Standaard instelling voor trompet Over IEM?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruli
    • Jan 2015
    • 12

...dit kastje lijkt idd erg op wat wij gebruiken.

Comment

• Ruli
      • Jan 2015
      • 12

...bij welke prijs mag ik wel wat verwachten van mijn oortjes?

Comment

• timmetje
        • Dec 2012
        • 424

Voor op maat gemaakt in-ears zit je dan al snel aan 250-300 euro...

Maar nogmaals: voor je die sloot geld uitgeeft, controleer eerst de keten voor je oortjes goed.
        Tim

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

Originally posted by Ruli
          ...bij welke prijs mag ik wel wat verwachten van mijn oortjes?
          Voor zangers zou ik altijd een 3-weg model aanraden. Te vaak (meer dan tien) iemand gehad die nooit gelukkig werd van zijn inears, dat waren dan 2-weg oortjes. Eenmaal gewisseld naar een 3-weg model van hetzelfde merk was men hardstikke blij zonder noemenswaardige aanpassingen in de audio, misschien zat het wel tussen de oren...
          Of je bij het spelen van trompet gelukkig wordt van een 2-weg model durf ik niet te zeggen, ik heb geen 2-weg in-ears en speel ook nog eens geen trompet. Het nadeel van die op maat gemaakte dingen is dat gratis wisselen voor een ander model niet mogelijk is, ze moeten altijd opnieuw gemaakt worden. Met prijzen van +/-300.- ex BTW voor 2-weg en +/-600 voor een 3-weg model wordt dat een dure hobby.
          Als je uit wilt sluiten of jouw huidige Shure's de zwaktste schakel zijn zou ik eens een goede koptelefoon gebruiken, er is vast wel iemand in de buurt waarvan je even een half uurtje zijn/haar Sennheiser HD25 mag lenen.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Als ik aan mensen vraag die roepen dat meerwegsystemen beter zijn of zij werkelijk voor zichzelf een singledriver EN een dualdriversysteem hebben laten maken. (en dus werkelijk luisterervaring hebben!) Dan valt dat enorm tegen.

mijn ervaring is dat een microscopisch klein trommelvlies bij mij. (oor)
            Topgeluid heeft van een klein membraampje die fullrange staat te trillen.

de muzikanten die meerwegsysteempjes willen in de band. Willen eigenlijk harder draaien en met meer bas. waarop de single drivers het mechanisch niet meer trekken. Uit diverse sales hoeken begrijp ik overigens dat "meerweg" ook zeker niet altijd betekent dat de drivers verschillende frequentiegebieden verwerken. Logisch. Want de membraampjes zijn eigenlijk allemaal hetzelfde. Of soms praktisch hetzelfde. Ik zou ALS het gescheiden is, ook nooit voor zang een tweewegsysteem willen. Want de kans dat je net middenin je zang (spraakverstaanbaarheids) gebied faseproblemen zit te introduceren is maximaal. Ook verouderen membraampjes. Dus twee verschillend aangestuurde drivers verouderen verschillend.

Maar nogmaals, de eerste die mij kan uitleggen.
            In een ruimte van je gehoorgang die met afsluitende doppen amper zo groot als twee rijstkorrels is. Dat drie membraampjes van een fractie van een vingernagel groot. Ten opzichte van een membraampje van gelijke afmeting. (je trommelvlies) Een mooiere fullrange weergave geven dan (1) een zo een membraam? Die wil ik dat graag zien uitleggen. Je krijgt het zeker harder. Maar als je kijkt naar de omstandigheden en de middelen. klopt er aan het meerwegverhaal qua geluidskwaliteit niet veel. Behalve een goede reden om het kwetsbaarder en duurder te maken.

ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het verhaal "2 of 3 of 4-weg is beter dan single driver" in de volksmond gebaseerd is op hetzelfde idee "waarom een drieweg speaker beter is dan een tweeweg". Want MEER is beter.

als collega's er blij mee zijn? Dan moeten ze het maar doen. Maar een goede mould in de oren met toepassing van goede driver(s) doet volgens mij 95% van de techniek. De rest is in mijn ogen voornamelijk placebo effect van "met deze investering moet het wel top zijn".

even ter referentie. In de high end freakwereld en de studiowereld zijn al 40 jaar superkoptelefoons te krijgen. Waarom is daar meerwegtechniek nooit groot geworden?

schiet mij maar af.
            lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by Ruli
              ...dit kastje lijkt idd erg op wat wij gebruiken.

De Fischer amp beltpack is een leuk apparaat.
              Ik ben nu nog erg benieuwd naar of je hier een stereo
              of monosignaal op aangeleverd krijgt.

Gemakshalve ga ik er even van uit dat jullie hierop
              mono draaien (band van 10 man stereo is al 20 auxes).

Als dit zo is, dan ben ik erg benieuwd naar de aansluiting
              van de XLR kabels, die dus van onder het podium komen
              en in de Fischeramp gaan.

Ik denk nl. dat hier een aardig deel van de oplossing in
              gevonden kan worden.

