Windowslaptop met Thunderbolt en audiointerface

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Windowslaptop met Thunderbolt en audiointerface

Vorige week gaf mijn ouwe trouwe notebook de geest. De grafische kaart naar de vaantjes. Dus moest ik op zoek naar een nieuwe notebook. Probleem, ik wens in Windowsomgeving te blijven omdat mijn software zoals Sonar Producer 3 enkel in windows werkt.
    Maar er zijn geen notebooks met firewire of met een PCIexpress slot meer. Je kunt nog terecht op MACBOOK pro, maar dat is weer een serieuze omweg. Windows installeren op een Mac werkt, maar er zijn toch nogal wat problemen.
    Tot ik zaterdag mijn ASUS ROG G751 JY laptop kocht. Daar zit Thunderbolt op.
    Eerst vreesde ik dat dit niet zou werken, gezien audiointerfaces met firewire zeer kieskeurig zijn wat betreft de firewirechipset.
    Maar ik schafte me de Thunderbolt naar Firewire converter van Mac aan, en het werkte naar mijn verbazing perfect.
    Dus, windows proaudio gebruikers die een nieuwe laptop moeten aanschaffen: zoek er een met Thunderbolt. Het werkt perfect.
    Ik probeer hier nog een filmpje te posten. Zelfs al gebruik je geen firewire meer, blijft het toch interessant want het zal geen jaar meer duren tot ze andere converters naar thunderbolt op de markt brengen.
    Denk maar aan Madi naar thunderbolt, Ethersound naar Thunderbolt etc...
    Last edited by frederic; 04-05-15, 11:17.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Thunderbolt is zo wie zo intersant. Ik gebruik nu echter de dante vitual soundcard, gigabit ethernet en je kunt 64x64 kanalen gebruiken. Nb toshiba maakt nog steeds laptops met expresscard slots

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by frederic
      Windows installeren op een Mac werkt, maar er zijn toch nogal wat problemen.
      Als Apple user kan ik dit niet onderschrijven.
      Ik emuleer met VM-Ware waarin Windows 7 draait. Door te emuleren, draaien
      OS-X en Windows naast elkaar. Voor VM-Ware heb ik 4 gig RAM gereserveerd,
      er blijft dan 12 gig RAM voor OS-X over.

Dit alles draait als een zonnetje.

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...