Top 3 meest invloedrijke pa-systemen aller tijden

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #31

    The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

    Last edited by Timo Beckman; 23-02-13, 17:15.

    Comment

    • United Tecknowledgy
      • Jul 2012
      • 16

      #32
      Wow, denk dat we nu in ieder geval genoeg kandidaten hebben voor een 'top-...' lijstje.

      In willekeurige volgorde:
      - Clair Bro: S4
      - Turbosound: Flashlight, Floodlight, TMS
      - Altec Lansing: xxx
      - Meyer Sound/McCune: UPA, JM10
      - JBL: HLA, w-bin, glijbaan
      - Tannoy
      - Court: black box
      - Duran/Axys
      - Electro Voice: MTL
      - Martin Audio: Philishave, 215/115
      - L'acoustics: V-DOSC
      - Fane
      - EAW: 850
      - Bose: 800/802
      - Nexo: PS
      - Synco: STS

      etc. etc.

      Top drie gaat inderdaad erg lastig worden...

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #33
        Originally posted by United Tecknowledgy
        Wow, denk dat we nu in ieder geval genoeg kandidaten hebben voor een 'top-...' lijstje.

        In willekeurige volgorde:
        - Clair Bro: S4
        - Turbosound: Flashlight, Floodlight, TMS
        - Altec Lansing: xxx
        - Meyer Sound/McCune: UPA, JM10
        - JBL: HLA, w-bin, glijbaan
        - Tannoy
        - Court: black box
        - Duran/Axys
        - Electro Voice: MTL
        - Martin Audio: Philishave, 215/115
        - L'acoustics: V-DOSC
        - Fane
        - EAW: 850
        - Bose: 800/802
        - Nexo: PS
        - Synco: STS

        etc. etc.

        Top drie gaat inderdaad erg lastig worden...
        Alhoewel gezworen Meyer-fan mis ik een bedrijf dat zich eigenlijk op de achtergrond bijna overal tussen gewurmd heeft: Yamaha.
        Niet alleen met de galmpjes, en daardoor redelijk voorop in de digit-boards, maar ook met de em-mengers, de EMX-mengers, later de PM-series, en ook eindbakken, en speakersystemen liepen ze toch echt vooraan in de optocht, al was het maar qua betrouwbaarheid///

        Comment

        • AH
          • Apr 2004
          • 248

          #34
          Vergeten wu Malcom hill niet ? (o.a. AC/DC, Liveaid, Normaal)
          Anne Homan

          Comment

          • Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

            #35
            Zijn ook een leuk .
            not exactly a concert system, but an impressive looking cinema horn! Many pictures in this group have been collected over the years from various sources. If you are the author, have more or higher resolution versions or additional information on the event and/or gear shown please leave a comment.

            Last edited by Timo Beckman; 02-03-13, 10:22.

            Comment

            • rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

              #36
              Originally posted by PvG
              1) Stage Accompany S-varianten: kast = flight-case.
              2) Stage Accompany Blue Box: één van de eerste actieve speakersystemen met remote management. Slechts *kuch* 110kg/st...

              3) Stage Acccomany ribbons, DDC, enz.
              Ik bespeur hier geen roze maar een blauwe bril.
              Met soortgelijk effect.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #37
                Originally posted by MacGyverSounds
                Alhoewel gezworen Meyer-fan mis ik een bedrijf dat zich eigenlijk op de achtergrond bijna overal tussen gewurmd heeft: Yamaha.
                Niet alleen met de galmpjes, en daardoor redelijk voorop in de digit-boards, maar ook met de em-mengers, de EMX-mengers, later de PM-series, en ook eindbakken, en speakersystemen liepen ze toch echt vooraan in de optocht, al was het maar qua betrouwbaarheid///
                Naar mijn mening heeft Yamaha in de PA sector toch niet zoveel betekend?
                Let op, ik spreek niet over mengtafels en randapparatuur. Daar hebben ze uiteraard legendarische producten gemaakt.
                Ik heb het over front en monitorspeakers.

