Tinnitus geconstateerd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Begin 20?
    Ik wil niet vervelend doen, maar heb je er al over gedacht om iets anders te gaan doen, als je nu al zoveel last hebt, wat moet dat zijn over 10 jaar?
    Nu kun je nog zoveel kanten op, straks word dat steeds moeilijker.
    En als je moet mixxen op zo'n hoog volume, dan zou ik het zeker doen met doppen in, kwestie van wennen.
    Veel sterkte.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Misschien lichttechnicus? Ook daarin kun je je creatieve ei kwijt.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by speakertech
        Misschien lichttechnicus? Ook daarin kun je je creatieve ei kwijt.

Speakertech
        Nog meer dan in geluid -begin ik te merken-
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by tinnitus
          Als monitor technicus kom ik er naar mijn idee niet onderuit, tenzij ik oordoppen ga dragen tijdens het mixen. Ik weet echter niet of dit te doen is, aangezien oordoppen toch het geluid vervormen.
          Ik mix monitors ALTIJD met doppen (ok, singer-songwriters niet).
          Tijdens de linecheck zonder, maar verder altijd met, zeker op kleine locaties. Als je je monitors goed EQ'd en wat ervaring hebt met de locatie is dat meer dan prima te doen.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tinnitus
            • Jan 2015
            • 2

@ DJ Antoon: Ik heb er uiteraard al over nagedacht om iets anders te gaan doen. Ik heb echter veel plezier in mijn werk vandaar dat ik nu aan het uitzoeken ben of het mogelijk is om technicus te blijven werken zonder het erger te maken.
            Veel last heb ik er nu nog niet van, zoals gezegd alleen als het stil is of als ik ga slapen. In mijn omschrijving klinkt het misschien wat heftiger dan het is. Er is nu prima mee te leven, het gaat echter wel een probleem worden als het erger wordt.

Het mixen met oordoppen in heb ik vorig weekend geprobeerd. Na de soundcheck heb ik mijn doppen in gedaan. Dit was zeker wennen, maar beviel me wel goed. Het inschatten van het volume en klank is echter wel erg lastig. De verhoudingen tussen de instrumenten vond ik wel prima (misschien wel beter) te horen.

Ik denk dat een oplossing voor mij is om in-ears aan te schaffen (dit advies heb ik al van meerdere mensen gekregen). Dan ben ik beschermt tegen de harde volumes, maar kan ik wel alle mixen goed afluisteren waarbij ik ook goed de klank kan inschatten. Ook voor het FoH mixen lijkt dit een prima oplossing.

Alle goede tips, adviezen en ervaringen zijn welkom! Ik hoop op veel reacties.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by tinnitus
              @ DJ Antoon: Ik heb er uiteraard al over nagedacht om iets anders te gaan doen. Ik heb echter veel plezier in mijn werk vandaar dat ik nu aan het uitzoeken ben of het mogelijk is om technicus te blijven werken zonder het erger te maken.
              Als je de kans hebt, het theater in, daar hebben je oren af en toe nog rust...
              Gezondheid is wel erg belangrijk, kom er niet achter als het al (veel) te laat is.

Heb je vroeger veel met oortjes naar muziek geluisterd? Ik verbaas me er af en toe over hoeveel mensen op die manier luisteren en hoe hard het dan wel niet staat. Vaak heb je het dan ook niet over een avondje, maar over veel meer uren.
              Last edited by DJ Antoon; 21-01-15, 22:41.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ook belangrijk: tijdens de plaatsing van de microfoons willen drummers nog wel eens onverwacht gaan spelen, net wanneer je met je hoofd voor de kit hangt.
                Bij aanwezigheid van muzikanten op het podium dus ook die doppen in je hoofd duwen!
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by MusicXtra
                  Ook belangrijk: tijdens de plaatsing van de microfoons willen drummers nog wel eens onverwacht gaan spelen, net wanneer je met je hoofd voor de kit hangt.
                  Bij aanwezigheid van muzikanten op het podium dus ook die doppen in je hoofd duwen!
                  En ook bij het opruimen.
                  Iedereen in het cafe / zaal is dan redelijk doof geworden, en dus gaat de muziekinstallatie op standje oorlog.
                  Ook dan zijn doppen heerlijk!
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

andere plekken voor oordoppen:
                    tramhaltes/stations (gepiep van metalen wielen over metalen bochten)
                    bioscoop (vreselijk hard!)
                    auto rijden met raam open en bij motorrijden.
                    tuingereedsschap+klussen
                    en de onverwachte killer....... Haardrogers!

ik ben vroeg begonnen met overal oordoppen dragen. (+/- 1981)
                    Ben nog een keer bijna op mijn smoel gerost omdat bands het indertijd als een soort persoonlijke belediging opvatten. En hun "fans" waren bereid om , eh, de eer te verdedigen...
                    Last edited by showband; 23-01-15, 08:11.
                    lekker belangrijk!

Comment

• FrankD
                      • Feb 2008
                      • 34

Misschien nog erger dan de muziek in een cafe/discotheek zijn wel de mensen die in je oren gaan toeteren omdat je ze anders niet verstaat. Hier heb ik een hekel aan.
                      kleine washes, grote washes

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Dat geschreeuw kan inderdaad gewoon pijnlijk zijn...
                        @Showband, ietwat overdreven om bij de tramhalte, klussen, etc. altijd oordoppen te dragen.
                        Wanneer je de hele dag met een cirkelzaag in de weer bent heb je gelijk, maar het gaat ook om de duur van de belasting.
                        En je gehoor heb je ook voor de veiligheid, met oordoppen in hoor je die Tesla niet aankomen en loop je er zo onder.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

ga dan maar eens een keertje op de tram wachten op het spui in denhaag. Dan denk je wel anders. Daar komen elke minuut trams piepend en knersend zo snel mogelijk om de bocht zeilen. Alsof de wereld vergaat.
                          lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by MusicXtra
                            ........ met oordoppen in hoor je die Tesla niet aankomen en loop je er zo onder.

Die hoor je toch al niet #elektrisch

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...