Stopheling.nl

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

    #16
    ik kan eindeloos/nutteloos blijven reageren hier, maar omdat ik nu eenmaal in een mieren-je-weet-wel-erige bui ben (Sorry mods!)

    Boetes op verkeersovertredingen zijn in het leven geroepen om de verkeersveiligheid te verbeteren en niet om de kas te spekken.
    Maakt het voor de verkeersveiligheid enigszins uit of ik 's nachts met een keurig nette gezinsauto 100 of 120 rij op een verlaten snelweg? Geen agent die mij hier tot op heden antwoord op heeft kunnen geven...

    Als een systeem als dit echt werkt ben ik zeker geen tegenstander, maar criminaliteit is lastig aan te pakken en voor een overheids-gefinancierd clubje dat "Politie" heet dus ook.

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      #17
      Dus samenvattend:
      Niemand gelooft er eigenlijk in, maar bij de 'Hermandad' wordt er weer een (waarschijnlijk flink!) potje geld aan verspild.
      Want als het om automatisering bij de politie gaat.....
      Daar is een (ander !!!) forum mee te vullen.
      En de dienders zelf zullen daar waarschijnlijk het meest aktief op zijn.
      Want volgens mij hebben die inmiddels hun buik ook wel vol
      van alle ego-kunstjes door hun 'korps-chefs' en 'politieke en ambtelijke aanstuurders'.
      maar als gevolg hiervan wel wéér een paar man mínder op straat...
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #18
        ja, de snelheidsboetes zijn grotendeels geautomatiseerd. (alle komt via groningen)

        De meeste worden uitgeschreven door verkeerspolitie. Die staan dus niet te kiezen tussen moordenaars zoeken of verkeersovertredingen aanpakken.

        Nederland is daardoor op de weg een van de veiligste landen om te rijden die er bestaat. Ondanks een van de grootste autodichtheid die er bestaat. Zelfs in finland, waar je moeite hebt een tegenligger te vinden en er een derde van de inwoners van nederland wonen, zitten ze hoger.
        EUROPA - Press Releases - Verkeersveiligheid: Europese Commissie schetst maatregelen om aantal verkeersdoden tegen 2020 te halveren

        Weet iemand wat een verkeers invalide / dode aan de samenleving kost? Die verkeerspolitie brengt zichzelf gewoon op. Even buiten de cynische winst/verlies manier waarop automobilisten in dit land daar altijd over schijnen te willen praten.

        parkeerboetes bestaan vrijwel niet meer. Als je fout parkeert krijg je een gemeentelijke parkeerbelastingaanslag die door straatambtenaren gedaan wordt. Dat zijn geen agenten. En dus geen mensen die je KAN inzetten voor iets anders dan het werk wat zij doen. Dit geldt ook voor ov controleurs.

        Zolang de "ga boeven vangen" retoriek daar aan voorbij gaat adviseer ik er een borrel bij te dringen. Het is borrelpraat.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #19
          Originally posted by showband
          ja, de snelheidsboetes zijn grotendeels geautomatiseerd. (alle komt via groningen)

          De meeste worden uitgeschreven door verkeerspolitie. Die staan dus niet te kiezen tussen moordenaars zoeken of verkeersovertredingen aanpakken.

          Nederland is daardoor op de weg een van de veiligste landen om te rijden die er bestaat. Ondanks een van de grootste autodichtheid die er bestaat. Zelfs in finland, waar je moeite hebt een tegenligger te vinden en er een derde van de inwoners van nederland wonen, zitten ze hoger.
          EUROPA - Press Releases - Verkeersveiligheid: Europese Commissie schetst maatregelen om aantal verkeersdoden tegen 2020 te halveren

          Weet iemand wat een verkeers invalide / dode aan de samenleving kost? Die verkeerspolitie brengt zichzelf gewoon op. Even buiten de cynische winst/verlies manier waarop automobilisten in dit land daar altijd over schijnen te willen praten.

          parkeerboetes bestaan vrijwel niet meer. Als je fout parkeert krijg je een gemeentelijke parkeerbelastingaanslag die door straatambtenaren gedaan wordt. Dat zijn geen agenten. En dus geen mensen die je KAN inzetten voor iets anders dan het werk wat zij doen. Dit geldt ook voor ov controleurs.

          Zolang de "ga boeven vangen" retoriek daar aan voorbij gaat adviseer ik er een borrel bij te dringen. Het is borrelpraat.
          +1

          Die straatambtenaren vallen overigens onder 'Toezicht en Handhaving', net als boswachters
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          Working...