Tinnitus geconstateerd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Tinnitus geconstateerd

Na een leven vol met ziektes heb ik nu op mijn 44ste tinnitus erbij gekregen. Na alles wat ik hiervoor al heb gehad vraag ik mij nu af of ik niet gewoon moet stoppen met de geluidsverhuur. Zijn er meer mensen hier met tinnitus, en hoe gaan jullie ermee om?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • dj-bart-forever
    • Jul 2014
    • 3

Wij doen ook het één en ander aan geluidsverhuur, maar ik ben altijd ver voor het optreden weg.
    Er staat dan gewoon een freelancer en met de prijzen die ze tegenwoordig rekenen zijn ze goedkoper dan het eigen personeel.

Je kan dan zelf bij de geluidscheck zijn, maar lekker met je benen omhoog zitten als het optreden bezig is.

Is dat misschien een oplossing?

Comment

• VrijeVogel
      • Nov 2013
      • 107

Klinkt wel als een oplossing, ontspanning schijnt heel belangrijk te zijn....

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Das erg klote ja...Maar net wat Bart zegt : Probeer het met freelancers. Zelf de oordoppen in, fles whisky erbij, stoel en beetjes omhoog...Gaat het niet naar je zin, honkbalknuppel of even de freelancer aan z'n shirt trekken..
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

Bij jou is het, zoals ik het lees, een aaneenschakeling en optelsom van gebreken die al of niet geheeld zijn.
          De Tinnitus erbij is niet het minste, het is levenslang en het is er altijd!!

Zelf heb ik er aan 1 kant last van, het beperkt mij niet in wat ik doe, maar ja, ik ben er hobbymatig mee bezig en lang niet elk weekend.
          Wel laat ik elk jaar mijn gehoor meten en overleg dan met de audicien waar mijn beperkingen liggen.
          Mijn leeftijd (50+) heeft ook tot gevolg dat ik wat hoog aan het verliezen ben.
          Tijdens klussen waar ik het geluid verzorg heb ik er weinig tot geen last van, wel ben ik er bewust mee bezig, draai mijn hoofd om even te luisteren met het "goede" oor of het nog goed gaat.

Ik ben wel minder gaan doen toen ik (chronische) onsteking in de schouders kreeg van de overbelasting, vanwege het hobbymatige karakter van mijn klussen was er niet altijd een 2e man om de luidsprekers op hoogte te tillen.

Van de tinnitus heb ik vooral last als het stil is, ze zeggen dat het helpt om een radio zachtjes te laten spelen.

Volgens mij is het onder geluidstechnici en muzikanten een veel voorkomend probleem dat velen niet erkennen, het ontkennen ervan zorgt voor problemen die ik in andere threads lees, zoals "ik hoor mezelf niet goed" en gitaristen die op "standje oorlog" spelen.

Sterkte ermee.
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Kan je een klein beetje nuanceren wat voor klachten je dan precies hebt?
            Ikzelf heb af en toe een soort krekel in mn oor. een soort getjirp wat na een aantal minuten weer weg is, kan dat evt ook tinnitus zijn?
            Onlangs bij de bedrijfsarts een hoortest gedaan maar daar bleek dat mn gehoor nog prima is.

Comment

• metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

ik heb continu een fluittoon in mijn oren, die ligt ongeveer rond de 8,5kHz. tis een flinke piep. gisteren was hij opeens weg, vandaag is hij er weer.

Comment

• Superfly
                • Sep 2008
                • 86

Eric,
                Ook maar af en toe geluiden in je oor kan een vorm van Tinnitus zijn.
                Ik heb het zelf ook al enkel jaren.
                Tijdens mijn normale werk ( telefonische ondersteuning van onze klanten) is het alleen maar hinderlijk als ik na de telefoontjes met mijn collega's sta te praten.
                Omdat ik de telefoon harder kan zetten heb ik er dan niet zo last van / erg in.
                Maar als ik dan met mijn collega's praat dan begint mijn linker oor te suizen en moet ik mijn collega'' s vragen om harder te praten.
                Je merkt het pas als de omgeving stil word.
                Informatie, vraag en antwoord over oorsuizen. Tinnitustelefoon voor hulp, informatie en contact met lotgenoten.

Hier staat een hoop nuttige informatie over tinnitus.

Metalteacher , sterkte er mee.

Marcel.
                Make My day, Blow your Amp

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Mits je voorzichtig bent hoeft het geen belemmering te zijn door te gaan met wat je leuk vindt.
                  Wanneer je zelf achter de tafel staat ben jij degene die bepaald hoe hard het gaat, een DB meter erbij en zorgen dat je niet boven de 95 dBA komt scheelt al heel veel.
                  Sta je zelf niet achter de tafel zorg dan dat je een paar fatsoenlijke doppen in je oren hebt.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tummy
                    • Nov 2008
                    • 324

ik ben 25 en heb het al sinds ik me kan heugen..
                    ben (professioneel) dj, en daarmee 3 dagen per week op pad.. dit eigelijk elk weekend sinds mijn 17e en is erin geslopen..

daarnaast werkt de audio verhuur en vele evenementjes niet echt mee..
                    zoals een horeca ondernemer een keer tegen me zei: bouwvakkers krijgen last van hun rug en knieën, en mensen in de muziek van hun oren.. die uitspraak is me eigelijk altijd bij gebleven.

wel draai ik vaak met oordoppen in (ER-15) en deze gaan ook mee naar evenementjes die wij verzorgen of als bezoeker ..

ik weet niet in hoeverre deze 'ziekte' bij mij is.. puur omdat ik het niet kan vergelijken..
                    in een stille rijdende auto/in bed is deze aanwezig in 1 oor.. met de televisie of radio op normaal volume, of in een rustige omgeving met mensen niet storend.

ook lees ik hele erge verhalen, met beschrijvingen waar ik me persoonlijk niet in kan vinden.. (tot zelf zelfmoord als gevolg),
                    ook dat slapen alleen nog mogelijk is met Ventilator.. terwijl het hier mijn slaaprust niet belemmert.
                    dus ik vermoed dat dit een begin stadium is.. ik weet niet beter en op dit niveau prima mee te leven.

ik had het vermoeden dat deze 'piep' eerst een stuk harder was. Echt irriterend, ik heb toen 6 volle weken gehoor rust genomen, en het vermoeden dat de piep iets is afgezwakt.

