Generatie humor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by MusicXtra
    Ik ben nog van de generatie dat alle electronica op rook werkte.
    Dat heb ik regelmatig wetenschappelijk weten te bewijzen, als ik het liet ontsnappen dan werkte het niet meer.
    In die tijd waren kamfilters nog niet uitgevonden, deed je time-alignen nog met een kalender, was de pubertijd de periode in je leven dat je ouder zo vervelend deden, was er een verband tussen fasegedrag en diezelfde pubertijd, heette de afstandsbediening van de TV nog 'mama' en gaven Piëzo's nog mooi helder hoog.

Tijd dat je 1 x in de week in de teil ging, 1 x in de 3 maanden naar het badhuis.
    De televisie was zwart/wit, er waren 2 netten; Rikkie en Slingertje, Stuif es In en
    Swiebertje op zaterdagmiddag. Na 23:30 geen uitzending meer, viel je in slaap,
    dan 'keek' je skieën.
    De Revox (of Akai) gebruikte je als delay in je (radio)opnamen.
    Na Bohemian Rhapsody bouwde je je eigen drumstel en trad je op de klassenavond
    op. Je zag dan 1 rij meisjes, 1 rij jongens, dansend tegenover elkaar.
    Het heftigst was de La Bamba, iets met kussen, clou ben ik kwijt.
    (Hoe dat dat ene meisje zwanger kwam, snapte je echt niet).

Verder had je een MD 421, nee daar schoor je je niet mee, daar zong je in.
    Gelukkig is dat ding er nog steeds.

Pffffff, toen heette DPA nog B&K?
    (klonk ook wel lekker eigenlijk)

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by Ericsamandj
      Heerlijk die soort feestjes inderdaad.

Daarom zou ik de tijdcode met vinyls gaan doen. Heb echt een bult met goede platen uit die tijd.

Platen uit de doos van papa, die als ik hem niet had tegengehouden al bij t grofvuil waren beland.
      daar heb ik er ook nog een hele boel van gehad...van papa....heb ze nog steeds ergens bij mijn ouders op zolder...al luisterde ik liever kassette bandjes want die sloegen niet over als ik met de muziek mee hengste op mijn drumstel wat boven de garage stond op mijn kamer...da was nog lekker een houten vloer....was ik te kwistig met de base intrappen dan sloeg hij over, net als die cd spelers van toen...later kwam dat dsp..geloof ik dat t zo heten...dan sloeg je draagbare cd spelletje niet meer over...als hij een tikje kreeg...

Weet nog goed dat op veel carnavals wagens bij grote gaten in de weg of te veel gespring op die kar het vaak stil of irritant vaak de cd oversloeg...

Dat waren tijden....

Vroeger was alles beter...en was een onderbroek een onderbroek en geen veter.......
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Je zult geen last hebben van feedback maar wat gebeurd er als de plaat blijft hangen?
        net als wat er normaal dan gebeurd, de muziek gaat in een loopje , alleen dan niet in de maat helaas hahaha
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Even contact gehad met een collega, die heeft om te proberen een omnitronic ddi4x4 liggen, en 2 tijdcode vinyls van serato.
          nu vraag ik me af of die compatibel zijn met elkaar en of virtual dj dat dan herkend.
          Nu zal de omnitronic kaart wel niet veel soeps zijn maar ik kan me iig al eens inlven hoe dat draaien dan aanvoelt.
          Virtual DJ, omnitronic ......klinkt niet al te hoopvol, Serato wordt veel gebruikt maar ook dat vind ik helemaal niks.......

Daarom zou ik de tijdcode met vinyls gaan doen. Heb echt een bult met goede platen uit die tijd.
          Euuuhhh al die platen moet je dan wel ff digitaal opslaan he...... anders werkt het nog niet, tenzij je die dan echt analoog draait in combi met wat er op je harddisk staat.....
          Ik denk dat je je nog iets meer moet inlezen over tijdcode , kijk eens rond op youtube of je daar bv een tutorial kan vinden of zo iets...

