Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

Originally posted by Leks
    (...)
    *iets wat kapot is en niet gemeld word ( och trekontlasting kapot?... flikker maar terug in de kist komt de volgende keer wel... AAARGGHH!)
    (...)
    haha ja die is erg herkenbaar. wat helaas ook gebeurd is lui die t dan nodig vinden de plug (in het geval van XLR/speacon) van de kabel te trekken... zo weet je in de loods inderdaad wel welke kapot is, en nee je pakt m niet nog een keer . De mogelijkheid tot een tapeje erop, of desnoods aantal knopen aan het eind zijn niet afdoende??

gr Otto
    (...)

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by DJ_matthias
      onverantwoord gebruik van stekkerdozen! en dan is het nog een WITTE ook!!!

(srry als deze hier niet thuishoort maar wist niet direct een topic in te vinden waar het wel zou passen!)

Geweldig!!!!!!

barbecue met crematiegarantie!

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Originally posted by ostracized
        haha ja die is erg herkenbaar. wat helaas ook gebeurd is lui die t dan nodig vinden de plug (in het geval van XLR/speacon) van de kabel te trekken... zo weet je in de loods inderdaad wel welke kapot is, en nee je pakt m niet nog een keer . De mogelijkheid tot een tapeje erop, of desnoods aantal knopen aan het eind zijn niet afdoende??

gr Otto
        Heerlijk hè........stekkers eraf knippen/trekken. De persoon die ik dat zie doen (jaja, van die mensen die eens af en toe mee gaan) laat ik die stekker er hoogstpersoonlijk weer aanprutsen hoor! Desnoods soldeert ie de XLR maar met een sigarettenpeuk. Dat boeit me niks. Je gaat toch geen kabels kapot trekken als ze het nog doen terwijl de trekontlasting kapot is. Je zult net zien dat je die kabel op het eind toch nog nodig hebt :S
        Correct me if I'm wrong

Comment

• RHulshof
          • Jan 2008
          • 66

tussen een XLR kabel of een voedings kabel zit inderdaad nog al een verschil.
          bij voedingskabels ben ik wel sneller met knippen dan bij een xlr kabel die een trekontlasting mist.

Daartegen heb ik ook al een keertje een show gezien dat ze een 3fase kabel die een 20 cm te kort bleek dit hebben opgelost door de trekontlasting los te draaien en dus de losse aders voor een 10 cm per kant zag lopen open uit de stekker zag komen.

verder is het ook erg vervelend als je bezig bent met het soundchecken iedereen nog even op het podium moet zijn om nog een doekje goed te leggen gitaar te stemmen etc etc.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by MacGyverSounds
            Geweldig!!!!!!

barbecue met crematiegarantie!

I don't believe it!!!!!

Ik heb wel eens een foto gezien van een klusjesman die op een trap in het zwembad met een electrische boormachine stond te werken, maar dit..........

Call me YELLOW!
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• erik minnen
              • Apr 2007
              • 24

Ok here we go, in een niet echt specifieke volgorde:

* amateur (toneel) gezelschappen: op voorhand hebben ze niets nodig qua techniek, maar op de dag zelf en dan liefst nog op de allerlaatste minuut: heb je nog een microfoon voor dit? daar nog wat licht? kan de regie toch in de hoek staan? hoezo ik kan geen dvd draaien met deze laptop of hoezo ik kan geen foto's bekijken met deze dvd speler......

* bovenstaande idem voor de lokale muziekacademie

* amateur (weeral!) dichters en dichtersvereenigingen die allemaal hun hoogstaande proza willen voordragen in de podiumzaal, maar niet de moeite willen doen om effe op voorhand een soundcheck te doen of te luisteren hoe ze in een micro moeten spreken. Geef ze een SM58 en ze houden die een meter van hun mond, geef ze een omni/condensatormicro en ze eten die bijna op! En dan krijg ik de reactie "mijnheer het geluid is er-bar-me-lijk slecht". joepie

* met alle respect: Turkse verenigingen. Onmogelijk om op voorhand iets of wat technische afspraken mee te maken. De dag zelf microstatieven omlopen, backstage de frequenties van draadloze micro (SM58) veranderen en dan komen klagen dat de micro niet meer werkt, niet willen soundchecken (en veronderstellen dat een sas zichzelf versterkt!) En toppunt: als ze merken dat de multikabel KRAAAAAAKT (= understatement) in de FOH als iemand daar per ongeluk tegen loopt, daar dan toch nog 50!!!! keer tegen lopen, met een kinderwagentje tegenrijden of met stoelen tegen stoten.... uiteindelijk toch maar de show stilgelegd dan......

