Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by michelt
    vervolgens halen ze de stekkers uit de speaker of draaien ze om.(dit vind ik best aso)
    Ik vind het wel een creatief publiek dat zelf actie onderneemt bij slecht geluid en geen gehoor van de technicus van dienst

de speaker maar ergens anders neergezet en toen was het opgelost.
    ...en verder klinkt het soms een beetje schel.
    Toch zelf (technicus) iets ondermenen zodat het geluid wel goed is zodat speakers (aangesloten) kunnen blijven staan op hun plek en het publiek (creatief publiek is schijnbaar terecht) niets te klagen heeft.

spullen zijn niet van degene die voor het geluid zorgt.
    Ja, dus?
    Ik sta zo vaak ergens waar spullen door andere zijn geregeld/geleverd.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

vervolgens halen ze de stekkers uit de speaker of draaien ze om.
      een mp3 speler die hapert.
      en verder klinkt het soms een beetje schel.
      Dit nodigt mij uit tot een heel erg l*llige opmerking, excuses op voorhand, maar toch........

Stel,... je hebt een 'budget' installatie ennnnnn
      stel,... je draait daarop dan ook nog eens MP3's ennnnnnn
      stel,... je speler hapert zo af en toe ook nog eens..........

Als dit

de speaker maar ergens anders neergezet en toen was het opgelost.
      dan de oplossing is.............

I rest my case

grtz

Nes
      Last edited by NesCio01; 30-08-13, 15:59.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Ben laatst nog geholpen door publiek wat de speaker wegdraaide... geluid werd er een stuk beter van.
        (Utrecht, kelder, reflecties, hard meppende drummer en te weinig tijd om te EQ'en dus neerpoten en gaan).
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• AH
          • Apr 2004
          • 248

Deze gebruiken, heb je nooit geen last meer van gedraaide speakers
          Anne Homan

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

De luidsprekerzuilen die Heuvelman vroeger gebruikte hadden vierkante statiefadapters, Dat zal ook niet voor niets gedaan zijn.
            Raar eigenlijk, dat mensen bij een luidspreker gaan staan buurten en deze vervolgens onklaar maken omdat ze er last van hebben. Ik maak het regelmatig mee, maar zie het nooit gebeuren. Ik zou zo iemand bij beide oren willen pakken en zijn kop omdraaien, met daarbij de vermelding:"ik wil hier staan en ben allergisch voor lelijke smoelen!" . Dan zijn de rapen gaar, terwijl dat op hetzelfde neerkomt.
            " Ik maak zelf wel uit waar ik ga staan!" is er ook zo eentje.

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Krijg zojuist de vergunning voor een festival a.s. zaterdag onder ogen.
              Maximale geluidsdruk 95 db(a) gemeten op 2 meter voor de speakers....
              Dit is nu al de 2e keer in 2 weken. Laatste keer was de ambtenaar vrij coulant,
              en ging akkoord met 95 db(a) bij de tafel.
              Hoop dat ze nu ook weer meedenken...
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

dat zullen zachte metalen worden.

lood aluminium enz....
                lekker belangrijk!

Comment

• SpideY
                  • Apr 2013
                  • 11

Mijn grootste ergernis :

Ik ben zaaltechnieker van een cultureel centrum en gezelschappen komen dus hun voorstellingen bij ons houden.
                  Er wordt mij dan een technische fiche opgestuurd van welke lampen er allemaal moeten inhangen en podiumafmetingen + geluidsinfo etc...
                  Wanneer de technische crew van dat gezelschap dan aankomt dan staat alles quasi klaar en worden ze op hun wenken bediend.
                  Helaas heb je bij die (meestal) grote firma's echt arrogante techniekers rondlopen die werkelijk niets appreciëren en hun zelf de man wanen!
                  Want zij werken voor een bv (bekende vlaming) en voelen zich dus meer als iemand anders.

Vandaag was er weer zo'n geval, ik kreeg amper mensen vast van bij ons om mee te komen helpen.
                  Gelukkig toch 2 vrijwilligers gevonden die zich hiervoor wouden opofferen, zij hadden dit tevens nog nooit gedaan!
                  Ik moet zeggen ze deden het fantastisch, werkten zich te pleuris en deden alles wat de techniekers van die 'grote' firma vroegen.
                  Maar helaas liep er weer één bij(de camionchauffeur) die mijn mensen begon af te blaffen omdat ze soms een verkeerde case brachten of omdat ze hem niet verstonden bij het inladen van de vrachtwagen.Sorry maar als je 100 flightcases bij hebt en je begint te zeggen brengt case "blabla" dan kan het wel eens gebeuren dat ze een verkeerde case nemen.
                  Dat er gedirigeerd moet worden vind ik normaal maar mensen afblaffen terwijl ze hun uiterste best doen daar kan ik wel iets van krijgen.
                  Zelf laten ze amper een zweetdruppel maar ze vinden hun eigen wel geweldig.