Kun je je geluidsmensen eens vragen wat voor kabels
              ze hiervoor gebruiken en hoe deze op de pluggen zijn gesoldeerd?

Wanneer er 'normale' kabels worden gebruikt met de normale
              pinbezetting, dan hebben we het lek aardig boven.

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

Dat kastje van fischer amps is niet meer dan een volume regelaar. Er zal dus nog ergens een koptelefoon versterker moeten zitten. Dan moet er toch al het een en ander aan maatwerk bekabeling gemaakt zijn.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by rdreiers
                  Dat kastje van fischer amps is niet meer dan een volume regelaar. Er zal dus nog ergens een koptelefoon versterker moeten zitten. Dan moet er toch al het een en ander aan maatwerk bekabeling gemaakt zijn.
                  Veel gebruikt is de fischeramp, rechtstreeks op een aux en dat werkt goed.
                  In mono moet je dan wel de kabel aanpassen om het faseprobleem te tacklen.

Grtz

Nes

Comment

• Ruli
                    • Jan 2015
                    • 12

Hoi Nes,
                    jouw vragen zijn iets te technisch voor mij maar ik print het hele forum af en leg het neer bij de geluidsmensen... hopelijk kunnen zij er wat mee.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Een vriendin van mij heeft er ooit gekocht bij een hoorcentrum.
                      Op maat gemaakt. Ze heeft daar veel voor betaald.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Weet iemand of je een wireles monitormix kunt instellen zodat de muzikant niet kan beginnen prutsen aan andermans monitorinstellingen?

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

met diverse gangbare digi tafels kun je muzikanten een persoonlijke wifi-inlog geven zodat zijn met hun telefoon hun eigen (dus :ALLEEN hun eigen) in-ear mix kunnen afregelen.

In andere goedkopere gevallen kan het gebruik van een wired kastje met "more me" instelling soms helpen.
                          (samson s-monitor of rolls oid, of een fisher/behringer/etc beltpack op mono-mix setting) vaak zitten ze voornamelijk alleen hun eigen volume ten opzicht van de rest te doen.

muzikanten zelf op een monitortafel laten draaien vereist discipline van de hele band. Vanuit de verhuur werkt zoiets dus in de praktijk nooit. Bij mijn band hebben we het ontwikkeld. Eenvoudig omdat wij al zijn overgestapt in de tijd dat het niet anders kon. Wij werken dus nog steeds met een oude analoge monitortafel. Eenvoudig omdat ie werkt, betrouwbaar is, en alle muzikanten weten hoe ze hem moeten bedienen. En wij gebruiken 12 verschillende mixen terwijl digi tafels meestal maar 8 outputs hebben. Dus je hangt gelijk aan een extra stagebox. Voor ons is overstappen naar digitaal dus geld uitgeven voor netto geen verbetering. Maar ik sta wel watertandend naar de X32R te kijken voor 1100euri...... !@#$%^
                          lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by frederic
                            Weet iemand of je een wireles monitormix kunt instellen zodat de muzikant niet kan beginnen prutsen aan andermans monitorinstellingen?
                            Het zal voornamelijk aan de software bij de digitafel liggen
                            of dit wel of niet kan.
                            Van de X32 weet ik dat het kan. Er is een remote app voor
                            de smartphone/tablet. De 'owner' van de tafel kan rechten
                            toewijzen aan de gebruiker, zodat deze enkel zijn eigen mix
                            kan instellen en niet aan de mix van anderen kan komen.

Bij mijn Roland tafel ben het rechten toewijzen nog niet tegen
                            gekomen.

Ik ben benieuwd hoe het met overige tafels/software zit,
                            maar mss is het beter een eigen draadje te maken hiervoor.
                            Je stelt nu een vraag in een ander zijn topic .

grtz

Nes

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Originally posted by NesCio01
                              Het zal voornamelijk aan de software bij de digitafel liggen
                              of dit wel of niet kan.
                              Van de X32 weet ik dat het kan. Er is een remote app voor
                              de smartphone/tablet. De 'owner' van de tafel kan rechten
                              toewijzen aan de gebruiker, zodat deze enkel zijn eigen mix
                              kan instellen en niet aan de mix van anderen kan komen.
                              Bij de X32 kan dit (nog) niet: iedereen met toegang tot het netwerk waar de X32 aan hangt, kan deze volledig remote bedienen. Voor zover ik weet, kun je alleen bij Presonus expliciet aangeven welk device toegang heeft tot welke mix/aux.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• rdreiers
                                • Nov 2009
                                • 407

op de gld80 heb je one-mix op voor de ipad, hier kan rechten worden uitgedeeld en gebruikers aangemaakt worden. Kun je per gebruiker (=ipad) aangeven wat wel en niet mag. Ook kan hier me-1 op gebruikt worden, personal monitor die iedere gebruiker naar eigen inzicht kan instellen. De me-1 kan ook op de qu serie gebruikt worden. Bijkomende voordeel is dat de in-ear mix meteen stereo wordt.

Richard

Comment

Working...