Wel eenzaam op nummer 1: het hoogtepunt (dieptepunt): om een lang verhaal kort te houden: gloednieuwe installatie (d&b), uitgemeten en afgeregeld in de podiumzaal hebben hangen en bij het allereerste optreden de "artiest" herhaaldelijk op het podium horen verkondingen dat het geluid in de zaal zo slecht is, omdat er volgens zijn technieker, slechte boxen gekocht zijn, waar geen mid in zit. "Artiest" probeert dan uiteindelijk de klank nog te redden door zijn eigen monitor naar de zaal te draaien.
              Slechte band + slechte zanger + slechte mixer = slechte boxen?!?! En ik blijf dan bescheiden en kalm. Mijn reactie aan hun mixer "als je vind dat er niet genoeg mid in zit, dan kan je dat met je front EQ toch nog bij regelen en wat bij duwen", zijn reactie "een EQ dient alleen om frequenties weg te halen"...............beste citaat van de avond. een avond die mij bijna een maagzweer bezorgd heeft.....

oef wat een opluchting zeg nu dit er allemaal uit is......

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Originally posted by erik minnen
                als ze merken dat de multikabel KRAAAAAAKT (= understatement) in de FOH als iemand daar per ongeluk tegen loopt, daar dan toch nog 50!!!! keer tegen lopen, met een kinderwagentje tegenrijden of met stoelen tegen stoten.... uiteindelijk toch maar de show stilgelegd dan......
                Het spijt me, maar als de multi kraakt is dat het probleem van de leverancier van het spul. Hij dient dan de desbetreffende kabel te repareren, of in ieder geval de situatie zo te regelen dat er niemand meer tegenaan KAN stoten. Dit is echt het minste wat je kunt doen.
                En inderdaad: het lijkt me onmogelijk om tegen alle aanwezigen persoonlijk te gaan vertellen dat ze daar-en-daar niet tegenaan mogen stoten omdat het anders kraakt...

Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• erik minnen
                  • Apr 2007
                  • 24

Originally posted by keenoncoolstuff
                  Het spijt me, maar als de multi kraakt is dat het probleem van de leverancier van het spul. Hij dient dan de desbetreffende kabel te repareren, of in ieder geval de situatie zo te regelen dat er niemand meer tegenaan KAN stoten. Dit is echt het minste wat je kunt doen.
                  En inderdaad: het lijkt me onmogelijk om tegen alle aanwezigen persoonlijk te gaan vertellen dat ze daar-en-daar niet tegenaan mogen stoten omdat het anders kraakt...

Groet, Rob.
                  het was een multi van de zaal die via een harting in de vloer vast zit, met daarover een houten deksel. Maar kennelijk zat die niet volledig vast geklikt. Die multi lag slechts 1 meter zichtbaar en er stond links en rechts iemand om de mensen te waarschuwen er NIET tegen te lopen (omdat we toen door hadden dat dat het probleem was), maar nobody cared!
                  grtz

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

Originally posted by erik minnen

* backstage de frequenties van draadloze micro (SM58) veranderen

sinds wanneer heeft iemand die NIET van de techniek is toegang tot dit soort dingen??
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• AllroundRoLo
                      • Jan 2006
                      • 52

Om dan ook maar eens een lijstje te maken:

