte HIFI-set niet onder onze doelstelling valt, geven we graag het advies om door te googlen tot bij het volgende forum.
          Wij, als geluidstechnici, gaan ook niet op een medisch forum vragen hoe je het snelste een lever transplanteert, die het maar liefst 4 dagen uit moet houden.

Even zo vriendelijke groet,

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

@MacG> Geniaal!
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Een idioot blocken die veel, hard en goedkoop wil is prima, maar ik wil wel graag een lans breken voor die ene vraag ik het jaar die gaat over de waarde van mooie, beschaafde en feestvreugdverhogende muziek tijdens de viering van carnaval.

Blind iedere carnavalsvraag afkappen is wel lekker makkelijk (en scheelt een hoop (onzin)reacties, maar denk dat we het aan "onze stand" verplicht zijn daar wel met gevoel mee om te springen.

Ofzo
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Als we zo gaan beginnen moeten we ook standaard antwoorden maken op de vraag of de ene topkast van € 50,- nou echt beter is dan de andere topkast van € 50,-.
                En ook of dat voldoende is voor een openlucht festival met 2000 man publiek.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

MX:
                  het is dat je hier met minstens 10 letters moet reageren, anders was het een 3letter-antwoord..

Nee..........................
                  Last edited by Gast1401081; 03-02-11, 15:08.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

@Mac: Dank voor het bedenken van deze briljante standaard antwoorden, ik zou er zelf niet opgekomen zijn.
                    Heb je er nog meer?
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Zo kun je veel mensen uit gaan sluiten, wordt het rustig hier.
                      De eenmalige 'ik moet een band uitversterken' figuren, de beginnende discoboertjes met hun Aldispullen, de Dappers enz. Het is moeilijk om een grens te trekken.
                      Heerlijk die stilte

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by SoundOfSilence
                        Een idioot blocken die veel, hard en goedkoop wil is prima, maar ik wil wel graag een lans breken voor die ene vraag ik het jaar die gaat over de waarde van mooie, beschaafde en feestvreugdverhogende muziek tijdens de viering van carnaval.
                        Ben ik met je eens maar alle vragen over carnaval op dit moment kunnen prima worden afgedaan met het stukje van Mac

De echte serieuze gebruiker (met carnaval) haal je er wel uit door de manier van vraagstelling. Ook de jongens die serieus iets willen leren/weten maar gedwongen door (laten we zeggen) een studiebeurs met DAP etc. werken stellen hun vragen regelmatig zelfs beter.
                        Last edited by vasco; 03-02-11, 17:29.

Comment

• hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

Ik vind niet dat iemand zo hard de deur moet gewezen worden. Je kan deze personen er wel op wijzen dat jullie wel een standaard vragenlijstje willen (de antwoorden daarop dan, zoals budget etc)
                          Ik ben zelf ook in het hele L&G gebeuren gekomen, ik wou wel een geluidsset aanschaffen, ben rond gaan neuzen, in de theorie gaan verdiepen en is uiteindelijk wel mijn hobby geworden.
                          (inmiddels al een paar jaar geleden)

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

mee eens dat er een standaard moet zijn voor de domme vragen...
                            Maaaaarrrrr, als we natuurlijk een vraag zien die wel netjes gesteld word met "argumentatie" en "verstand", dan gaan we het wel netjes houden lijkt me?

En dappers afschrijven wat ik ergens las is voor mij zoiezo not done! We zijn toch allemaal ergens begonnen!

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

voor het open karakter van een forum zou ik aspirant infozoekers nooit willen laten boemannen.

er is een carnavalskar thread. even de boe daarnaar verplaatsen en iedereen die zich geroepen voelt kan er niet of wel op klikken en helpen danwel zicht ergeren.

kommop zeg.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...