Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Ik heb wel een puntje eigenlijk... Helaas ondervonden laatste 3 weken op rij weer.
    Op een feest locatie komen en voor de soundcheck al te horen krijgen dat het niet zo hard mag want de buren hebben gisteren ook al geklaagd.
    Sta je met een band op 95dB te draaien is het al te hard! Waarom krijgen dit soort locaties toch vergunningen en wat een stelletje sukkels van buren laten er nou een huis bouwen naast een feestlocatie! EN JA het huis was nieuwbouw! pfffffffffffff... Moe word ik ervan...

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

@radioactive
      Hier is het al eerder uitgebreid over gegaan, redelijk gezamenlijke conclusie van het forum was (min of meer samengevat):
      - een huis naast een feest/evenemten/uitgaans locatie moet prima kunnen
      - locatie heeft zich gewoon aan vastgestelde regels te houden
      - als de regels nageleefd worden heeft er niemand iets te klagen

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

Als het huis er al zolang staat vind ik dat je inderdaad wel wat regels moet houden...
        Maar mensen die zonodig een huis strak naast een feest locatie met vergunningen enz enz willen bouwen moeten hier toch van te voren over nagedacht hebben.
        Ik blijf me er aan ergeren, als ze namelijk zelf een feestje hebben hoor je ze ook niet

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

of mensen die zonodig een huis naast een vergunde locatie willen bouwen om vervolgens hun levenswerk te maken van het laten intrekken van die vergunning, om dan te gaan zagen en wenen over hoe de jeugd altijd op straat rondhangt

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Helaas komen dit soort praktijken steeds meer voor waardoor er evenement / feestlokatie's weg gaan.

Ikben van mening als iemand een huis laat bouwen naast zo een terrein ondanks het bekend zijn van dat naast het huis gelegen ruimte met deze vergunning toch door bouwen niet mogen klagen.

Ze weten voordat de vergunning aan wordt gevraagt dat er zo een terrein iss.

Waarom de gemeente uberhaupt deze vergunning uitgeeft is ook een vraag waard ( denk gewoon een geld kwestie ).

met uitgeven van deze bouwvergunningen aan burgers gaan de vergunningen van evenementen vaak ten koste.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Allez,

In Nederland ligt dit allemaal wat anders
              (soms gevoeliger).
              Eigenaren of vergunningbezitters dienen gewoon
              te allen tijde te voldoen aan de wet en de vergunningseisen.

Al heb je bijvoorbeeld als boerenbedrijf al 100 jaar een mesthoop
              op je erf, binnen een bepaalde afstand van de buren en,
              de buren verkopen hun woning,
              dan kan de nieuwe buur gewoon eisen dat jij de mesthoop verplaatst
              naar de wettelijke afstand.
              Ja, ja, al ligt deze er dus al 100 jaar en heeft de nieuwe buur,
              m.i. de minste (hiërarchische) rechten.

Zo ook dus de buur van een buurthuis, disco of evenemententerrein
              c.a.

Anderzijds mag jij als nieuwe bewoner ervan uitgaan dat de buren
              zich altijd netjes aan de wet- en regelgeving houden, toch?

grtz

Nes
              Last edited by NesCio01; 23-09-12, 23:24.
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by radioactivediscoshow
                Ik blijf me er aan ergeren, als ze namelijk zelf een feestje hebben hoor je ze ook niet
                en zo hoort dat ook... geeft er in ieder geval iemand het goede voorbeeld...

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

To Rolandino: leuk punt wat je aanhaalt.

Een horecabedrijf doet er goed aan een goed akoestisch rapport te hebben. ik eis ze niet, maar adviseer altijd dubbel en dwars om ze vanwege de rechtensituatie er eentje te laten opstellen. waarom: planschade.

Stel, je hebt een zaak met daarnaast een perceel wat als bedrijf of gewoon akker is bestemd. jouw akoestische situatie is daarop gebaseerd. als dan na het vastleggen er de situatie voor jou nadelig wijzigt kun je als ondernemer in het ruimtelijk spoor planschade claimen.
                  helaas reageren veel ondernemers dat een rapportage van 1500 te duur is, om in een later stadium te zeggen dat ze vinden dat de buren niet het recht hebben te klagen, in mijn ogen de omgekeerde wereld.

overigens merk ik ook dat steeds meer bruine kroegen worden overgenomen waarna het biljart aan de kant wordt geschoven en er iedere week een cd-presentatie in de zaak wordt gehouden. dan kun je wel zeggen dat er 100 jaar horeca op de locatie zit, maar ik geloof dat zelfs de meest verhitte klaverjasclub minder herrie maakt dan de zoveelste nederlandstalig artiest.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

