zwembad tropicana wordt concertzaal...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Jan van Duren

Het pand aan de Maasboulevard in Rotterdam was al tijden niet meer in gebruik als zwembad. Het personeel dat nog in dienst was van de exploitatiemaatschappij wordt ontslagen. Het gaat om in totaal zestien voltijdsbanen.
    Ik heb zo het idee dat hier de nodige miljoenen aan belastinggeld verdampt zijn....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Kilian
      • Dec 2005
      • 179

Hoe bedoel je dat? De schade is nu toch enkel de uitkering van de personen die ontslagen moeten worden?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Was de term onderwater-geluid al gevallen?

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Ik stel voor om de zooi te slopen en er een stel "dobber-flat" voor in de plaats te doen.
          Onder in de dobber een poppodium+winkels enz en dan bovenin woonhuizen.
          Dat is goed om weer een hoop gemeenschapsgeld mee weg te gooien aan egotrippende wethouders, gestoorde architectuurplannen en doortrapte bouwfraudes.
          Materiaal van en naar het poppodium en de winkels kan dan mooi met de afgedankte onderzeeboten van de marine.
          Overstroming proof.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Lynx
            • Nov 2010
            • 94

Vandaag in Frankfurt een onderwater mic en een waterdicht led scherm gezien........

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

in rotterdam hebben ze sowiso al een behoorlijk grote berg aan failliete poppodia. (stuk of 3 overheidsgeldvretende en een paar vrijwillig gerund)

Tropicana is vanaf het begin een sof geweest. Maar recorhouder weldwegsmijten op dit gebied was het golfslagbad scheveningen.... ja scheveningen.

Op de boulevard, letterlijk 10 meter van het strand, een golfslagzwembad bouwen. En, oh wonder, de mensen bleven maar in de zee zwemmen! Wie wil er nu gratis hoge golven als je voor 10gulden entree een keer per kwartier kleine golven kan hebben en na twee uur zwemmen aub het water uit en aankleden aub?

hij is volgens mij geen 6 jaar open geweest. Er zit nu een aquarium in.... Zwemmen er scholletjes in het diepe.
              lekker belangrijk!

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Originally posted by showband
                in rotterdam hebben ze sowiso al een behoorlijk grote berg aan failliete poppodia. (stuk of 3 overheidsgeldvretende en een paar vrijwillig gerund)

Tropicana is vanaf het begin een sof geweest. Maar recorhouder weldwegsmijten op dit gebied was het golfslagbad scheveningen.... ja scheveningen.

Op de boulevard, letterlijk 10 meter van het strand, een golfslagzwembad bouwen. En, oh wonder, de mensen bleven maar in de zee zwemmen! Wie wil er nu gratis hoge golven als je voor 10gulden entree een keer per kwartier kleine golven kan hebben en na twee uur zwemmen aub het water uit en aankleden aub?

hij is volgens mij geen 6 jaar open geweest. Er zit nu een aquarium in.... Zwemmen er scholletjes in het diepe.
                Het idee lijkt inderdaad vreemd, zodicht bij het strand.Toch enige nuancering.

Even ter correctie; het is in 1978 gebouwd en het golfslagbad heeft er tot 1995 ingezeten ( volgens mijn rekenmachine 17 jaar en geen 6 jaar). De eerste jaren heeft het gewoon goed gelopen omdat het toen een redelijke noviteit was (het concept van een golfslagbad bestond volgens mij al wel langer).Ik ben er zelfs met de middelbare school, als schoolreisje incl touringcar, naar toe geweest. En met mij zullen vele daar ook naar toe geweest zijn.

Toen de noviteit van het golfslagbad weg was, zijn de bezoekers aantallen teruggelopen. Het wisselen van eigenaren (gemeente en projectontwikkelaars) heeft vast geen positieve benadering gehad (Rinus heeft daar een vrij correcte kijk op in zijn algemeenheid )

Comment

• ajdeboer
                  • Feb 2009
                  • 198

Wat voor dimmers zouden ze daar krijgen? Strand?

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

[quote showband]
                    "Er zit nu een aquarium in.... Zwemmen er scholletjes in het diepe".
                    Zure schol dan misschien - met zulke golven....

[quote HRsoundproductions]
                    "Rinus heeft daar een vrij correcte kijk op in zijn algemeenheid"
                    Dank voor het compliment.
                    Maar velen zijn het ook NIET met mij eens.

[ Dat komt dan nog wel - meestal begin ik 10-15 jaar te vroeg te roepen...
                    (en zeuren, k*nkeren, zeiken, mopperen, wijzen, maar ook altijd duwen en trekken....) ]

En soms werpt dat toch weer zijn vruchten af.
                    Want gisteren hebben we de 'kick-off' van een nieuwe werkgroep over trekkenwanden meegemaakt, mede naar aanleiding van mijn geroep op 26 april 2010.

De vorige werkgroep werd in 2001 / 2002 door Arbopodium om zeep geholpen.
                    Dat daarna zichzelf om zeep hielp door aantoonbare onkunde op zo ongeveer alle terreinen die nou net specifiek waren voor de podiumkunsten, en dan met name op de techniek ervan.
                    En zoals een Oud Chinees Spreekwoord zegt:
                    "Wie het langste lacht, lacht ook vaak het laatst".
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Originally posted by rinus bakker
                      2 showband

Daarnaast is er natuurlijk de mooiste broeikas ter wereld van te maken
                      als de teelt van "rookbare touwplantjes" eenmaal wordt vrijgegeven....

Kijk, hier zou een gewiekste entrepeneur mogelijkheden zien. Deze markt schijnt nogal lucratief zijn (even los van regulering en regelgeving)

Comment

• e-sonic
                        • Aug 2004
                        • 329

Inderdaad, een kweekkas, maar wel voor publiek, dus voor onze business, geen grote set, maar wel omroep... #besteengrotemarkt

Wij staan altijd aan. Wij zijn betrokken bij de regio. Wij zijn daar waar het gebeurt. Sinds 1983 op de radio. Sinds 1997 op tv. Sinds 2000 online. Wij zijn Rijnmond. Wij zijn erbij!
                        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Eigenlijk hoop ik dat de huidige eigenaar failiet gaat en Hennie van der Most er iets leuks mee gaat doen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hennie_van_der_Most
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by sparky
                            Eigenlijk hoop ik dat de huidige eigenaar failiet gaat en Hennie van der Most er iets leuks mee gaat doen!

nou, als je het niet erg vindt...

Comment

• BJD
                              • Oct 2007
                              • 771

Die had nog een compleet inventaris van een kerncentrale staan toch? Kan Rotterdam ook eens aan de kernenergie!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by sparky

En wat dan?
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...