forum (mis)bruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

forum (mis)bruik

waar ik me persoonlijk nogal aan stoor op dit forum is net nivo en de topcis waaronder dingen worden geplaatst.
    als het over DAP ot theringinger gaat heeft iedereen zijn zegje.
    maar zogouw je met een beetje serieuse zaken zoals het inregelen van een systeem processor komt heeft bijna niemand echt kennis van zaken,

Mijn 2e grote ergenis, er is een apart LIVE-topic wat naar mijn meening is bedoel voor het behandelen van zaken betreffende LIVE geluid.
    om een paar voorbeelden te maken:

klinkt versteker X of versterker Y beter op mijn subs?
    dit is wat mj betreft een techniek kwestie want het kan zowel live als drive-inn als de AV sector betreffen.

de vraag: hoe klinkt mijn vleugel on stage beter? hang ik er 2 sm 57's boven of een setje condensators aangevuld met een sm58 in klankgat voor de monitors klinkt mij al een heel stuk meer LIVE in de oren.

hoe gaan we om met dit forum?
    een paar jaar geleden hadden we meer discussies over echt elementaire zaken en ik zie het nivo steeds meet afdalen richting de discussies over shitmerk a of shitmerk b.

misschien word het een tijd om een nieuw forum op te zetten,

ik geef mijn mening zonder mensen direct af te zeiken, ook iedere starter in de brance verdiend zijn plek, en kan de kennis van anderen gebruiken.

mijn mening is ook altijd samen weet je meer dan alleen.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Goedemorgen,

Die vergelijkingsvragen worden door de modjes in 99% van de gevallen verplaatst naar 'newbies/startersvragen".

Wanneer je niet in staat bent om het kaf van het koren te scheiden is dat namelijk een beginnerskwestie.

Minder discussies: eens, de ruimte is er wel voor!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Beste David,

Het is natuurlijk ook logisch dat er meer mensen op vragen over DAP/theringer reageren dan op serieuze vragen, veel meer mensen hebben hier ervaringen mee opgedaan. Terwijl er weinig mensen zijn die "serieus" kaas gegeten hebben van een systeem inregelen (system processing).

Ik heb wel eens geopperd bij een van de mods om een wiki-page aan te maken waar hele basis informatie op zou kunnen komen te staan waarin basisprincipes goed uitgelegd wordt. Echter kost dit dusdanig veel tijd om het op te zetten (om van het actueel houden nog maar niet te spreken...)

Vergelijkingen van apparatuur kunnen we haast wel mee stoppen, dit is een kwestie van smaak en toch blijven mensen het maar vragen hier...

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Ik plaats bij de 'shitmerk a vs. shitmerk b' en andere oninteressante topics vaak een opmerking over de zoekfunctie en plaats een vraag over het belang van het topic aangezien er binnen de kortste keren tien meningen worden geplaatst over welk van de amps het beste zou zijn (en dat is nooit een eenduidig antwoord) en dit ook nog eens wordt aagevuld met vijf andere merken/types waarom niet eens werd gevraagd.

Wat mij meer verbaast is dat er na zo'n opmerking toch nog heel veel mensen zijn die precies in diezelfde trant doorgaan met reageren en een nutteloos topic ook nog eens erg lang maken.

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Wat ik steeds merk op dit forum: Iedereen komt hier om zijn klacht te bedoen. De een komt vertellen dat er inhoudelijk niet genoeg word gezegd. De ander verteld weer dat hij niet uit de voeten komt met Limburgse verhuur bedrijven. En weer een ander vind het leuk om een post te beginnen over schrijf fouten. Vind je dit irritant, ja dat kan, maar je hoeft het toch niet verplicht te lezen? Je kunt ook net dat gene lezen wat jou aantrekt tot dit forum.

Even voor de duidelijkheid wat een forum is. Forum is een oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. In dit geval is dit een elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Duidelijk toch?... Daarbij komen dus allerhande vragen over de muur. Wat jij wilt is puur een Professioneel forum. Helaas is J&H niet alleen meer Pro, maar ook voor de beginners en voor de hobbyisten.

btw: Een leuke openingspost met wel geteld 1 hoofdletter, 4 typ fouten en verkeerd leesteken gebruik. Iets waar ik me dus mateloos irriteer. Maar waarvoor ik toch ook niet iedere week een nieuwe topic moet openen?
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

Originally posted by stainz
            Ik heb wel eens geopperd bij een van de mods om een wiki-page aan te maken waar hele basis informatie op zou kunnen komen te staan waarin basisprincipes goed uitgelegd wordt. Echter kost dit dusdanig veel tijd om het op te zetten (om van het actueel houden nog maar niet te spreken...)
            Als je hier nog steeds in geïnteresseerd ben wil ik de technische kant hiervan eventueel wel ondersteunen, maar dan moet er van hieruit natuurlijk ook volk zijn dat de invulling op zich wil nemen.

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

Mag ik zeggen dat ik het echt een prima forum vind, iets meer activiteit / berichten zou leuk zijn.

Ik ben een amateur op verreweg de meeste gebieden en toevallig (professioneel) een echte insider bij een paar onderwerpen die hier worden besproken.

Op mijn amateur/hobby-gebieden word ik erg geholpen met goede antwoorden en de relevante discussies die ik volg. Op het gebied waar ik toevallig professioneel een insider ben, zie ik dat er erg veel detailkennis op het forum aanwezig is. Dus qua diepgang is er wat mij betreft ook niets mis.

