Verkopen gear omwille van rideracceptatie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

valt me op dat er nu opeens op al die marktplaats...facebook...enz...paginas zo veel midas siennas...serenas en vince tafels en consorten te koop staan....voor een prijs waar ik van zeg....tja..onverkoopbaar... om alle bijbehorende racken er bij te kopen enz.. is er zelfs nieuw in digitaal nog meer en beter te koop dan voor de tweede hands prijs die nu gevraagd wordt...

ik begrijp dat die dingen destijds in aanschaf flink in prijs waren....maar geen hond gaat nog in die analoge zooi een hoop geld steken omwille van een lagere inkoopsprijs...er is immers digitaal al veel meer te koop voor een vergelijkbare of zelfs lagere prijs...

snapt dan niemand dat die analoge tijd over is en digitaal toch echt een slag geslagen heeft kwa prijs en kwaliteit...en zeker de compactbaarheid....

bij mij gaat dan t lichtje uit als ze zich zo afvragen waarom niemand die tafels meer wil....
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Er zijn er genoeg die ze liever als museumstuk laten staan, als dat ze voor heel weinig verkocht worden. Met ook nog de kans dat je een klusje misloopt omdat er iemand in de buurt is die deze verkochte tafel dan heel goedkoop inzet.

Nette spullen voor een redelijke prijs kom je ook niet vanaf.
      Ik heb een KT DN9340 Helix eq te koop. Krijg ik niet eens een bod op...
      Last edited by DJ Antoon; 18-04-14, 08:31.

Comment

• ljanton
        • Sep 2003
        • 373

We kunnen inderdaad niet ontkennen dat hedendaags prijs/kwaliteit digitaal versus analoog dat digitaal de winnaar is. Zeker qua mogelijkheden. Zowat iedereen smijt dan ook de analoge apparatuur op de markt maar vaak toch nog aan hoge prijzen. Zo is een Eventide H3000 aan 1300 euro 2de hands echt teveel als je de ouderdom van het apparaat in acht neemt etc...
        Het is dus inderdaad zoals Antoon zegt dat je voor 'nette' spullen geen degelijke prijs meer krijgt, maar dat is ook ergens logisch omdat de koper maar goed genoeg weet dat hoe de huidige marktsituatie is.

Even vermelden dat Soundcraft echt schrik had toen Behringer hun X32 op de markt bracht. "Oei wat nu met ons digi spul?" Maar een ander topic behandelt dit uitvoerig ( digi mengtafelvergelijkingsdag)

Anyway, ik persoonlijk denk dat analoog op zich zijn waarde nog al heeft, al was het maar omwille van de "sweet spot" en de klank karakters.
        En in opnamestudio's zal het nog lang niet uitgedoofd zijn, integendeel, ik denk dat er een vrij grote markt zal blijven bestaan voor al dat spul maar voor live optredens waar je met ruimte en sjouwen te maken hebt denk ik dat digitaal echt gewonnen heeft net als digitale piano's en ook steeds meer digi drums. (Geef gewoon toe dat de digi V-drums hetzelfde voor drums is wat jou digi mixer voor mixers is). Maar dat is nog niet zo ingeburgerd/geaccepteerd.

In elk geval, ik schuim graag marktplaats af voor leuke units in mijn homestudio en ik hoop dat op de digitale mengtafel markt hetzelfde gaat gebeuren als op de smartphone markt, namelijk dat de evolutie zo snel gaat, dat modellen steeds sneller verouderen en dus meer mogelijkheden voor minder geld beschikbaar zijn en dat ik over 10 jaar de mogelijkheden heb van een Midas XL8 nieuw uit de doos aan de prijs van een SI-expression 16.

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Blijft dus een kwestie van vraag en aanbod. En aangezien het aanbod van ana gear stijgt, en de vraag daalt zal er onvermijdelijk een behoorlijke neerwaardse bijstelling van restwaarde nodig zijn in de boeken!

Zie je in meer sectoren met de laptops/pc's als ultieme ver-ouderaar. Na 3 jaar niks meer waard!

En wees maar dankbaar als je de drang hebt kunnen weerstaan om met licht een early adepter van LED te zijn.
          Ik dus niet en kocht 3 jaar geleden voor 198 euro drie LED dingetjes voor het keukenblok. en nu??!
          Last edited by SPS; 20-04-14, 16:47.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...