Ik zal proberen het kort uit te leggen, je laad een track (MP3/WAV/ACC) in je DJ software (traktor/serato/VDJ/what ever) in de cd speler zit een cd met een tijdcode van 00:00:00 tot bv 20:00:00 minuten , je draait aan het wiel van bv een CDJ1000 en dan gaat dus je track ook mee in de software, de tijdcode verteld de software waar je in de track zit.
          Je kan dat zelfde doen met vinyl , loopt de plaat dan speelt de software de track.....
          Voordeel van vinyl zijn de mooie back-spins en scratching , met elk nummer dat je maar wilt! (mits dat dus op je hardeschijf staat)
          Last edited by beyma; 21-05-13, 23:36.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Zo oud voel ik mijn nog niet maar ik weet nog de tijd dat je blij was dat er uit je ruim 25kg zware & 4HE hoge amp 2x 250W RMS (wie kent die nog?) kwam en er geen gelul was over de diverse meetmethoden. Zelfde voor speakers: Wat op papier stond, kwam er uit. Niet een of optimale meetmethode...

De tijd dat JBL pin 2 & 3 op de XLR nog omgedraaid had, je VU-meters op je versterker had, speakers aansloot met jack of XLR, lichtsturingen onbetaalbaar waren en alles nog passief aangestuurd werd (ok, zo goed als alles dan). Draadloze microfoons & in-ear? De microfoons (in de 192MHz-regio, kanaal 8 of zoiets) waren er wel maar onbetaalbaar duur en vraten lekker ouderwetse 9V-blokjes.

Neutrik? Wel van gehoord mar nog lang niet zo groot en goed als nu...

Kan zo nog wel uren doorgaan... #ouwelul

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Originally posted by Outline
              Zo oud voel ik mijn nog niet maar ik weet nog de tijd dat je blij was dat er uit je ruim 25kg zware & 4HE hoge amp 2x 250W RMS De tijd dat JBL pin 2 & 3 op de XLR nog omgedraaid had, je VU-meters op je versterker had, speakers aansloot met jack of XLR, lichtsturingen onbetaalbaar waren en alles nog passief aangestuurd werd .Draadloze microfoons & in-ear? De microfoons (in de 192MHz-regio, kanaal 8 of zoiets) waren er wel maar onbetaalbaar duur en vraten lekker ouderwetse 9V-blokjes.

Neutrik? Wel van gehoord mar nog lang niet zo groot en goed als nu...
              Ken je die oude fx bakken nog? De Roland Space Echo?? hier staat hij afgebeeld.
              Toen ik zelf een beetje begon met muziek, speelden mijn ooms hier mee...op zo'n houten zijkanten mengpaneel.. zij speelde elke bruiloft en kroeg met een 2 x 100 watt speakerzuiltjes en 2 monitortjes van 100 watt beide van peavey...

drums niet uitversterkt, bassgitaar evenmin alleen de zang en de toetsen en een klein beetje gitaar.....

10 jaar later stonden wij met ons bandje in het zelfde zaaltje met 2x 1 kw per kant ( HK actor), drums, bass, toetsen, gitaar, zang, alles uitversterkt met een 24 kanalen tafel in de zaal en een batterij aan parren....
              Mijn ooms stonden in het publiek.....Waarna zij tegen elkaar zeiden, tja, tijden veranderen, maar zoals wij dat deden had het ook wel iets.....

Wel had ik in die tijd duidelijk 1 ding niet.....een piep in mijn oren als ik savonds naar huis ging van een avondje bandje kijken en bier drinken in de lokale discotheek...
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by beyma
                net als wat er normaal dan gebeurd, de muziek gaat in een loopje , alleen dan niet in de maat helaas hahaha
                Hoe leuk is dat Het grootste nadeel van de grammofoon was altijd het overslaan, hebben we dat probleem iig weer terug, als die tijdcode dan ook nog bij een 128 kb MP3 gebruikt wordt is het helemaal geweldig.
                Het overslaan van een plaat, de dynamiek van een cassette bandje en er zal vast wel een modern apparaat zijn dat er wat meer ruis aan toevoegt, lang leve de vooruitgang.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
                  • Jul 2010
                  • 414

Hoe leuk is dat Het grootste nadeel van de grammofoon was altijd het overslaan, hebben we dat probleem iig weer terug, als die tijdcode dan ook nog bij een 128 kb MP3 gebruikt wordt is het helemaal geweldig.
                  Het overslaan van een plaat, de dynamiek van een cassette bandje en er zal vast wel een modern apparaat zijn dat er wat meer ruis aan toevoegt, lang leve de vooruitgang.
                  niet overdrijven he, het is 320 kbps en anders niet. Weet niet hoe wave en flag bestanden worden uitgedrukt? Mischien nog betere kwaliteit?

