Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Op een aantal materiaalwagens hebben we aan de achterkant (onder het dak) een zoekspot. Ideaal voor als je geen vaste spanning meer bij de hand hebt (zodat je geen redhats meer kunt aansluiten...).

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Originally posted by hugovanmeijeren
      Laatst een zelfde situatie gehad, 's nachts opruimen op een veld dat omsloten was door bebossing. Hiervoor hadden wij één 5kW halogeen floodlight op een wind-up statief gezet (4 meter de lucht in) met één kabel naar het aggregaat. Werkt perfect, alleen het laatste kabeltje + lamp en statief moet je dan nog even in het donker opruimen, maar met een zaklamp/koplampen van de bus erbij is dat ook geen probleem.

Groeten Hugo
      In Peize wat het hetzelfde. De band was koud van het podium, aggregaat uit wegens lawaaioverlast. Snel een shuko naar de kroeg getrokken, totdat iemand de deur graag dicht wilde hebben. Weer donker. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Hengelosedrummer
        • Feb 2011
        • 23

Originally posted by djspeakertje
        Ik ken ze, superhandige dingen, de hele avond met je maglite in je bek is ook niet wat...

Daan
        Zeker niet als je een 4 D-cell hebt... :-)
        Pourquoi? Parce-que c'est possible!

Comment

• RobertK
          • Jun 2012
          • 82

Originally posted by MPA
          @ RobertK

Betreffende jouw opmerkingen over de theatershow in de kerk in Olen :
          Wij hadden de 'twijfelachtige' eer de geluidsinstallatie te plaatsen, de lichtinstallatie is geplaatst door de technische ploeg van een cultureel centrum, daarvoor hebben wij enkel 2 genieliften en een stukje truss geleverd.
          Ik heb het even opgezocht wat we die dag geplaatst hebben : aan elke zijde van het podium 2x JBL SRX enkel 18" bas met daarbovenop (op een tussenpaaltje) 1x JBL SRX712M (gekanteld). Als delay op 7,5m 1x SRX712M op statief (eveneens gekanteld) en dit hebben we nog eens herhaald op 15m. De delay topjes werden aangestuurd door 2x Crown XTI amps en waren apart gedelayed ! Wij hebben daar geen Dynacord of 15" topjes of iets dergelijke geplaatst ! Wij plaatsen dit setje voor deze opdrachtgever regelmatig in deze kerk en hebben hier nog nooit commentaar op gekregen !
          Voor de volledigheid : wij hebben geen technische fiche gezien, enkel een telefoontje gekregen van de opdrachtgever om de gebruikelijke installatie nog eens te plaatsen in de kerk ...
          Ik heb een tweetal uur voor het optreden de opdrachtgever gebeld om te vragen of er problemen waren ... alles in orde. Ben zelf ook naar het optreden komen kijken en heb toen die twee dynacord topjes zien staan, mijn vermoeden was dat ofwel het cultureel centrum, ofwel jij die zelf bijgeplaatst had om *** weet welke reden ? De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat op gebied van geluid de show goed in orde was.
          Ik vind het wel spijtig dat je mij die avond niet aangesproken hebt over de installatie, ik was een half uur op voorhand daar en heb direct na de show alles afgebroken en ingeladen. Jij had kansen genoeg om mij hierover aan te spreken, jammer dat ik het het nadien op een forum moet lezen.
          mijn oprechte excuses,
          misschien is mijn frustratie beetje verkeerd omschreven. Vermoeidheid van die tour taste (bijna 28 shows op rij zaten we toen op) het ook wat aan vermoed ik.
          Er waren paar dingen niet goed gegaan, voornamelijk vanuit de organisatie van het geheel. Daar uitte mijn frustratie zich meer in.

De crown amps hebben het probleem dat ze niet helemaal lekker in te stellen zijn qua delay, het verspringt op een gegeven moment naar per 10ms...
          De Dynacord kastjes hebben ze erbij gezet omdat we op een stuk geen dekking hadden zonder de eerste rijen weg te blazen (met alle bedenkelijke akoestische problemen)

Technische fiche lag bij het c.c. overigens.
          Ik had van te voren doorgekregen van het c.c. dat jullie een D&B set zouden neerzetten, etc. etc.
          Toen ik aankwam bleek dat dus niet zo te zijn....

Het was sowieso wel een avontuurlijke dag, want die dynamische grietjes zijn in zulke situaties erg bewerkelijk. Daarnaast ging de verwarming van de kerk ook aan vlak voor de show en dat was gewoon bij vlagen harder dan de fluisterstukjes van de show.

Nogmaals mijn excuses, dit is absoluut geen persoonlijke aanval naar jullie toe nu ik jouw kant hoor.
          Als ik had geweten dat jullie er waren, had ik zeker even gebabbeld!
          Maar mijn doel was om in te pakken, 3,5 uur rijden en m'n bed in!

Doen jullie ook de komende zomer wat in Aalst? (18/19 Augustus) (misschien kom ik langs met een productie)

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

niet 100% gerelateerd, maar wel een zware ergernis:

Om 4 uur in je bed liggen na een saaie show en dan om 6uur wakker worden van een buurman die met een bosmaaier het onkruid in zijn tuin aan het verwijderen is (86 db(a) bij mij aan de gevel) politie, omgevingsdienst en alle mogelijke instanties gebeld. Maar die vertonen spaans/griekse symptomen (komt zeker door de zon..)

