Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by peterwagner
    Ergernis, mensen die aan je mengtafel/randapparatuur zitten tijdens de pauze.
    Vorige week: Iemand had voor de grap aan de gain van de Lead Vocal gezeten (mon van foh), bij unmuten dus 1 groot feedbackfestijn.
    Afgelopen weekend: Iemand had de main-gain van de grafische EQ uit gedraaid.
    Voortaan toch maar naast het podium gaan mixen?
    Waar ben jij dan in de pauze?
    IMHO ben je verkeerd bezig als je in de pauze van de FOH weg moet om een andere reden dan het toilet. Als je dan nog iets op het podium moet fiksen (uitgaande van de hele avond 1 act) doe je iets niet goed, bovendien heb je daar een monitortech en intercom voor. Overigens staat er dan nog steeds een lichttech op FOH die de boel in de gaten kan houden.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Hitvision
      • Jun 2003
      • 388

Originally posted by djspeakertje
      IMHO ben je verkeerd bezig als je in de pauze van de FOH weg moet om een andere reden dan het toilet. Als je dan nog iets op het podium moet fiksen (uitgaande van de hele avond 1 act) doe je iets niet goed, bovendien heb je daar een monitortech en intercom voor. Overigens staat er dan nog steeds een lichttech op FOH die de boel in de gaten kan houden.

Daan
      Toch is dit niet altijd zo. Afgelopen weekeinde een klusje gehad (Promotie optreden band). Zij hadden een setlist van 20 nummers. Geen licht-tech / intercom. Wel een monitor-tech (ikzelf zat op FOH). Tijdens de pauzes is het dus even puzzelen wie wanneer ergens wat gaat drinken of toiletteren. Zaal was redelijk overzichtelijk dus was uiteindelijk wel te doen. Maar luxe met 4 man crew is niet altijd het geval (jammer genoeg).
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by Hitvision
        Toch is dit niet altijd zo. Afgelopen weekeinde een klusje gehad (Promotie optreden band). Zij hadden een setlist van 20 nummers. Geen licht-tech / intercom. Wel een monitor-tech (ikzelf zat op FOH). Tijdens de pauzes is het dus even puzzelen wie wanneer ergens wat gaat drinken of toiletteren. Zaal was redelijk overzichtelijk dus was uiteindelijk wel te doen. Maar luxe met 4 man crew is niet altijd het geval (jammer genoeg).
        En met dat soort klusjes kom je met een digi-tafel weer heel goed uit. Desk locken. Settings toch verdraaid? 'Recall scene', en weer gas op het hok.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

Originally posted by Stoney3K
          En met dat soort klusjes kom je met een digi-tafel weer heel goed uit. Desk locken. Settings toch verdraaid? 'Recall scene', en weer gas op het hok.
          Komt in het 'goedkopere' circuit toch de X32 in het vizier

Comment

• Hitvision
            • Jun 2003
            • 388

Tijdens hetzelfde klusje overigens wel een bekende ergernis:

Aankomen op de afgesproken tijd om op te stellen en te horen krijgen dat er een presentatie aan de gang is en de dames en heren nog aan de boerenkool met worst moeten. Lekker een uurtje uitstel zonder parkeergelegenheid voor de deur . Not funny. Overigens was laden en lossen voor de deur geen probleem alleen niet op dat moment. Dus voor de time beeïng maar even verderop gratis geparkeerd en in de wagen maar even gerelaxed.

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Vogels. Ik heb vanaf nu een schijthekel aan vogels.

Ik zit kabels te tapen op de grond. Flatsj. De eerste kwark is aanwezig. Na dat te hebben opgeruimd zie ik dat de kabelkist ook niet droog is geweest.
              En als klap op de vuurpijl, mijn net nieuwe speakers zitten ook onder de schijt.

Bovenaan de 'nog te kopen grut' lijst: hoezen voor speakers, vaatdoeken

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Daan
                Daan, niet iedereen doet klussen met meer technici.
                Als jij een net setje wegzet op een klein feest dan ga je alleen.
                Kom je binnen voor de band en zet je alles in de kern werkend neer.
                tussendoor ben je weg voor parkeren.
                Dan ga je de band helpen en sta je niet achter de mixer.
                Dan moet er ook wat geknaagd worden
                Je helpt de band eens met een brommetje.
                enz

monitortech, lichttech, stagehand enz? Dat ben je zelf.
                En ja, dat maakt dat je deksels over mixers moet gaan leggen omdat mensen tegenwoordig gewoon te lomp zijn.
                lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by showband
                  Daan, niet iedereen doet klussen met meer technici.
                  Daan komt uit Twente, daar worden de verhuurders betaald door de technici, in plaats van andersom...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Wat moet ik achter de FOH als de band pauzeert?
                    Dan zit ik vaak ook gewoon ff op een rustig plekje en verwacht ik dat iedereen netjes met zijn poten van mijn spullen afblijft.
                    @Sjig; daar komt dan ook de term 'schijtgeluid' vandaan.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by MusicXtra
                      en verwacht ik dat iedereen netjes met zijn poten van mijn spullen afblijft.
                      Dan gaat er daar dus iets mis. Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen, en mensen horen inderdaad gewoon overal van af te blijven. Wat ook vervelend is: met je tafel naast het podium staan en niet even de zaal in kunnen lopen omdat het helemaal vol staat en je pas terug bent bij de tafel om de zang wat harder te zetten als het volgende nummer al bijna voorbij is.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Originally posted by Hitvision
                        Tijdens hetzelfde klusje overigens wel een bekende ergernis:

Aankomen op de afgesproken tijd om op te stellen en te horen krijgen dat er een presentatie aan de gang is en de dames en heren nog aan de boerenkool met worst moeten.
                        Aanschuiven en mee eten dan maar toch

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Wat ook vervelend is: met je tafel naast het podium staan en niet even de zaal in kunnen lopen omdat het helemaal vol staat en je pas terug bent bij de tafel om de zang wat harder te zetten als het volgende nummer al bijna voorbij is.
                          Vroeger wel, tegenwoordig geen last meer van. Als wifi het maar doet.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Er loopt hier ergens een 4 pagina's tellend topic over een videowall op een paar statieven, iets met 50kg overgewicht ofzo, hoort niet.
                            Liep ik gisteren op de Nieuwmarkt (Amsterdam), hangt daar een trusscirkel van een slordige 12m doorsnee aan een verreiker met een partij lampjes erin. Dat gevaarte draaide ook mooi rond door de wind waardoor de lijnen waar het aan hing (staaldraadjes gok ik, ben er met een grote boog omheen gelopen) mooi om elkaar heen draaide. What the hell?!!!
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• FOHje
                              • Mar 2013
                              • 60

Dat heet bezuiniging

Comment

• Hitvision
                                • Jun 2003
                                • 388

Originally posted by Timo Beckman
                                Aanschuiven en mee eten dan maar toch
                                +1 Laten we het er op houden dat het tafelgezelschap nou niet mijn eerste keuze is anders was het zeker een optie

Comment

Working...