Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
Ik bel altijd netjes de lokatie voor we gaan bouwen, en vraag duidelijk of er geen trappen zijn, ook geen kleine treetjes oid, en nog staan we soms voor drempels van 3 of 4 treden etc etc
Maar ook opdrachtgevers van evenementenkantoren en boekingsburo's zijn erg makkelijk als het gaat om andermans ruggen en knieƩn...
Er zijn ook heel veel 40+ tech's met versleten ruggen etc...Comment
-
Ik bel altijd netjes de lokatie voor we gaan bouwen, en vraag duidelijk of er geen trappen zijn, ook geen kleine treetjes oid, en nog staan we soms voor drempels van 3 of 4 treden etc etc
Maar ook opdrachtgevers van evenementenkantoren en boekingsburo's zijn erg makkelijk als het gaat om andermans ruggen en knieƩn...
Er zijn ook heel veel 40+ tech's met versleten ruggen etc...First make it work, then make it look pretty!Comment
-
-
Als je contact met je opdrachtgever goed is, dan zal daar geen opdrachtgever over vallen als jij voldoet aan je voorwaarden, en als de locatie de rider cq contract niet leest, ligt het probleem daar.
In dit soort locatie's wil je toch niet komen, tenzij er van te voren een knokploeg is geregeld die inderdaad nuchter is.
@Hansound, kom op plm 5 locatie's per weekend, is bijna onmogelijk om al die locatie's te bellen. Ik ben van mening dat die locatie of organisator een contract heeft gekregen met de voorwaarden en eisen erin, als hij hier niet aan voldoet heeft hij een probleem.
@**************, prik altijd in, dit jaar maar 1 keer eigen geluid geplaatst, omdat daar een soort of linearay was van db T2 serie of zo.............
Ben het met je eens dat het afwachten is, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna altijd op de grotere evenementen kom. Ook staan we regelmatig in kleinere locatie's, maar heb eigenlijk nooit problemen met het inprikken.Comment
-
Een duidelijke issue is het wel, want rugklachten kunnen in ons vak toch wel als 'beroepsziekte' worden gezien inmiddels.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
-
Dan moet je met minimaal 4 man tillen, wordt dringen.
En wie heeft er nog budget om drie man mee te nemen voor het plaatsen van een setje subs met toppen erop?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Strikt genomen vallen we wel onder de ARBO-regels, maar schort het in principe aan de handhaving. Ik heb nog nooit iets van een ARBO gezien op een licht/geluidsklus, en al helemaal geen opdrachtgever die door de Arbeidsinspectie op zijn lazer is gegeven.
Een duidelijke issue is het wel, want rugklachten kunnen in ons vak toch wel als 'beroepsziekte' worden gezien inmiddels.
Dus vind je wat te zwaar heb je het recht dit te melden bij de arbeidsinspectie,deze oordeelt dan of de arbeidsonttrekking terecht is.
Opzijn lazer zal een opdrachtgever ook nooit krijgen,in gebreke blijft de werkgever.
En als je zzp'r bent ben je de laatste zelf.
Inhoudelijk is het een instinker;
De regelgeving schrijft voor dat een maximaal werkgewicht 25 kilo mag zijn,
incidenteel mag dit overschreden worden,zonder maximaal gewicht.
Wat is incidenteel ? dagelijks,wekelijks, Ć©Ć©nmaal per jaar?Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
Sorry, de arbowet praat niet over werkgever of werknemer, maar over arbeid verrichten in opdracht. Zelfs onbetaalde arbeid valt onder de Arbowet. Een kleine Aktie Bierkraag lijkt mij geheel op z'n plaats.
Bij mij op klus lopen tenminste 2 VCA-gediplomeerden. En zelfs dan zit een ongeluk in een klein hoekje. ( vaak het hoekje waar de monitortafel staat)..Comment
-
Gelukkig is VCA Certificering ook de grootste klets die er ooit bedacht is zodat werkgevers zich weer wat verder in kunnen dekken. Dus dat is een complete ons redenering. Zelfs de gemiddelde "Nederlander" die zijn inburgeringscursus nog niet heeft afgerond kan dit papier halen zelfs als hij geen Nederlands kan lezen!Comment
-
Als je je aan de regels houdt die je op zo'n cursus leert heb je iets meer kans om heel thuis te komen.Comment
-
Het hebben van een VCA heeft zich al een paar keer bewezen voor mij en ik heb er ook zeker dingen van geleerd. Jij hebt geen VCA gok ik dan maar?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
Comment