Opslag apparatuur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tcnr sound & light crew
    • Jun 2010
    • 44

Opslag apparatuur

Beste techneuten,

Op dit forum word duidelijk waar apparatuur in word vervoerd en natuurlijk waar het word gebruikt, maar nu ben ik wel benieuwd waar jullie je spullen bewaren voor en na de klussen.
    Slepen jullie midden in de nacht alles naar boven of laat je het in de bus tot het volgende klusje..

Zelf ben ik een beginnende drive-in (niet heelveel spul dus), zware grote spullen in de schuur en de rest naar zolder .

Dus: Waar verblijven jullie lampen, cases, speakers enz. wanneer het niet gebruikt word?

Ik ben beniewd! (ook naar de beste manier van opslaan)
    Een foto maakt het natuurlijk helemaal af

M.v.g. Robin
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

Tsja, Ik sleep altijd alles meteen na de klus naar mijn zolderkamer

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

voor een beginnende DJ
      1) zo lang mogelijk thuis.
      en zorg voor een kostbaarhedenverzekering uitbereiding van je ouders hun inboedelverzekering!

Dat scheelt erg veel geld! Waar je legale CD's voor kan kopen

2) Als je in kelders of schuren spullen gaat zetten.... kijk dan eerst of ze niet vochtig zijn.
      Zeker dingen als goedkope speakers kunnen in een maand total-loss zijn door vocht!

3) spreid je spullen. Electronica thuis, Statieven, parren en ander groot / zwaar / goedkoper spul in de opslag.

Ik heb thuis de gitaren, synthesizers enz. Bij de oefenruimte in een opslag wat weinig gebruikt spul en de dure kwetsbare spullen omdat we er daar mee repeteren en het met alarm / droog / enz is.
      En verder heb ik een garagebox met truss, licht, subspeakers, kabelkisten, backdrop, statieven enz.
      Te Lomp om makkelijk te stelen
      of te moelijk om goed geld mee te verdienen als je steelt
      en zeer incompleet.

In de garage staat in de deuropening de trusskar met kettingen erdoor gewoven aan de muur vast. met zware ogen en hangsloten. Dat maakt dat nadat het alarm al gaat van het openbreken van de garagedeur, ze daarna eerst nog een soort hek los moeten gaan werken om erin te komen. de garage is midden in de stad onder een flat waar andere flats weer op uitkijken.
      lekker belangrijk!

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Voor beginnende D.I.S. ben je het beste af als je alles gewoon thuis hebt staan.

In het verleden had ik de meeste spullen (licht, speakers, kabels) etc. in de verwarmde garage staan. Mijn rackcases met de electronica stonden altijd gewoon binnen in het huis (meer voor mijn gemoedsrust dan dat er noodzaak voor was). Dat was eigelijk wel ideaal omdat ik alles op de begane grond had staan.

Toen het later in omvang toenam had ik een deel in een loods gehuurd. Hier had ik een eigen ruimte, welke apart op slot kon en je alleen toegang had via de voordeur van de loods. Deze loods was verwarmd, bij een boerderij waarbij dus altijd mensen aanwezig waren. Helaas is daar een keertje ingebroken en kwam ik er achter dat dit niet onder de dekking van mijn verzekering viel. Mocht je een externe opslag willen/hebben is dat een aspect waar je goed onderzoek naar moet doen.

Momenteel rij ik na een klus de bus naar binnen in de verwarmde opslag en ruim ik de volgende dag op mijn gemak uit

Comment

• mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

Hmm wat ik heb staat gewoon binnenshuis, maar zoveel is dat tegenwoordig niet meer...
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• world sound
            • Jan 2007
            • 77

Ik heb eerst een tijdje een loods gehuurd bij een boer( droog en verwarmd), maar moest hiervoor +\- 20 min rijden.
            Nu hebbebn we een huis gekocht waar een kleine loods bijhoort, en heb ik nog een garagebox gehuurd om de aanhanger te stallen.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by I.T. drive in
              Jij ook al?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by I.T. drive in

.......

mag ik vragen wat voor apparatuur je allemaal die zolder op sjouwt dan?

aan een beetje drive in.. zit ik toch op al 2x t-bar + spots. dj meubel. gear, subs, tops........

als ik dit de zolder op moet gaan sjouwen kap ik direct met men show.

dit hou je niet tot je 65e vol..

ik rij meestel gewoon de aanhanger na een show.. ( na 2 uur snachts ) de verwarmde schuur in... boel op slot. en volgende dag ga ik alles netjes uitladen controleren en netjes weg zetten zodat ik het voor een volgende klus zo kan pakken.

als ik smiddags iets heb of ik ben savonds redelijk op tijd terug dan wil ik het nog wel eens direct doen, maar meestal om overlast te voorkomen de volgende dag.
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Ik huur voor weinig een leuk schuurtje bij een boer.
                  Niks verwarmd, maar wel genoeg ruimte, droog en goed geventileerd.

Voor mij is dat 10 a 15 minuten rijden maar dat is prima te doen.
                  Als ik 's nachts thuiskom met een bus vol zet ik hem onder het slaapkamerraam (staat altijd open) en zorg ik dat het er iets zo debiel geladen is dat het bij het openen van de deur met een heleboel herrie uit sodemietert.
                  Tijd genoeg om dat tegen te houden als je het weet, anders niet. Stukje trusspijp werkt erg goed, dat geeft me een herrie! :P

's ochtends rij ik dan naar de opslag om alles weer te lossen.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Even een waarschuwing:
                    Internet is een openbaar/publiekelijk toegankelijk medium. Iedereen kan je berichten lezen.

Roepen dat je een bepaalde periode op vakantie bent is niet handig, je zwakke plekken aangeven in het transporttraject van je spullen is dat evenmin.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Of dat je wagen zo rijklaar volgeladen in de opslag staat...
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by mhsounds
                        Of dat je wagen zo rijklaar volgeladen in de opslag staat...
                        Wel naast de slaapplaats voor de Rotweiler...

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

of je het in de opslag zet, of in een bus in een opslag.
                          Dat maakt MI weinig uit voor de inbraakgevoeligheid.

Voor twee a driehonderd euro heb je gps trackers voor je bus. Dus misschien is het tegenwoordig nog veiliger ook als ze met je bus weggaan ipv een paar spulletjes te pakken.

Een van de kisten bij mij in de garagebox zit ook gewoon een tracker in.
                          Ik krijg een sms als mijn spullen het pand verlaten. (ook als ik het zelf doe. Als je hem gewoon laat gaan en afgaat bij vertrek, weet je tenminste zeker dat je systeem werkt.)

binnenkort de bewegingsmelder die een foto sms-t installaren.
                          lekker belangrijk!

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Originally posted by showband
                            Een van de kisten bij mij in de garagebox zit ook gewoon een tracker in.
                            Ik krijg een sms als mijn spullen het pand verlaten. (ook als ik het zelf doe. Als je hem gewoon laat gaan en afgaat bij vertrek, weet je tenminste zeker dat je systeem werkt.)
                            Kan je mij het merk/type van dit systeem vertellen?

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

is al een post over geweest.

Ik heb een trackjack
                              De meest betrouwbare partner in GPS oplossingen voor ZZP, MKB en Grootzakelijk. Meer dan 15 jaar ervaring en meer dan 60.000+ verkocht.

maar je kan het meeste bij de spyshop kopen:
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...