                Ik heb eerder de indruk dat hun speakers gemaakt werden om het aanbodplaatje compleet te maken.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #38

                  eh, de eindversterkers van Yamaha zijn legendarisch, en de allereerste UPA's hadden Yamaha hoogdrivers....
                  Last edited by Gast1401081; 06-03-13, 14:45.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #39
                    Die Yamaha kastjes weet ik zelfs nog een stel van te hangen, worden dus nog steeds gebruikt.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #40
                      Of yamaha had meyer hoogdrivers?

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #41
                        Originally posted by frederic
                        of yamaha had meyer hoogdrivers?
                        like +1

                        Comment

                        • PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

                          #42
                          Originally posted by rinus bakker
                          Ik bespeur hier geen roze maar een blauwe bril.
                          Met soortgelijk effect.
                          Wees gerust: ik ben in de praktijk redelijk objectief als het gaat om het beoordelen van apparatuur. SA heeft ook z'n beperkingen: daar word je aan herinnerd elke keer als je de kasten optilt... Maar voor mij als hobbybob / "weekend warrior" voldoet het oude SA spul nog steeds prima: blijft heel, klinkt redelijk, wordt nog steeds geaccepteerd door bands en, euh, ... afschrijving? wat is dat? Sommige mensen betalen om naar de sportschool te gaan, ik krijg betaald om mijn kistjes te verplaatsen.

                          SA was een merk met leuke innovaties, maar dat maken ze nu helaas niet meer waar. Wat mij verbaast, is dat je het "kast = flightcase" concept niet bij meer merken ziet. Ik vind het ideaal voor het bandjes circuit: waarom zou je je speakerkasten in een aparte fligh-case stoppen? (Hoezen voldoen bij mij niet.)
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                          Comment

                          • djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

                            #43
                            Tegenwoordig vinden we het uiterlijk van producten net zo belangrijk als de functionaliteit en kwaliteit. Dat betekent dat er redelijk veel mensen zijn (waaronder ikzelf) die het niet zo mooi vinden als er stalen profielen en bolhoeken aan een verder helemaal zwarte (in dit geval waarschijnlijk blauwe) luidspreker zitten. Bovendien had ook dit ontwerp zo zijn nadelen (het is niet de kist die de klappen krijgt maar de kast zelf, waardoor die óf sterker moet zijn óf sneller kapot gaat), anders was het nog wel in productie, al dan niet bij een andere fabrikant.


                            Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #44
                              Originally posted by djspeakertje
                              Bovendien had ook dit ontwerp zo zijn nadelen (het is niet de kist die de klappen krijgt maar de kast zelf, waardoor die óf sterker moet zijn óf sneller kapot gaat), anders was het nog wel in productie, al dan niet bij een andere fabrikant.
                              Esthetisch is het misschien wat minder, maar ik heb nog nooit klachten gehad (de muzikanten maken er zelf meestal een rommeliger geheel van op het podium...). Het nadeel van het type kast dat je tegenwoordig ziet (warnex op berkenmulti), is volgens mij:
                              1) Of, je hebt dubbel gewicht bij je: kast in kist. Dat is ook een flink nadeel (heb zelf mooie lichte SRX712's, per 2 in flight-case die meer weegt dan de 712's...). En waar laat je die kisten op locatie?
                              2) Of, je kasten zijn slecht beschermd (hooguit een hoes) en dan zijn ze ook snel beschadigd.

                              Dus volgens mij is het enige nadeel van "kast=flight-case" het esthetische... maar dat uiterlijk is over 20-30jaar levensduur wel constanter dan warnex kastjes.

                              Vinden we truss/rigging materiaal wel mooi, maar flight-cases niet?
                              Last edited by PvG; 06-03-13, 23:55.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                #45
                                Ik begrijp je punt maar persoonlijk vind ik het er ook echt niet uitzien.
                                Uiteindelijk heeft de opdrachtgever er geen boodschap aan hoe jij voorkomt dat je luidsprekers netjes blijven, hij wil gewoon een goed geluid en liefst ook nog dat het er goed uitziet.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...