Verder zorgen de moderators er voor dat de startersvragen ook naar het betreffende gedeelte worden verplaatst.
              Last edited by SH1000; 03-06-11, 12:23. Reason: verduidelijking
              Good is the enemy of Great
              [Jim Collins]

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Ik denk dat er ontzettend veel wordt gedaan om het forum zo goed mogelijk te structureren. Voor mijzelf kan ik zeggen dat het lichtforum amper nog newbies en startersvragen bevat: deze verplaats ik bijna dagelijks naar de juiste onderwerpen. Dit geldt ook voor het aanpassen van spelfouten in topic-titels etc; we weten hoe irritant dit is.

Een goed forum begint bij jezelf: zet in de juiste topics, goede vragen met een kloppende titel: je zult zien dat de pro's die er snel doorheen scrollen, op jouw vraag antwoord gaan geven.
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mvdwerff
                  • Sep 2010
                  • 144

Originally posted by stainz
                  ...

....
                  Alleen de technische kant is even werk, de inhoud word juist geschreven door iedereen. Dit is de kracht van een wiki systeem. Iedereen controleert elkaar, en kan geschreven artikelen verbeteren.

Ik vind ook dat dit forum steeds meer centrum van kritiek is.
                  Het niveau van sommige topic's is laag, maar dit komt omdat er ook veel jonge mensen als hobby actief zijn in deze wereld. Dat zij de topic's vaak fout plaatsen, vol met spelfouten typen en een onduidelijke vraagstelling hanteren is inderdaad irritant, maar je kan het niet voorkomen.
                  Mark van der Werff
                  Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Om een hele hoop rotzooi en onzin te vermijden zou ik voorstellen om net zoals bij FaceBook een 'Like' en 'Unlike' button te maken.
                    Je kan dan wel of niet eens zijn met een bepaald geschreven tekst zonder daarbij zelf nog eens je versie te moeten belichten.
                    Je hoeft immers niet het commentaar opnieuw te posten..

Ideetje om een hoop onzin/rotzooi een beetje op te ruimen.

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by salsa
                      Om een hele hoop rotzooi en onzin te vermijden zou ik voorstellen om net zoals bij FaceBook een 'Like' en 'Unlike' button te maken.
                      Je kan dan wel of niet eens zijn met een bepaald geschreven tekst zonder daarbij zelf nog eens je versie te moeten belichten.
                      Je hoeft immers niet het commentaar opnieuw te posten..

Ideetje om een hoop onzin/rotzooi een beetje op te ruimen.

Dave
                      Het is wel al mogelijk om een discussie te waarderen?

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Zoals al eerder gemeld hoef je niet alles te lezen en overal je mening over te geven. Ik ben op nog een aantal andere fora aktief en mij valt op dat er op dit forum uiterst vriendelijk en correct met elkaar omgegaan wordt ongeacht het kennis niveau en dat is best wel bijzonder te noemen.
                        Het is onvermijdelijk dat er topics zijn die voor de pro's onder ons totaal oninteressant zijn terwijl andere topics voor beginners een dusdanig hoog niveau hebben dat ze bij de topictitel de weg al kwijt zijn.
                        Denk ook dat de pro's minder aan dit forum hebben dan de beginners, de pro's hebben meer ervaring en vaak ook meer bronnen om hun kennis uit te putten. Wel valt me op dat er vaak weinig waardering is voor de tijd die de pro's steken in het uitleggen van zaken. En vaak zijn de vragenstellers te lui om eerst de zoekfunctie eens te raadplegen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

as we dan tog besig syn, ken er
                          dan ook niet es wat aan speelingsvauwten
                          worden gedaan en ook nog es een bietjuh
                          kaiken noar de interru, uhhh interruh, uhhh
                          interpunctie bdoel ik.

en zo hebben we allemaal onze ergernissen,
                          nog voordat we inhoudelijk ingaan op de vraag
                          die wordt gesteld?

as ut maor mooi klinkt!

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Originally posted by NesCio01
                            as we dan tog besig syn, ken er
                            dan ook niet es wat aan speelingsvauwten
                            worden gedaan en ook nog es een bietjuh
                            kaiken noar de interru, uhhh interruh, uhhh
                            interpunctie bdoel ik.

en zo hebben we allemaal onze ergernissen,
                            nog voordat we inhoudelijk ingaan op de vraag
                            die wordt gesteld?

as ut maor mooi klinkt!

grtz
                            Om een quote van iemand anders te gebruiken:

First make it work, then make it look good!

Met andere woorden: zet eerst je vraag/vragen in essentie in een topic of reactie en haal er daarna even de erdoor geglipte fouten uit. Ik voel me steeds meer een ouwe lul worden als het me niet meer lukt me zonder ergernis door de talloze fouten en sms-taal te worstelen. En ik heb echt de indruk dat het in de afgelopen vijf jaar heel veel erger is geworden op het forum.

Wat mij betreft geldt: je vraagt iemand met meer kennis op een bepaald vlak je te helpen, behandel deze persoon dan met respect. Je hoeft geen 'u' te zeggen, maar iemand op straat aanspreken met: 'ken je me ff w@ uitlegge' is ook respectloos!

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

@Lex: shake hands

grtz
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...