1 Dronken mensen
                      2 Mensen die niet begrijpen dat je een cd toch moet cue-en ed.
                      3 Mensen die boos worden als je nee zegt. Maar ik vraag het toch vriendelijk, ik geef ook vriendelijk antwoord.
                      4 Vrouwen die denken dat ik alles voor ze doe.
                      5 Voor de box gaan staan en dan vragen of het zachter kan.
                      6 Recht onder een par gaan staan en vragen of die uit mag
                      7 Tegen barpersoneel gaan zeiken als je een plaat niet wil draaien.
                      8 Mensen die niet begrijpen dat je het eerste half uur niet alle hitjes draait als je 6 uur moet draaien
                      9 Mensen die niet begrijpen dat Frankrijk geen Oostenrijk is
                      10 Mensen die denken dat het feest pas begint als zij binnen komen

Dat zijn mijn ergernissen dan weer als DJ

Comment

• sandur
                        • Oct 2005
                        • 85

Sinds dit weekend weer een ergernis erbij: bruiloft met een van de vaste bandje, we hadden 2 fourbarretjes de zaal in gericht en een profielspot op de band zodat ze niet in het donker zouden staan.

Deze stond op statief voor de mengtafel. Halverwege het optreden was een gast het blijkbaar zat, loopt naar het statief en zet het een meter om, spot richting muur gedraaid. Terwijl ik de beste man recht aan sta te kijken ... te bizar gewoon...

(daarna meteen weer terug gezet natuurlijk )

Comment

• gertgeluid
                          • Dec 2006
                          • 520

1. Miscommunicatie!!

Het gaat vaak mis op hele simpele vlakken. Toch twee trappen op lokatie... Toch een poortje op lokatie waar de bakwagen niet onderdoor kan (en je 60 meter over een grindpad met je meuk mag gaan zeulen)... Toch de mixer naast het podium en niet in de zaal (terwijl alles al staat opgebouwd)... Toch een extra act die tijdens het diner graag 8 condensators en twee DI's willen gebruiken... Of er nog wat lampen in de entree kunnen worden opgehangen (lampen??)... Dit is de reden dat ik ben gestopt met het vage rock 'n roll circuit. Mensen vertikken het om dingen van tevoren te regelen. Ik wil mooi geluid maken en vind het geen probleem om zelf de bakwagen te laden, te rijden, te lossen, de show te bouwen, nog even te helpen met het achtertrussje omhoog zwieren en als de dag langer dan 10 uur duurt is dat ook prima, maar als dat ALLES zou zijn..... Helaas, je valt soms van de ene verbazing in de andere als je hoort wat het bruidspaar, de zaaleigenaar of de directeur-die-ontslag-neemt schijnbaar allemaal had geregeld met het bedrijf waar jij door gebeld bent om "geluid" te doen. En mag het alsjeblieft voortaan zwart op wit in de contracten dat wij NIET het podium 10 meter gaan verplaatsen omdat de brandweer vanmorgen heeft gezeurd?? Pfff.

Als een opdrachtgever mij belt voor bijvoorbeeld een geluidsklus, wil ik graag de riders van de bands een week van tevoren hebben, inclusief de telefoonnummers van de bandleiders en de eventuele foh techs. En ook wil ik alle gegevens van de lokatie, wat voor PA ik meekrijg, wat voor tafel, wat voor effecten, hoeveel kanalen de multi heeft, welke processing er mee komt etcetera etcetera. Waarom? Nou, omdat mensen fouten maken en lui zijn. Is het niet het PA verhuurbedrijf dat de riders niet goed leest, dan is het wel het boekingskantoor dat een ouwe rider opstuurt...

Als er twee van de vijf bandjes vragen om een SPX, en het PA bedrijf is te lui om even een SPX in het rack te schroeven, mag ik dat twee keer uitleggen en als je geluk hebt, nemen de techs genoegen met iets anders, maar er is een reden dat er in een rider UITDRUKKELIJK iets wordt gevraagd en de tech heeft dus genoeg reden om daar pissig over te worden en wie krijgt dan het gesnauw over zich heen? Juist. Even bellen dus met het PA bedrijf en vragen of ze die SPX uit rack 3 even in rack 2 willen schroeven. Zo gepiept.

