CKV doe je er toch gewoon in een weekje bij?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

CKV doe je er toch gewoon in een weekje bij?

uit de krant:
    Het Nieuwe Eemland in Amersfoort moet twaalf eindexamenleerlingen die dachten geslaagd te zijn, toch een herexamen laten doen. De school was namelijk vergeten het examen drama af te nemen. Dat is overigens niet het enige: de scholengemeenschap is ook het hele schooljaar vergeten het theoriegedeelte van het vak te doceren.

Het Nieuwe Eemland in Amersfoort moet twaalf eindexamenleerlingen die dachten geslaagd te zijn, toch een herexamen laten doen. De school was namelijk vergeten het examen drama af te nemen. Dat is overigens niet het enige: de scholengemeenschap is ook het hele schooljaar vergeten het theoriegedeelte van het vak te doceren.
    De havo- en vwo-leerlingen moeten vandaag en vrijdag herexamen doen, zo heeft Het Nieuwe Eemland vandaag laten weten. De leerlingen hebben de afgelopen dagen in recordtempo theorieles drama gekregen. Eind volgende week krijgen ze de uitslag van de herexamens.

in een weekje een leerjaar inhalen?
    Stelt dat vak zo weinig voor??????
    (zijn er ckv-ers op dit forum?)

overigens :
    lekker belangrijk!
  • RenéE
    • Oct 2006
    • 291

Nouja, stel er staan elke week 2 lesuren voor drama waarvan dan misschien de helft voor theorie. Dan kom je in 1 week spoedcursus toch een heel eind lijkt me. (zeker gezien het feit dat het hoogstwaarschijnlijk een stuk efficiënter leert dan losse lessen)

Comment

• Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

jah Ckv net afgesloten!

waar het over ging? Geeeen idee! was op maandag het 1e uur..... (dat zegt genoeg)

Maar met je basiskennis kom je toch al een heel eind in CKV
      BACK ON TRACK DJ

Comment

• koen g
        • Oct 2009
        • 52

Pfoe ckv, praat me er niet over. Bij ons op school stelde het toch echt wel wat voor.
        2 uur in de week, en allerlei nutteloze onzin wat erg veel werk was! Heel wat voorstellingen en musea afgestruind( kaartje halen en weer wegwezen ) voor dit vak! Bij ons is het echter onderdeel van het school examen en wordt het afgesloten in de 3e en 4e van havo. Neem aan dat deze mensen dit als extra vak hadden gekozen?

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by koen g
          Bij ons is het echter onderdeel van het school examen en wordt het afgesloten in de 3e en 4e van havo. Neem aan dat deze mensen dit als extra vak hadden gekozen?
          Dit is niet de standaard, verplichte CKV (die jij en ik gevolgd hebben), maar de drama variant. Dat is inderdaad een volledig keuze vak waar je CE voor doet.
          Mag volgens mij niet als eerste keuzevak maar wel als tweede, zoiets was het in mijn tijd (4 jaar terug).
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Originally posted by koen g
            Pfoe ckv, praat me er niet over. Bij ons op school stelde het toch echt wel wat voor.
            2 uur in de week, en allerlei nutteloze onzin wat erg veel werk was! Heel wat voorstellingen en musea afgestruind( kaartje halen en weer wegwezen ) voor dit vak! Bij ons is het echter onderdeel van het school examen en wordt het afgesloten in de 3e en 4e van havo. Neem aan dat deze mensen dit als extra vak hadden gekozen?
            Ach Koen, je hebt ook gelijk. Het zijn ook allemaal nutteloze vakken. Kan je maar beter lekker op straat rondhangen dan in een museum kunst te ontdekken...

Waar hebben wij 'oude löllen' toch het idee vandaan dat de huidige jeugd geen knip voor de neus waard is??

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• RenéE
              • Oct 2006
              • 291

Die verplichte CKV is voor mij nog maar een jaar of 5 geleden. Toch veel veranderd dan in die tijd, want ik kan me alleen maar herinneren dat ik er toch wel een stukje smaakverbreding heb opgedaan (júist omdat ik toen zelf ook absoluut geen behoefte had aan een of andere dansvoorstelling maar het een onderdeel van het vak was). Misschien ben ik trouwens ook maar een vreemde eend in de bijt of ben ik gewoon nu al een ouwe lul geworden.

Achja. Theater, concerten, musea en dergelijke gaan naar 19% terwijl bioscoop, circus, kermis en musicals 6% blijven. Ergens kun je het dan 'de jeugd' ook al nauwelijks meer kwalijk nemen.
              Last edited by RenéE; 23-06-11, 01:16.

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1087

Ik neem het de jeugd kwalijk dat ze bereid zijn een kaartje te kopen en hem vervolgens gelijk peren en dat als ze naar een voorstelling komen kijken ze negen van de tien keer niet weten hoe ze zich moeten gedragen waardoor ze het voor de mensen die het volle pond betalen volledig verkloten. Ik zou zo graag eens zien dat ook de docenten CKV eens snappen dat er een voorbereidende en opvoedkundige taak in hun pakket hoort. Vaak weten die scholieren niet eens dat je tijdens een voorstelling met 'echte mensen' (ipv geprojecteerd op een wit scherm) niet hoort te sms-en en bellen...