Zojuist de hdd aangeschaft, das een eerste stap in mijn digitale dj carriere.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Hier generatie Beertje Colargol en De Bereboot. Vinyl als ook de cassette volop meegemaakt. Je ouders gingen demonstreren tegen kernwapens. In mijn regio ging je voor instrumenten en andere apparatuur/spullen naar "DE man in de blauwe stofjas met 3 pond Brylcreem in het haar" en betaalde hem met girobetaalkaarten.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

dat heet dus vintage….

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

niet overdrijven he, het is 320 kbps en anders niet. Weet niet hoe wave en flag bestanden worden uitgedrukt? Mischien nog betere kwaliteit?

Wav en flac zijn idd betere kwaliteit, zelfde als de bron waar het vandaan komt (99% cd). 320Kbps mp3 komt in de buurt, knappe jongen die verschil tussen lossless en hoge kwaliteit lossy zo kan aanwijzen.

Hier al even digitaal... maar ook daar zijn we ondertussen enkele generaties verder... vroeger van PCDJ naar BPM studio... een computertje kost ook niet zoveel meer.

Vroeger... spelen met miditrackers die bliep en tuut deden... was ook muziek en nog digitaal ook!
                        Vitality Show

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Mooi toch ?!

Maar hoe ga je hem indelen? NTSF = 100% windows en geen limiet aan bestandsgrote, met FAT32 kan die zowel op Mac als PC en op de Pioneer CDJ's , maaaaar zit je met die verdomde max 4 gig bestand limiet waardoor er niet eens een DVD'tje op kan ........
                          Persoonlijk zou ik natuurlijk gewoon NTSF doen, hij gaat -bij mij- toch via de kleptop traktor voeden met muziek

Comment

• Ericsamandj
                            • Jul 2010
                            • 414

Originally posted by beyma
                            Mooi toch ?!

Maar hoe ga je hem indelen? NTSF = 100% windows en geen limiet aan bestandsgrote, met FAT32 kan die zowel op Mac als PC en op de Pioneer CDJ's , maaaaar zit je met die verdomde max 4 gig bestand limiet waardoor er niet eens een DVD'tje op kan ........
                            Persoonlijk zou ik natuurlijk gewoon NTSF doen, hij gaat -bij mij- toch via de kleptop traktor voeden met muziek
                            Ik heb hem gekocht als micro cd koffer, dus hij komt in de loop der tijd vol te staan met muziek.

nstf de beste manier?
                            En hoe kom ik aan flac of wave bestanden, weet niet zeker hoor maar de legale muziekverspreiders zijn volgens mij allemaal mp3.

Ondertussen werkt m'n tijdcode vinyl al, nog even spelen met de juiste settings maar ik vermoed dat ik om ben.

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

ik vermoed dat ik om ben.
                              Hahaha ik wist het !

Maar idd gewoon de standaard NTSF indeling, geen gezeur, en als je eens op CDJ 1000 of 2000 gaat draaien gewoon een memorystick(s) vullen met muziek.
                              Als je toch aan het spelen bent, probeer een 30 dagen versie van traktor scratch , of *kuch* "vind" *kuch* hem ergens op internet die het wat langer doet
                              In eerste instantie even de layout iets minder druk maken, ik heb hem zo ingedeeld

En in de track window heb ik deze dingen toegevoegd

Comment

• Ericsamandj
                                • Jul 2010
                                • 414

Traktor scratch 1.2.4 druppelt binnen.

Daarnet getest op virtual dj maar dan schoot z'n cpu naar 100 bij het laden van een track.

Pc even opschonen en verder proberen met traktor.

Comment

Working...