Als het PA bedrijf nu echt een wereldschokkende reden heeft om die SPX er niet in te schroeven, of ze hebben er gewoon echt geen in de schappen staan voor die dag, dan kun jij nog tijdig de techs bellen en zeggen dat het niet gaat lukken om een SPX te regelen. "Is er een alternatief? Kan ik je blij maken met een M2000? Wil je graag zelf een SPX meenemen? Dan leg ik alvast kabels voor je klaar. Retour op een stereo fader? Geen probleem. Tot over een week!" Het is ZO simpel. En toch gaat het mis.

Communiceer!

2. Rondvliegend bier.

Ik moet nu potjandorie ook al een luifeltje over mijn laptop fabrieken omdat hij anders dronken wordt. Heeft iemand daar al iets op gevonden? Liefst iets wat opvouwbaar is en gewoon mee kan in de koffer met verlopen.

3. Onhandigheden op FOH.

Geen spanningspuntje meer over voor je laptop/rack. Geen ruimte voor je laptop/rack. Geen talkback. Geen goede verlichting. Geen mogelijkheid om relaxt te kunnen patchen in het rack/mixer. Luifeltje van het mixhutje net te laag waardoor je de helft van het line array niet hoort. Layherpaal van het mixhutje precies voor je giegel. Geen Mojo Barriers maar simpele dranghekken rond de hut waardoor er binnen een uur een paar honderd bierglazen rond je mixer liggen en jij eroverheen moet balanceren om gates om te prikken. Niemand die je ASL call beantwoord (zet in ***snaam desnoods een goedkope stagiair op het podium die je gewoon kan bellen om het rechter overheadje een tikkeltje te laten duiken, daar hoef je de monitortech/stagemanager niet voor lastig te vallen). ASL post in het FX rack geschroefd waardoor de huistechneut kontinu met z'n giegel voor je galmen staat om te bellen. ASL lijn delen met licht, waardoor je, als je wilt bellen met de monitortech, de hele tijd de lichtman aan de lijn krijgt ("NEEE! IK WIL MONITORS!"). Mensen die te traag praten over de ASL als je maar 5 minuten ombouw hebt (Hee, hallo, met monitors. Gaat het goed? Zeg, die tweede gitaar, zal ik die doen met een 57beta of een gewone?). Mensen die onzin praten over de ASL ("Hoi, gaat het goed? Ben je tevreden?") Als er iets is, dan bellen we wel. Ik ga nu even door met mixen als je het niet erg vind, want je belde precies op een solomoment. Mensen die de buzzer van de ASL ook ECHT gebruiken (WIEUWIEUWIEUWIEU!!!) als er geen stress is. Doe gewoon een snelle druk op de knop, ik zie die knipperende homp goudse kaas echt wel en als ik tijd heb, wil ik wel even met je praten.

Zal ik anders een topic starten over ASL ergernissen?

Zo. Leuk man, een middag vrij.
                          Last edited by gertgeluid; 12-04-08, 00:21.

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

Originally posted by gertgeluid

heel verhaal...
                            ben het wel eens hiermee

ook: te weinig backline spannings blokken...
                            dus 1 blokje links en 1 blokje rechts terwijl center stage een stopcontact nodig is

verder...

techs van andere bands met meegebrachte spullen, dat ze dan weinig tot geen rekening houden met eventuele andere techs die ook graag een rackje plaatsen met zenders / in ears, en dat noodgedwongen onder de monitor tafel moeten neerzetten....

rekening houden met elkaar is blijkbaar moeilijk en je word bijna zelfs afgesnouwd als je vraagt om mekaar even te helpen
                            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Nit-Wit
                              • Feb 2005
                              • 250

Om op gert zijn verhaal door te gaan nog een (als die al niet voorbij gekomen is

Het gebruik van porto's...

wanneer snappen de meeste nou dat je EERST het knopje in moet drukken, enkele momentjes moet wachten en dan met een NORMAAL geluids niveau in dat ding moeten praten...
                              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Mark-LED
                                • May 2004
                                • 822

En ook het ding zinvol gebruiken. Complete verhalen over wat je de avond ervoor hebt gedaan zullen mij een bal jeuken..

Comment

Working...