@lex

Of hoort deze reactie in het ergernissen-topic?
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Stefan-w
                  • May 2010
                  • 92

Ik ben afgelopen jaar met CKV naar het Concertgebouw geweest.
                  Was nog best leuk, we mochten ook op de zolder van het podium komen waar alle takels hingen e.d

Ze vertelde daar ook nog een verhaal dat er zelden een Foh in de zaal staat,

volgens haar zit er dan iemand met een mixer in een trailer die dan voor de deur staat.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by Stefan-w
                    Ze vertelde daar ook nog een verhaal dat er zelden een Foh in de zaal staat,

volgens haar zit er dan iemand met een mixer in een trailer die dan voor de deur staat.
                    Ghehe... iemand die het niet helemaal door heeft?
                    Dat is de broadcast/recording wagen, niet het zaalgeluid.
                    Welk concertgebouw was dat, Vredenburg? Daar zit zeker weten wel iemand op FOH.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stefan-w
                      • May 2010
                      • 92

Euhm René.. het is HET Concertgebouw. Dat grote gebouw in Amsterdam met die super akoestiek

Tja, maar dan nog blijft het raar, hoe kan je nou vanuit een trailer een orkest mixen, die 200 meter verderop in een zaal zit. Denk inderdaad dat ze het niet helemaal snapte (het was een blonde vrouw)

hoop dat ik nu niet iemand beledigd heb....

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Lijkt me toch vrij simpel dit:
                        Meer en deel van de concerten daar zijn acoutisch. Geen Foh dus.
                        Bij een opname waar geen versterking is wordt de studio op zolder gebruikt. (AB paartje in het dak, met misschien enige aanvulling).
                        Anders staat er een OBV voor de deur.

Maar nu weer lekker ontopic!

Naar mijn mening zegt dit voorval meer over de kwaliteit van het huidige onderwijs.....

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

overigens is de evaluatie van dit vak wel interessante kost. (ckv lerares in de band)

uit de ALGEMENE OPMERKINGEN:
                          1) Docenten pleiten ervoor om meer leerstof in het examen te verwerken. Leerlingen menen dat ze voor het CSE niets hoeven te doen. gezond verstand en algemene ontwikkeling zijn voldoende. Havo-leerlingen die hard werken gaan onderuit. Er mag ook wel wat multiple choice in. Het examen lijkt steeds minder gericht op wat leerlingen moeten leren. Kunstbeschouwing krijgt de overhand.

3) Je moet niet alles wat in de buurt komt van een goed antwoord goed rekenen, dat gaat ten koste van de goede leerlingen.

5) Het havo-examen 2011 lijkt goed te maken.

7) Het correctievoorschrift moet nog duidelijker en scherper (wanneer wordt een punt toegekend, wanneer niet)

1) Het examen lijkt steeds minder gericht op wat leerlingen moeten leren. Kunstbeschouwing krijgt de overhand.
                          examineer je begrip of leercapaciteit? Interessante stelling voor mij dus.

3) ????
                          Whatever happened to " punten voor begrip en beredenering" en geen volledige punten voor volledig antwoord? Beoordelingen?
                          lekker belangrijk!

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Aan onze nieuwbakken instromers op de arbeidsmarkt zou ik bijna vragen; Zegt de term diploma inflatie jullie iets????

Al jaren blijkt uit de praktijk dat diploma's minder gewaardeerd worden (waarde-devaluatie). Deze devaluatie geldt dan voor ZOWEL kennis-inhoudelijk als in waardering van werkgevers. Kijk maar eens naar de eindtermen van verschillende opleidingen en zult begrijpen waarom.

Meest sprekende voorbeeld in dat onze eigen grootgrutter (ook wel APPIE genoemd in de volksmond) al jaren minimaal een havist achter de kassa wilt hebben.... dat zegt toch wel iets over het nivo van de opleidingen

CKV in een korte tijd erbij doen... waarom niet eens gelijk een maand naar school met fatsoenlijk onderwijs... kunnen ze de rest van het jaar bezighouden op de arbeidsmarkt (en mijn toekomstige pensioenvoorziening zeker stellen).
                            Last edited by HR Soundproductions; 23-06-11, 11:54.

Comment

• koen g
                              • Oct 2009
                              • 52

Originally posted by @lex
                              Ik neem het de jeugd kwalijk dat ze bereid zijn een kaartje te kopen en hem vervolgens gelijk peren en dat als ze naar een voorstelling komen kijken ze negen van de tien keer niet weten hoe ze zich moeten gedragen waardoor ze het voor de mensen die het volle pond betalen volledig verkloten. Ik zou zo graag eens zien dat ook de docenten CKV eens snappen dat er een voorbereidende en opvoedkundige taak in hun pakket hoort. Vaak weten die scholieren niet eens dat je tijdens een voorstelling met 'echte mensen' (ipv geprojecteerd op een wit scherm) niet hoort te sms-en en bellen...

@lex

Of hoort deze reactie in het ergernissen-topic?
                              Ik zal eerlijk zeggen dat ik inderdaad na het kaartje gehaald te hebben 'm sommige keren meteen ben gepeert ja. Maar ook niet altijd, heb er zeker wel wat van geleerd!
                              Alleen vind ik persoonlijk de manier waarop dit vak wordt gegeven niet goed, en dat ligt dus niet aan de jeugd. Alles wordt er maar ingestampt. Dus je weet wel alle namen en benoemingen, maar je weet niet waar het nou echt om gaat.. En snap je iets niet, of ben je wat minder ''creatief'' ? Dan heb je pech, je zoekt het maar uit & en als je een onvoldoende hiervoor staat dan kun je indien dit niet verbeterd wordt geen examen doen.
                              Daarnaast, smsen en dergelijke bij een voorstelling is hier toch ook wel not done! Achja, er is altijd al wel wat te zeuren geweest over de volgende generatie, ofniet

Comment

Working...