De meeste overlast door horeca, zijn wel de lage tonen. Juist die lage tonen zijn het moeilijkste te isoleren. Een horecauitbater zou zich af kunnen vragen of het wel nodig is dat het bier uit de glazen klotst als de geluidsinstallatie werkt, maar daar worden we het waarschijnlijk nooit over eens.
                    Het is tegenwoordig mode om overal over te klagen.
                    Vorige zomer heb ik op een nieuw sportveld vier membraanluidsprekers opgehangen van 20 watt. Ze worden eens per veertien dagen gebruikt, om een voetbalwedstrijd te openen en de uitslag om te roepen. Helaas is er in de buurt een woonwijk en inderdaad, de luidsprekers zijn weggeprocedeerd. Moet je in diezelfde wijk eens rondrijden in het weekeinde, een industrieterrein is er niets bij. Iedereen maakt op zaterdag zijn auto schoon met een hogedrukspuit, vervolgens wordt de oprit ook nog even meegenomen, dus van acht uur smorgens, tot savonds laat herrie. Zondag is dan de ideale dag om de motormaaier te starten om het gras bij te werken, gevolgd door de elctrische kantenknipper, waarbij als sluiting genoten wordt van een drankje, maar daarbij moet de stereo, die in de kamer staat met 20.10 surround sound en tig maal 200 watt een tikkie hoger. Lang leve de rust. Soms zou je op een industrie terrein willen wonen, omdat daar in het weekeind meestal wel rust te vinden is. Mwensen, waar klagen we over.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Originally posted by speakertech
                      De meeste overlast door horeca, zijn wel de lage tonen. Juist die lage tonen zijn het moeilijkste te isoleren. Een horecauitbater zou zich af kunnen vragen of het wel nodig is dat het bier uit de glazen klotst als de geluidsinstallatie werkt, maar daar worden we het waarschijnlijk nooit over eens.
                      Het is tegenwoordig mode om overal over te klagen.
                      Vorige zomer heb ik op een nieuw sportveld vier membraanluidsprekers opgehangen van 20 watt. Ze worden eens per veertien dagen gebruikt, om een voetbalwedstrijd te openen en de uitslag om te roepen. Helaas is er in de buurt een woonwijk en inderdaad, de luidsprekers zijn weggeprocedeerd. Moet je in diezelfde wijk eens rondrijden in het weekeinde, een industrieterrein is er niets bij. Iedereen maakt op zaterdag zijn auto schoon met een hogedrukspuit, vervolgens wordt de oprit ook nog even meegenomen, dus van acht uur smorgens, tot savonds laat herrie. Zondag is dan de ideale dag om de motormaaier te starten om het gras bij te werken, gevolgd door de elctrische kantenknipper, waarbij als sluiting genoten wordt van een drankje, maar daarbij moet de stereo, die in de kamer staat met 20.10 surround sound en tig maal 200 watt een tikkie hoger. Lang leve de rust. Soms zou je op een industrie terrein willen wonen, omdat daar in het weekeind meestal wel rust te vinden is. Mwensen, waar klagen we over.

Speakertech
                      mag ik vragen op welke gronden die omroepluidsprekers zijn verwijderd? in het activiteitenbesluit is in mijn ogen namelijk het Lamax voor sport en daaraan gekoppelde zaken (dus ook omroep) uitgezonderd:

3. Bij het bepalen van het maximaal geluidsniveau LAmax, bedoeld in artikel 2.17 blijft buiten beschouwing het geluid als gevolg van:a. het komen en gaan van bezoekers bij inrichtingen waar uitsluitend of in hoofdzaak horeca-, sport- en recreatieactiviteiten plaatsvinden;

b. het verrichten in de open lucht van sportactiviteiten of activiteiten die hiermee in nauw verband staan.

zolang er geen muziek over gedraaid wordt moet je bedrijfsduurcorrectie toepassen en blijft er ook van langtijdgemiddeld niets over. voorschrift is dus ook van toepassing bij bijv. knallen van hockeyballen (de ballen dus, niet de hockeyers zelf he)

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Draai nu op Griekenland een paar weken klus (heerlijk weer trouwens hier in tegenstelling tot Nederland) in een badplaats. Wat nou klagen over overlast, de hele stad komt gewoon naar het kerkplein en de boulevard onder de olijfbomen dansen, eten, zuipen en feesten. Niemand klaagt, de hele stad feest.

Jamas en hoppa
                        Last edited by vasco; 27-09-12, 19:50.

Comment

• RenéE
                          • Oct 2006
                          • 291

En vervolgens klagen wij Nederlanders dáár weer over!

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Originally posted by R. den Ridder
                            mag ik vragen op welke gronden die omroepluidsprekers zijn verwijderd? in het activiteitenbesluit is in mijn ogen namelijk het Lamax voor sport en daaraan gekoppelde zaken (dus ook omroep) uitgezonderd:
                            Dat is mij niet bekend. Het sportterrein is eigendom van de gemeente. Ik ga er vanuit dat de gemeente genoeg deskundigheid in huis heeft om de bezwaren te toetsen. Voor zover ik weet heeft de rechter er uitspraak over gedaan. Ik moet dus annemen, dat de aangehaalde artikelen wel bekend zijn.

Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Jij weet in ieder geval je geld nog op te halen daar

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by speakertech
                                Dat is mij niet bekend. Het sportterrein is eigendom van de gemeente. Ik ga er vanuit dat de gemeente genoeg deskundigheid in huis heeft om de bezwaren te toetsen. Voor zover ik weet heeft de rechter er uitspraak over gedaan. Ik moet dus annemen, dat de aangehaalde artikelen wel bekend zijn.

Speakertech
                                Grof gezegd moet er bij een evenementen locatie waar meer dan 50 manvrouw kan zijn een omroepinstallatie aanwezig zijn om het ontruimingsplan in geval van calamiteit in werking te zetten, en te kunnen uitvoeren. NEN8112 is uit, en daar staat genoeg in over het ontruimen, en informeren van BHV'ers en publiek. Is ook op Arbowet, Bouwbesluit en Milieuwetgeving gestoeld, trouwens.

Comment

Working...