Oja en soms sturen ze ook technische fiches op die ze al jaren niet meer gebruiken maar ze zijn te tam om die te vernieuwen.
                  Met als gevolg dat je soms 2/3de van je voorbereidend werk opnieuw kunt doen.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Als je (herhaaldelijk) dat ziet of hoort gebeuren als leidinggevende of bedrijfsleider moet je in mijn ogen ingrijpen. "kom jongens, we gaan even wat drinken" tegen je vrijwilligers. Niet op een handig moment uiteraard, laat ze het vooral merken. Als er dan geprotesteerd wordt kun je kort maar duidelijk aangeven dat je local crew er niet is om afgeblaft te worden.

Ik doe dit zelf ook als bands/dj's herhaaldelijk over de schreef gaan, gewoon even weglopen. Bij een load out heb ik als huistech één keer gezegd "jongens, succes ermee". Ook gasttechnici heb ik wel eens alleen gelaten omdat ze me behandelde als een lastige vlieg ipv hulp/vraagbaak. Prima, succes dan, doei
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SpideY
                      • Apr 2013
                      • 11

Heb je volledig gelijk in, ik heb men vrijwilligers achteraf getrakteerd en hartelijk bedankt.
                      Ook gezegd dat ze zich er niets van moeten aantrekken, er lopen nu eenmaal techniekers rond die denken dat ze het licht hebben uitgevonden.

In de toekomst misschien eens over nadenken om een pauze in te lassen als er een crew onterecht lastig doet.
                      Al heb ik wel liever dat zo'n mensen zo snel mogelijk de deur uit zijn.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Op het moment dat zo iemand op je hulp staat te wachten ff een appje sturen naar je vriendin, veters gaan strikken of ineens heel nodig naar de wc moeten.
                        Mooiste is dan een moment uitzoeken dat diegene bijvoorbeeld net met een zware kist in zijn handen staat die je aan moet pakken.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

sabotage is nou ook weer niet de manier om dit op te lossen.

de leiding van de crew zou toch eerst even de lucht moeten klaren.
                          communicatie is het woord.
                          pas dan is het tijd voor "correctief handelen". als ........., dan stoppen we er even mee en hebben we het er eerst maar eens over collega Ik kan me bijna niet heugen dat het nodig was.

En het is ook wel erg situatie afhankelijk.
                          denk aan : laat opdagen vrachtwagen OF laat opdagen persoon met sleutel van de locatie?
                          Irritatie is best vaak stoom afblazen van een zaak die vanaf het begin niet goed zat. Daar moet je de veiligheid niet door laten verpesten. Een onderling jennende crew is gewoon gevaarlijk.
                          lekker belangrijk!

Comment

• JohanH
                            • Mar 2010
                            • 98

Waarom heeft men voor een TV show (VRT Eurosong) die in feite een Live-On-Tape is in ***snaam een SD7 nodig aan FOH ?

Ok, ik kan wel een kanaaltje of 24 verzinnen aan wireless, MD, DAT, etc... maar daarvoor een SD7 ? beetje overkill ?

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Originally posted by JohanH
                              Waarom heeft men voor een TV show (VRT Eurosong) die in feite een Live-On-Tape is in ***snaam een SD7 nodig aan FOH ?

Ok, ik kan wel een kanaaltje of 24 verzinnen aan wireless, MD, DAT, etc... maar daarvoor een SD7 ? beetje overkill ?
                              emm....omdat ze die aan de straatstenen niet kwijt krijgen??

of puur omdat t kan... zal ook een beetje zo iets zijn van...kijk ons hier...beetje dat wie heeft de langste plasser idee....daar werken ook maar mensen....
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• JohanH
                                • Mar 2010
                                • 98

Originally posted by drbeat
                                emm....omdat ze die aan de straatstenen niet kwijt krijgen??

of puur omdat t kan... zal ook een beetje zo iets zijn van...kijk ons hier...beetje dat wie heeft de langste plasser idee....daar werken ook maar mensen....
                                'tja, je zal maar geïnvesteerd hebben in Digico SD7, nu met de Midas Pro-X aan 1/4 van uw aankoopprijs...
                                Of PRG/EML heeft gewoon niks meer kleiner :-)

Comment

Working...