Meeleesmonitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Meeleesmonitor

Ik weet dat hier al iets over geschreven staat,
    maar kon het zo snel niet vinden.

Ik ben op zoek naar tips om een meelees monitor
    voor presentatoren, netjes schuin in een flightcase
    in te laten bouwen.
    Er zal iets stevigs (persplex?) overheen mogen en ook
    moet de warmte eruit kunnen.

Van binnen een signaal splitter/versterker,
    aangesloten op connectoren (in/out) in een schotel,
    waar ook powercon in mag komen.

Tot zover waar ik o.a. aan denk.

Tips zijn welkom, zeker als het wiel al uitgevonden is....

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

momenteel zijn ze net al die zooi er uit aan het gooien voor een apple Ipad met een songteksten app. Met voetschakelaar voor omslaan.

Overigens een E-reader heeft beter contrast.
    lekker belangrijk!

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by NesCio01
      Tips zijn welkom, zeker als het wiel al uitgevonden is....
      Is dat wiel al niet uitgevonden met een wat groter formaat tablet? Die kun je simpel op een standaard klikken tegenwoordig.

Ik heb pas nog een cursus en een seminar bij gewoond waar men eigenlijk de volledige presentatie via een samsung tablet hadden lopen (type kon ik niet zien, das vaak met die dingen) maar die kan met HDMI aangesloten worden op een beamersysteem en die beamers lussen ze onderling ook weer door via HDMI.

De geluidsman ging daarna opruimen, en had een mooi kistje waar de beamers, extra tablet enz in gingen. Ook kon dat ding simpel een extern muisje (en zo'n presentatie hand ding)en stickie slikken en het werkte eigenlijk hardstikke mooi. Filmpjes, presentatie enz wordt er op afgedraaid. Hij had zelf een soort van presentatiemeubel bij waar de ipad op/in lag, netjes ingewerkt en waar de connectors op zaten waar je wat in kon steken en netjes afgewerkt. Tegenwoordig werken er best veel mensen met zo'n ding en is het gemeengoed geworden..

Wat dat betreft zijn de mensen die dit soort klussen doen erg trughoudend met reclame want ik zag zelfs geen logo's op de kisten of op de kleding dus ik weet niet wie dit bedrijf was.

Of is het net als met het nieuws waar alles op staat wat de nieuwslezer moet zeggen, (wordt op die camera geprojecteerd geloof ik) dan zou ik niet met perspex gaan werken maar met een glasplaatje omdat perspex snel krast. Het glas waar autoruiten van gemaakt zijn is hier goed voor geschikt. Bij elke glashandel kunnen ze je daar wat voor verkopen, maar waar ik je het meeste kans bij geef is bij een bedrijf wat glas en ramen cq patrijspoorten maakt voor boten. Die kunnen voor je case een soort van kozijntje maken met glas wat er perfect in past en niet snel kapot gaat. (en zelfs nog open gaat).
      Ik denk dat de case zoals je die al in je hoofd hebt al geen slecht idee is. Misschien dat het nog een systeem mag zijn wat in een stolpcase zou passen. dan kun je in mdf of liefst in berken je ombouw voor je monitor en aansluitingen maken en na gebruik in de stolpcase stoppen. Mooi afwerken met warnex en het is een mooi ding geworden denk ik zo.
      Mogelijkheidje maken om hem op een statiefje te kunnen plaatsen met een beugeltje..met een kantelsysteempje.

Meer dan genoeg ideeen denk ik zo.

Een goede Brainstorm zo Nes?
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

Is dit een denkrichting? http://www.lyricviewer.com/features/

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Mooi zo'n forum,
          met elkaar weten we veel en komen we ergens.
          Bedankt vast voor de input.

Het gaat hoofdzakelijk om presentaties van Powerpoint
          en Keynote.

*i-Pad: Goed idee, ga ik ook naar kijken. Wifi en Apple TV heb
          ik nu ook meestal wel bij me. Enkel is de MBP net te oud om
          synchroon uit te sturen. Is binnenkort opgelost
          .

*bekisting: ja er zijn erg mooie en doordachte flightcase systemen
          te koop en te laten maken. Dat is zeker het probleem niet.