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Originally posted by stainz
              niet 100% gerelateerd, maar wel een zware ergernis:

Om 4 uur in je bed liggen na een saaie show en dan om 6uur wakker worden van een buurman die met een bosmaaier het onkruid in zijn tuin aan het verwijderen is (86 db(a) bij mij aan de gevel) politie, omgevingsdienst en alle mogelijke instanties gebeld. Maar die vertonen spaans/griekse symptomen (komt zeker door de zon..)
              al eens geprobeert met de man zelf te praten?
              gewoon als buren, menselijk naar menselijk. Gezellig, buurtgevoel. spruitjeslucht en stoepje boenen mentaliteit is niet zo 2012 maar burgerlijkheid is het nieuwe yuppiedom.
              just a thought

je kan ook extreem stemmen en de politie met tasers op alle mensen af sturen die om 6 uur in de tuin werken.
              Dan sturen die later weer politie met knuppels af op mensen die om 2 uur snachts met grote geluidsapparatuur werken.
              superrrrr.
              Last edited by showband; 18-08-12, 09:56.
              lekker belangrijk!

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

ben er inderdaad wel even naar toe gelopen eerst, vroeg me letterlijk af of het niet een beetje vroeg was voor dat soort zwaar geschut. Was ook niet buurman zelf die bezig was maar een zwartwerker die wel even de boel plat zou maaien.
                Kreeg als reactie dat het warm werd vandaag en dat ik maar niet moest zeuren. Heb hem gezegd dat ik daar iets anders over dacht en ben weggelopen.

Op het moment dat ik op een evenement sta met een in de vergunning vastgestelde maximale geluidsdruk moet ik me daar ook aan houden anders wordt de stekker er gewoon uitgetrokken en/of riskeer ik een fikse boete. 86dbA aan mijn gevel (slaapkamer kant van het huis) vind ik dan toch erg veel als je maximale piek voor 's nachts (tot 7:00uur) in de gemeentelijke verordening vastgesteld is op 60dbA

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Zodra je ambtenaren voor dit soort klachten gaat bellen wordt de frustratie alleen maar groter.
                  Beste remedie op dat moment is je oordoppen indoen en verder slapen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

frustratie valt opzich wel weer mee, nadeel was alleen dat inderdaad de good-old-oordoppen nog op locatie liggen omdat daar het feest vanavond verder gaat.
                    Omgevingsdienst (wat vroeger milieudienst was) die hebben de beste man toch even vermaand dat er de volgende keer sancties volgen. (voor zover zij dat op kunnen leggen)

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik ben al 15 jaar met mijn buurman in de slag, tot aan de Raad van state aan toe maar tot op heden heeft mijn buurman nog nooit een sanctie opgelegd gekregen.....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kvdb013
                        • Nov 2010
                        • 337

Je kunt natuurlijk ook een keer op een zondag ochtend rond een uur of 6, in je huiskamer je nieuwe dubbel 18inch subs testen. Lol
                        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Vss
                          • Dec 2011
                          • 33

Hier in belgie is het bij wet verboden om op zondag in je tuin te werken met elektrisch/ benzine gereedschap .

Wat de belgische licht en geluidsbedrijven betreft , er is een groot verschil tussen vlaanderen en brussel/wallonie . Wallonie heeft gewoon een luie mentaliteit en dat is daar in alle sectoren zo .

Comment

• Jan van Duren
                            • May 2004
                            • 204

@Vss, Hier in belgie is het bij wet verboden om op zondag in je tuin te werken met elektrisch/ benzine gereedschap .

goede maatregel. in de lente/zomer komen al die idioten weer met hun elektrische grasmaaiers en heggenscharen en dan het liefst op zondagmorgen en in de herfst hebben ze de bladblazers.

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

Wat is er nou mooier dan met de hand de heg in een guitig motiefje knippen en daarna met de hark het gebladerte opruimen?

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Avondje met bandje, afgewisseld door DJ. Zelf ook bij de organisatie betrokken. De avond was voor alle 200+ medewerkers.
                                Eerste set van het bandje gedaan, daarna DJ aangezet en eens gaan deelnemen aan de BBQ.
                                Na 15 minuten heb je dan wat te eten en zit je NET (nog 20 minuten tot 2de blok van het bandje), verzuipt de haspel die ze niet zo handig onder de tap hadden weggeduwt. Aardlekje om, buitenverlichting uit (andere 32A groep dan licht/geluid dan de show). Handige medewerker helpt wel even. Knalt alle groepen uit en schakelt ze 1 voor 1 in om zo het probleem te vinden. Groepje 4 was het probleem... alleen vloog nu de aardlek van de hoofdkast uit. Alles donker en uit.

Eer het dan allemaal is opgelost en het probleem echt is gevonden heb je één koud stukje vlees gegeten voordat je weer bandje moet mixen. 45 minuten later zijn de BBQ's natuurlijk al weer uit...

Ergernis: wet van Murphy :P
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...