Generatie humor
Collapse
X
-
-
Ik ben nog van de generatie dat alle electronica op rook werkte.
Dat heb ik regelmatig wetenschappelijk weten te bewijzen, als ik het liet ontsnappen dan werkte het niet meer.
In die tijd waren kamfilters nog niet uitgevonden, deed je time-alignen nog met een kalender, was de pubertijd de periode in je leven dat je ouder zo vervelend deden, was er een verband tussen fasegedrag en diezelfde pubertijd, heette de afstandsbediening van de TV nog 'mama' en gaven Piƫzo's nog mooi helder hoog.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ben toch blij dat je uiteindelijk gekozen hebt voor een carriĆØre als PA ontwerper, in plaats van caberetier...I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
De vraag doet zich inderdaad voor hoe die Amerikanen in vredesnaam in 1968 iemand op de maan hebben kunnen zetten…
Ze waren nog maar met de halve bitjes bezig, toen, en computers werkten nog op buizen.
De vertaling van bitje is dan ook beetje.
Met 16 beetjes schijnt het niet goed te gaan, maar met 32 beetjes wel?Comment
-
Oke het is dus wel duidelijk dat je niet achter een laptop scherm wil staan, maaaar als je dan ooit wil overstappen op Traktor dan is voor jou de Audio 10 "geluidskaart" de meest logische keus!
Je kan dan met oude SL1200 draaitafels werken, of met elke CD speler ongeacht het merk (als je maar kan pitchen natuurlijk) , om dan ook nog te voorkomen dat je de hele tijd naar een scherm kijkt, neem je de
Kontrol X1 erbij, daarmee ga je door je muziek op de PC zonder hem aan te raken.
Om het e.e.a duidelijk te maken zie hieronder
Met tijdcode platen draaien
met tijdcode CD's draaien, die control data kan dan bv een X1 zijn die naast je mixer ligt (dingetje is maar 10 bij 20 cm ofzo)
Ik zelf gebruik Traktor Pro 2.6 met een Pioneer DDJ- T1 midi controller....
Als ik het goed begrijp kan ik dus met mn draaitafels dj software aansturen?
Zijn de draaitafels dan ook nog te gebruiken (zonder ompluggen) om vinyl te draaien?
Nog even een fototje om in Sander z'n ogen te prikken.
[IMG][/IMG]Comment
-
Zo vroeg mijn neefje toen hij gisteren mee was geweest naar een vriend van me toen hij dit ding in de kamer zag staan,
Hij vroeg aan me,als ik nu op een van die knopjes druk, komt er dan water in het aquarium, en gaan er dan visjes in zwemmen?Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Hahaha, mij prik je niet in de ogen hoor met een mooie draaitafel.
Zelf heb ik er ook nog ergens Ć©Ć©n, nieuw in doos zelfs.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Zijn de draaitafels dan ook nog te gebruiken (zonder ompluggen) om vinyl te draaien?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Dit is voor mij toch wel de ideale oplossing, gek genoeg wist ik van het bestaan niet af.
Geen dure cdj's aanschaffen maar lekker met mn ouderwetse platendraaiers werken. (interactie)Comment
-
Hier een iets duidelijker plaatje
En je hoeft maar twee platen mee te "sjouwen" en een lekker gevulde HDD op je kleptopje (hoeft ook niet perse een Mac te zijn hoor)
Verder kan je hier naast dus ook nog elke CD speler aansluiten met een fatsoenlijke pitchcontrol, waar je dan een CD met tijdcode in afspeeld.
Wel apart dat je dit nog niet kent, het is inmiddels wel de standaard aan het worden dat draaien vanaf memorystick of laptop.
Een compleet pakketje Native Instruments met bv de Audio10 en software/platen/cd's kost zo rond de 450 euro uit me hoofd.
Uiteraard hoeft het niet de Audio 10 te worden, kijk gewoon rond naar wat ze allemaal hebben, er is ook nog de 4 , 6 en de 8 !Last edited by beyma; 21-05-13, 22:08.Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Je zult geen last hebben van feedback maar wat gebeurd er als de plaat blijft hangen?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Even contact gehad met een collega, die heeft om te proberen een omnitronic ddi4x4 liggen, en 2 tijdcode vinyls van serato.
nu vraag ik me af of die compatibel zijn met elkaar en of virtual dj dat dan herkend.
Nu zal de omnitronic kaart wel niet veel soeps zijn maar ik kan me iig al eens inlven hoe dat draaien dan aanvoelt.Comment
-
Wat jaren geleden een DJ gezien die ook alles met platen deed, seventies en eeghtees party..kerel draaide heerlijke muziek...komt er zo'n knap grietje bij staan...hoor ik opeens zo'n scratch geluid....heb nog nooit iemand zo boos en teleurgesteld zien kijken....
Overigens hoort dit wel op zo'n feestje...echt plaatjes draaien...en zo'n verlichte dansvloer, afrokapsel en wijde broeken...ondanks dat t niet mijn tijd van opgroeien was zijn er in die tijd erg veel goede nummers geschreven en uitgebracht....en was Queen ook live te bewonderen....als er nog eens een mogelijkheid was om terug in de tijd te kunnen zou ik graag naar Queen luisteren in het Wembley stadium....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Heerlijk die soort feestjes inderdaad.
Daarom zou ik de tijdcode met vinyls gaan doen. Heb echt een bult met goede platen uit die tijd.
Platen uit de doos van papa, die als ik hem niet had tegengehouden al bij t grofvuil waren beland.Comment
Comment