Website vereisten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

    Website vereisten

    Beste collega's,

    Ik ben de website van het bedrijf waarvoor ik werk aan het herbekijken. Omdat jullie al langer in de sector zitten, en omdat meer meningen bijna altijd goed zijn dan één mening: welke info vinden jullie dat absoluut niet mag ontbreken op zo'n website? We doen vanalles, van fuiven tot PA-werk, kleine festivals en beursstanden.

    alvast bedankt voor de input!
    Sil
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

    #2
    Referenties!

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Contact gegevens, inclusief telefoon (die ook opgenomen wordt!).
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Een praatje met plaatje om een indruk te krijgen van de zaak.
        referenties en eigen assortiment (verhuurlijst) om in te schatten in welke markt een bedrijf opereert, wat ze gewend zijn aan formaat klussen en hoe netjes ze werken.
        Contactgegevens met adres en officieel ben je verplicht je KVK nummer op te nemen op je site.

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Tijdje terug deed ik een spraakklus, waarbij
          een conferencier (Karen Romme) juist ook dit
          onderwerp behandelde.

          O.a. begreep ik dat je momenteel eigenlijk niet
          kunt zonder een pagina, over wie je bent of wie jullie
          zijn, liefst met foto en een CV.
          "
          Dus wil je als ondernemer serieus aan de slag gaan met
          Social Media, oftewel Calimeromarketing 2.0, dan word
          je actief op internet en sociale netwerksites en daar willen
          mensen weten hoe jij eruitziet. Belangrijk is daarbij dat een
          foto laat zien die de juiste indruk van jou geeft.
          Een zakelijke portretfoto die vriendelijkheid uitstraalt!"

          Of het waar is, kan ik je echt niet vertellen.

          grtz
          Last edited by NesCio01; 23-08-11, 00:28.
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            1) Nummer een met stip: foto's van verschillende feesten met jouw band / djset en duidelijk feestende mensen in een volle zaal. Met datum en plaats erbij.

            2) overal contactgegevens op elke pagina

            3) Gelijk duidelijk maken wat je sterke punten zijn.
            "wij hebben een uitzonderlijke collectie latin en salsa"

            4) niet de nadruk op spullen, apparatuur, speelgoed. Maar op het feest en de muziek!!!!

            5) via hyves/facebook enzo verkoop je geen feest. Behalve schoolfeesten.

            en nog eens een paar open deuren
            lekker belangrijk!

            Comment

            • SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

              #7
              Originally posted by showband
              4) niet de nadruk op spullen, apparatuur, speelgoed. Maar op het feest en de muziek!!!!
              Dat klopt als een bus voor een band of entertainer, maar voor een "geluidsboer" is het juist wel nuttig om een indruk te krijgen van wat hij kan leveren.

              Je ziet zo vrij snel of je met een hobbybob te maken hebt of met een meer pro-tent.

              Zelf vind ik projectfoto's zonder feestende mensen, bij normaal werklicht geschoten, altijd boekdelen spreken. (al kun je de feestende mensen natuurlijk altijd er ook bij zetten)
              Een hobbybob die een complete set bij bijvoorbeeld Purple huurt en dit strak afwerkt heb ik meer vertrouwen in dan in een pro-tent die een mixwizard bij een festivalset neerflikkert.

              Ik wil altijd graag op een site zien:
              - wie ben je
              - wat kun je (licht/geluid/rigging etc.)
              - wie kan dat bevestigen (referenties) + foto's
              - heb je iets in eigen beheer, geef een globaal overzicht (en dan niet als in: "wij gebruiken yamaha/dap/ademson/sennheiser", want dan weet ik nog niks)
              - contactgegevens

              Doet me er meteen aan denken dat ik ook weer eens het "under construction" op mijn site moet vervangen door een paar pagina's met meer info
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

              Comment

              Working...