De muzikaliteit van techneuten...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MusicXtra
    Wat zou die gesnoven hebben?
    Combi van paddows, snuif, spuit en rookdrugs....misschien???

Wa ne koekwous!!!

Tja...vreemd genoeg kan hij nog staan....tja...er lopen meer gekken rond dan dat er vast zitten.......

Heb het toen ook gezien met metallica in de Arena dat er een mongool van de ring sprong.........
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

Dat hij springt en zijn benen wil breken is zijn eigen probleem, heb het meer te doen met de mensen die hem niet aan hebben zien komen.
      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

In de categorie "Wijze Woorden" en "Gebruik je Oren", als er mensen zijn die interesse hebben in een workshop Muzikaal Mixen met een bakkie koffie erbij, mail dan naar: info@mikemanders.nl

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

alleen als de koffie nespressoPro is…..

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

Originally posted by MacGyverSounds
            alleen als de koffie nespressoPro is…..
            Het is versgemalen koffie, of espresso, of cappuccino.
            de eerste mailtjes zijn al binnen, dat wordt gezellig.

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Ik lust geen koffie...:-(
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Dan wordt het rendemnet van deze workshop alleen maar groter olaf... EN kunnen schuiven EN koffie drinken...eindelijk een echte vent
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SH1000
                  • Dec 2009
                  • 220

Originally posted by Studio111
                  Toch grappig vast te stellen dat de meeste hier drummers zijn. Is dat het bewijs dat van de muziekkanten de drummers toch de beste techniekers zijn?
                  Ik ken aardig wat muzikanten en heb als toetsenist ook in heel wat bands gespeeld. Op basis van die steekproef kan ik zeker niet zeggen dat drummers de beste techniekers zijn. Wel heb ik de indruk dat ze (generaliserend) sociaal zijn.

Wat mij als muzikant erg helpt bij het mixen is dat ik veel covers in detail ken. Ik weet vaak precies wie wat gaat spelen, wat essentieel is, wanneer solo's komen etc.

Toetsenisten die hun eigen geluiden maken (bv. met synths, romplers, samplers etc.) hebben volgens mij een groot voordeel dat ze heel intensief met klankkleuren werken (effecten, filters e.d.)
                  Good is the enemy of Great
                  [Jim Collins]

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Denk eerder dat drummers alles in de gaten kunnen houden, omdat ze bij voorbaat multi-tasking opgeleid zijn.
                    De mislukking zit 'm daar vaak ook in, teveel aandacht voor alles tegelijk, en ook hete eigen tempo willen aangeven.

Gitaristen en zangers : laat maar. Bassisten stellen vaker zich dienstbaar op...

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Ik heb al een cola aangeboden gekregen...:-)
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Inzicht in muziek hebben is een absoluut vereiste om goed te kunnen mixen. Muzikant zijn kan een manier zijn om dat te krijgen, maar het is zeker geen garantie dat je dit krijgt, of dat dat inzicht per definitie superieur gaat zijn aan dat van een technicus die geen muziekinstrument bespeelt en eventueel muziek schrijft. Het is een complete misvatting om te denken dat iedereen die met een instrument op een podium staat ook een goed muzikaal inzicht heeft. Ik heb dan ook meer dan eens meegemaakt dat dingen niet lekker klonken vanwege slechte arrangementen. Ik ben zelf gitarist, een behoorlijk belabberde mag ik zeggen en ik speel al jaren niet meer in bands. Mijn inzicht in muziek is daar begonnen, maar mijn huidige inzicht gaat echt veel dieper dan toen ik nog dagelijks speelde. Dus ja, muzikant zijn kan helpen, maar ik zou me er echt niet blind op staren.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

Nadat ik hier geroepen heb dat ik een workshop ga organiseren zijn er al een aantal mensen die hier op gereageerd hebben, waarvoor dank. In Januari/ februari zal ik een 3 daagse workshop organiseren op een lokatie die binnenkort wordt bekendgemaakt. Een workshop die volledig is gericht op de praktijk. Later meer...

Comment

• test12
                            • Jan 2003
                            • 901

Originally posted by Gast1401081
                            Denk eerder dat drummers alles in de gaten kunnen houden, omdat ze bij voorbaat multi-tasking opgeleid zijn.
                            De mislukking zit 'm daar vaak ook in, teveel aandacht voor alles tegelijk, en ook hete eigen tempo willen aangeven.

Gitaristen en zangers : laat maar. Bassisten stellen vaker zich dienstbaar op...
                            De drummer zit achter de andere musikanten, als hij niet blind is dan is multi-tasking niet nodig.

Comment

Working...