Wel een stuk bewuster geworden van volume,

mijn vriendin en mensen in me omgeving weten het, en daarmee ook niet vreemd dat bij mij de tv altijd iets harder staat, of de radio aan.

er is helaas (nog) niks aan te doen al zijn er wel ontwikkelingen op dit gebied waarmee ze voornamelijk in amerika mee aan het experimenteren zijn. (dmv een tegen fase op die frequentie te geven binnen het gehoor, zoiets meende ik tijdje geleden te lezen)
                    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Tummy
                      er is helaas (nog) niks aan te doen al zijn er wel ontwikkelingen op dit gebied waarmee ze voornamelijk in amerika mee aan het experimenteren zijn. (dmv een tegen fase op die frequentie te geven binnen het gehoor, zoiets meende ik tijdje geleden te lezen)
                      Schijnt dat een XTC pilletje op z'n tijd wil helpen. klik
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tummy
                        • Nov 2008
                        • 324

lol, in mijn jongere experimentele 'jeugd' weleens verkeerd spul binnen gehad, gelijk voor het leven afgeleerd, dus neem die piep dan voor lief :P
                        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• GuntherM
                          • Jan 2006
                          • 163

Eind jaren 80 oogschade opgelopen door een laser, van veilgheid zoals nu was er geen sprake, dus ik zit met een vervelend vlekje op m'n oog (gelukkig dat het enkel dat is)
                          Nu sinds 3 jaar fybriomyalgie, een spierziekte, de éne dag opstoot van de pezen, de andere dag opstoot van de spieren, geen afspraken meer kunnen maken, mensen die afhaken. Mijn groootste hobby (lights) moeten laten vallen. Wat financieel ook niet zo fijn was. Maar ik heb hier thuis een halve discotheek met Par cans, led verlichting alles op dmx en lasers en mijn geluidsinstallatie die nooit weg gaat, soms stel ik alles ter beschikking van een kameraad die al de gesofisticeerde mixers en cd playres heeft maar geen belichting. Maar ik blijf de technologie volgen, dus je zal me hier nog wel zien lezen of een opmerking maken.
                          En ik wens iedereen super veel gezondheid toe en een goeie raad, leef je leven. 'k ben zelf nu 47 en ik weet wat ik mis. Helaas pindakaas.

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

de toon is inmiddels verandert, eerst naar 14.000 hz en nu naar 15.000hz. zeer wicked allemaal. gehoor lijkt deels weer terug te keren ook. linkeroor is er slecht aan toe trouwens. die heeft een behoorlijke tik gehad

Comment

• tinnitus
                              • Jan 2015
                              • 2

Beste Forumleden

Ik heb sinds een tijdje ook last van oorsuizen. Ik ben geluidstechnicus van beroep en ben begin 20. Ik heb een meting laten doen bij een audicien en daaruit bleek dat mijn gehoor in orde is met een uitzondering van een dip van 5dB op 8K aan mijn linker oor. Mijn oorsuizen bestaan uit voornamelijk een piep rond 15K en een rond 2K in beide oren. In mijn rechter oor heb ik ook nog een lichte ruis in het hoog, terwijl ik in mijn linker oor een ruis/zoem heb op een vrij lage frequentie en tevens nog een piep rond de 400Hz. Als ik een tijdje in wat harder geluid heb gestaan, lijkt het ook of het tijdelijk harder wordt. Op dit moment valt het alleen op als het vrij stil is in een ruimte of als ik in bed lig. Hier kan ik best mee leven, maar ik wil graag voorkomen dat het erger wordt.

Ik denk dat mijn oorsuizen komen door het monitors mixen. Ik ben voornamelijk actief als monitor technicus. Soms is het podium zo klein dat een band akoestisch al te hard speelt als het gaat om gezonde geluidsdruk. Daarnaast willen sommige muzikanten hun monitor zo hard hebben dat dit gewoon niet gezond meer kan zijn voor een ieder zijn gehoor. Als monitor technicus kom ik er naar mijn idee niet onderuit, tenzij ik oordoppen ga dragen tijdens het mixen. Ik weet echter niet of dit te doen is, aangezien oordoppen toch het geluid vervormen. In-ears lijkt wel een optie te zijn, zo kan ik blijven mixen zonder dat de geluidsniveau's te hard worden.

Wat ik wil vragen, is of er meer mensen hier zijn die hier last van hebben maar tevens nog hun beroep uitoefenen als geluidstechicus? Hoe gaan jullie hiermee om en kunnen jullie me tips geven? Kunnen jullie je werk nog naar behoren uitoefenen zonder dat het erger wordt? Ik wil namelijk graag mijn vak blijven uit oefenen, zonder dat ik nog meer schade aan mijn gehoor aanbreng. Ik twijfel er erg over of dit mogelijk is, hoe staan jullie hier tegenover?

Comment

Working...