* logo's: Als freelancer ben ik ook logo vrij. Opdrachtgevers en zeker
          overige verhuurbedrijven die me inhuren zitten niet te wachten op
          mijn eigen reclame.

Overigens werkt het met de remote van keynote al zo dat je op je
          i-Phone de getoonde en de volgende dia ziet.

grtz

Nes
          Last edited by NesCio01; 17-04-13, 08:43.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Overigens werkt het met de remote van keynote al zo dat je op je
            i-Phone de getoonde en de volgende dia ziet.
            Ik geloof dat de I-pod ook deze functie heeft. is iets goedkoper en past prima met de aple.. Overigens werkt dat prima, die apel systemen.

Ook de android systemen werken prima, samsung systemen werken goed samen, maar wel bij 1 systeem blijven. En gezien er steeds meer aps voor mixersystemen worden gemaakt kun je eventueel hier 2 vliegen in 1 klap mee slaan door op aple over te gaan.
            Daar is gruwlijk veel voor te krijgen. Ook die aple tv enz. das geweldig hoe dat samen werkt. En de I-pod werkt ook prima samen met die I-pad. het koppelt allemaal met elkaar, zelfs over verschillende wifi netwerken enz. dus zou zeggen daar gaat de wereld open...

en idd. de achterliggende gedachte van de logo's is zeker begrijpbaar.
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

bij gebruik van windows applicaties:
              Bluetooth pedals for hands-free page turning and wireless control of your tablet.

voetschakelaar voor universeel gebruik.
              (bv powerpoint en word via page up/down)
              lekker belangrijk!

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 378

Laat ik toevallig onlangs twee van die dingen gemaakt hebben. Paar LCD-schermpjes gekocht via Marktplaats. Stukje hout en plexiglas bij de bouwmarkt. Paar plastic hoekjes, schotels, handvatjes, etc. Geen hogere wiskunde.

Ik heb gewoon eerst één kastje op de gok gemaakt en vervolgens die gekopieerd.

Laptop met Powerpoint er aan gehangen. Bevriende electrotechneut heeft een footswitch voor me gemaakt (op basis van een gesloopte muis):

En op het podium ziet dat er dan zo uit:

Tips:

- Houd de kijkhoek rond de 20 á 25 graden. Je bent snel geneigd om richting de 45 graden te gaan, maar dan moet je er veel te ver vanaf staan.

- Gebruik gewoon 4:3-monitoren i.p.v. breedbeeld. Op deze schermen past veel meer info in één keer.

- Met kabels onder de tien meter kun je de VGA simpelweg passief splitten, gaat prima. Ik heb zelf VGA-chassisdelen laten solderen, maar je kunt voor een paar euro ook Y-kabeltjes kopen. Zeker op een relatief lage resolutie van 1024 x 768 is er geen vuiltje aan de lucht. Voor songteksten heb je daar meer dan genoeg aan.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

@Robert H: Dat ziet er strak uit zeg, super.
                  Overweging is om alu sluitprofiel erop te zetten en
                  beide monitoren aan elkaar te koppelen met
                  vlindersloten voor transport.
                  Solderen kan ik gelukkig zelf, maar ik kies dan wss voor een
                  iets meer hufterproof connector. Volgens mij gebruikt VGA slechts
                  10 van de 25 pinnen (RGB x 2 en Hi en Low x 2)?
                  LK 13 zou kunnen volstaan of evt. LKA multi signal.

@i-Pad: Ik heb zojuist de app 'AirDisplay' (€8,99)
                  op de i-pad geïnstalleerd en de software op de MBP.
                  Dat werkt ook mirakels. Ik heb zelfs duomode geprobeerd:
                  bedraad naar een display en wireless naar de i-pad.

De oplossing van RobertH vind ik wel erg netjes,
                  maar het gemak van de i-Pad krijgt momenteel ff voorrang.

Nog meer tips?

grts

Nes

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Volgens mij gebruikt VGA slechts 10 van de 25 pinnen (RGB x 2 en Hi en Low x 2)?
                    Een VGA connector heeft 15 pennen waarvan er 11 worden gebruikt. Nu kun je alle GND pennen ongestraft op 1 pen samenvoegen, hou je 6 pennen over. Kun je twee VGA signalen kwijt op één LK13.

Comment

Working...