Namm 2014

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Namm 2014

Opvallend dat er nog geen topic voor was eigenlijk, maar de NAMM is geopend en de eerste releases zijn er.

O.a.:
    Behringer X32 V2.0 firmware
    Midas M32: http://midasconsoles.com/Products/M32.html
    A&H Xone:23 https://www.youtube.com/watch?v=RBpcPSh_TEU
    A&H Qu-24: http://www.allen-heath.com/allen-hea...l-mixer-range/
    Electro Voice ETX
    Pioneer RMX500 en DDJ-SZ
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Even tussen neus en lippen door: die Midas M32 is niets meer dan een opgedirkte X32 van wat ik er van kon zien. Layout is grotendeels hetzelfde, software is hetzelfde... Pre-amps en faders zijn van Midas (zelfde als in de PRO-serie), maar daar houdt het geloof ik ook wel mee op.
    Tim

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

96kHz... Dus misschien wel wat meer processing power.
      En de fader lijkt nog steeds heel veel op een P&G fader, dus of nagemaakt of nog steeds origineel, en dan heel goed. (Ben blij dat ik er nog veel mee mag werken)
      Last edited by DJ Antoon; 23-01-14, 22:31.

Comment

• Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

Komt toch tegenwoordig uit dezelfde fabriek?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

We worden inmiddels wel overspoeld met kleine digitale consoles.
          Jammer dat er nog steeds geen standaard protocol is zodat je verschillende merken door elkaar zou kunnen gebruiken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Originally posted by MusicXtra
            We worden inmiddels wel overspoeld met kleine digitale consoles.
            Jammer dat er nog steeds geen standaard protocol is zodat je verschillende merken door elkaar zou kunnen gebruiken.
            Euh, AES50? ;-) En de meeste fabrikanten hebben kaarten voor MADI en/of Dante.

Ik vraag me af of die M32 serieus is of een grote grap??
            Wat ik erg jammer vind, is dat Behringer geen nieuwe DCX processor heeft gemaakt met Ultranet input (bijv 8 in/uit)... ipv de nieuwe low-cost 2-input... :-( jammer. Maar goed de X32 v2.0 firmware maakt wat goed. Erg fijne steek onder water naar Presonus: "Acoustic Intelligence". Marketeers... ;-)
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Stage-support
              • Oct 2011
              • 38

Originally posted by PvG
              Ik vraag me af of die M32 serieus is of een grote grap??
              Midas powered by Behringer.
              Stage-support.com licht- en geluidstechniek

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by timmetje
                Even tussen neus en lippen door: die Midas M32 is niets meer dan een opgedirkte X32 van wat ik er van kon zien. Layout is grotendeels hetzelfde, software is hetzelfde... Pre-amps en faders zijn van Midas (zelfde als in de PRO-serie), maar daar houdt het geloof ik ook wel mee op.
                X32 -> Midas based preamps (dus geen midas preamps maar Behringer preamps. Net zoals de rest in die mengtafel )
                M32 -> Midas pro preamps

De preamps zijn voor mij toch wel een van de belangrijkste onderdelen van een mengtafel...

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

in de folder staat "future-proof 96 kHz capable open architecture design"
                  is dus NU no geen 96kHz?

En de pre amps in die mengtafel zijn gezellig. Maar als mic-pre ga je in de praktijk waarschijnlijk stageboxes gebruiken. De stageboxen van dit ding zijn de behringer dozen met behringer pre-amps. Ontworpen voor X32 en M32.....

Je hebt dus behringer preamps in gebruik terwijl je weet dat in de mengtafel goede zitten ofzoiets.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Stage-support
                    • Oct 2011
                    • 38

Originally posted by showband
                    is dus NU no geen 96kHz?

En de pre amps in die mengtafel zijn gezellig. Maar als mic-pre ga je in de praktijk waarschijnlijk stageboxes gebruiken. De stageboxen van dit ding zijn de behringer dozen met behringer pre-amps. Ontworpen voor X32 en M32.....

Je hebt dus behringer preamps in gebruik terwijl je weet dat in de mengtafel goede zitten ofzoiets.
                    Kun je niet die stage boxen eraan hangen van de pro en xl serie?

Voor zover ik gezien heb vind ik dit wel een beetje jammer. Er wordt schijnbaar niet genoeg geld verdient met de pro en xl serie en dan moet er een goedkoop modelletje bij om de kas een beetje te spekken. Van mij hadden ze het assortiment mengtafels wel zo mogen laten zoals het was of misschien toch een 19 inch modelletje erbij (pro 0,5).
                    Stage-support.com licht- en geluidstechniek

Comment

• timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

De stageboxen van dit ding zijn de behringer dozen met behringer pre-amps. Ontworpen voor X32 en M32.....

Weet je dat wel heel zeker? De Behringer S16 is namelijk wel omgedoopt tot Midas DL16...

Lijkt me wel een hele domme zet om de stageboxes dan niet met die nieuwe pre-amp uit te rusten. Of zouden ze bang zijn dat ze dan zichzelf in de vingers gaan snijden om dat dan iedereen een X32 met DL16 stageboxes koopt?

Van de site:

The MIDAS DL16 digital stage box closes the gap between stage and FOH (Front of House) by placing 16 fully-programmable, remotely controllable high-end MIDAS mic preamps and 8 analogue, balanced XLR returns at the stage end.
                      Staat nergens welke pre-amps dat nou precies zijn...

Bij de S16 spreekt men nog steeds van 'MIDAS-designed pre-amps'. Subtiel verschil, maar hier misschien toch doorslaggevend?
                      Last edited by timmetje; 28-01-14, 16:08.
                      Tim

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

is dus NU no geen 96kHz?

De midas varianten van de stageboxes voor de M32 zijn ook in voorbereiding.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Is dit een tweede X32 topic geworden?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
                            • Dec 2012
                            • 424

Nee, een eerste M32 topic.

Back on topic: Waren er verder nog spannende dingen te melden op de NAMM?
                            Tim

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by MusicXtra
                              Is dit een tweede X32 topic geworden?
                              Moet zijn dat dit toestel bij een aantal mensen zwaar op de maag ligt, en bij sommigen als muziek in de oren klinkt.

Comment

Working...