Naar aanleiding van een vrij pricipiele OEM discussie in een ander topic een case.
onze audiovrienden van bose vinden in 2004 de zangzuil uit:
ik citeer van hun site: "2004 Personalized Amplification System™ - productfamilie
Versterkte muziek met alle voordelen van een akoestisch live optreden. Deze productfamilie is gebaseerd op een geheel nieuwe aanpak van versterking, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van zowel het publiek als de muzikanten."
een huidig setje kost € 1.799,00
"Aub voor vijf man band er minimaal 5 sets van aanschaffen."
nou kun je van bijvoorbeeld HKaudio
en
LD systems
en nog een zooi fabrikanten kort daarop ook dit soort setjes kopen.
Die zijn goedkoper. (Vaak minder dan de helft van de prijs van de uitvinders) Dan het A-merk in amerika.
In een ander topic wordt erg moeilijk gedaan als de dure eindversterker van een westers A-merk, lijkt op een chinese eindversterker.
BV een DAP palladium heeft DAP helemaal niet ontworpen.
Nu is de vraag, Hoe vinden we dat eigenlijk als europese fabrikanten zulke sterk op USA merken lijkende kopieen in de markt zet?
En niet flauw gaan doen dat een zuilspeaker al lang bestond. Dat geldt voor eindversterkers natuurlijk ook...
Wanneer vinden we iets "doorontwikkelen?" en wanneer niet?
De meeste stratocasterkopieen zijn oem chinesen in opdracht van europeanen verkocht onder westerse trademarks. (bv london city)
WIE is er met de foute kopie bezig? Toen blade statocasters ging verkopen ging er een gejuich op omdat je voor hetzelfde geld iets goeds kreeg....
is het grijs? of zwart wit?
onze audiovrienden van bose vinden in 2004 de zangzuil uit:
ik citeer van hun site: "2004 Personalized Amplification System™ - productfamilie
Versterkte muziek met alle voordelen van een akoestisch live optreden. Deze productfamilie is gebaseerd op een geheel nieuwe aanpak van versterking, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van zowel het publiek als de muzikanten."
een huidig setje kost € 1.799,00
"Aub voor vijf man band er minimaal 5 sets van aanschaffen."
nou kun je van bijvoorbeeld HKaudio
en
LD systems
en nog een zooi fabrikanten kort daarop ook dit soort setjes kopen.
Die zijn goedkoper. (Vaak minder dan de helft van de prijs van de uitvinders) Dan het A-merk in amerika.
In een ander topic wordt erg moeilijk gedaan als de dure eindversterker van een westers A-merk, lijkt op een chinese eindversterker.
BV een DAP palladium heeft DAP helemaal niet ontworpen.
Nu is de vraag, Hoe vinden we dat eigenlijk als europese fabrikanten zulke sterk op USA merken lijkende kopieen in de markt zet?
En niet flauw gaan doen dat een zuilspeaker al lang bestond. Dat geldt voor eindversterkers natuurlijk ook...
Wanneer vinden we iets "doorontwikkelen?" en wanneer niet?
De meeste stratocasterkopieen zijn oem chinesen in opdracht van europeanen verkocht onder westerse trademarks. (bv london city)
WIE is er met de foute kopie bezig? Toen blade statocasters ging verkopen ging er een gejuich op omdat je voor hetzelfde geld iets goeds kreeg....
is het grijs? of zwart wit?
Comment