Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
wat!!!!! €750,00. Wat ontzettend duur, zeg.
( voor een 5 mans formatie met PA en licht en voor een feestavond van 20:00 tot 1:00 's nachts)))
Tja. zul je toch iemand anders moeten bellen.Comment
-
later gehoord dat het hier ging over mensen die veel liever op dat feest met hun materiaal kwamen, omdat het voor hen een goede manier was voor reclame te maken. Hiervoor hebben ze bij de organisator enorm negatief gepraat over ons.
Na het feest heeft de organisator zich komen excuseren.
Hij had aan die andere mensen even veel betaald, als wij vroegen.
Heeft ook nog meer last erbij gekregen en een kleindere set.
mijn conclusie: geloof pas iets als je het zelf ziet of hoort van vertrouwde personen. slecht spreken over iemand gaat veel beter dan zelf iets bewijzen.Comment
-
deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?Comment
-
Hangt er vanaf met welke reden. Ongeluk, persoonlijke gevallen of iets ander 'echt' ernstigs reken in niks.
Voor afzeggen omdat wij opeens te duur zijn, gaat gewoon de 25% regel gelden (48 uur tot begin transport)Last edited by MEEO Licht en Geluid; 11-06-09, 17:44.MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Is een kwestie van praatje maken in de regel. Als je een vriendelijk praatje hebt gemaakt, wordt het ook veel beter geaccepteerd als je daarna even op de vingers tikt...
De DJ's die in Rex komen zeg ik gedag, stel ik me aan voor, biedt ik een drankje aan, leg ze wat uit over het systeem (DJ staat vóór de PA), zeg dat de monitor op verzoek afgesteld kan worden, geef hen en indien nodig hun companen een VIP-bandje en eeeh oohja, zorg wel dat je uit het rood blijft alsjeblieft, anders 'loopt de Funktion One processor vast'. Vooral ook zeggen dat we Funktion One (nul) hebben, doet het goed bij die lui.
Wat is er mis met Funktion-One dan?Comment
-
Zeg ik dat?
Bij bepaalde interpretatie wel zie ik nu
Maar nee, naar mijn mening niet. Mits goed afgesteld. Was bij de monitor in Rex namelijk niet helemaal het geval. Veel mensen stuit het tegen de borst dat het merk gehyped wordt. Zo zie je dikwijls posters van evenementen met 'Funktion One Sound' terwijl ik de eerste 'V-dosc soundsystem!' nog tegen moet komen. Daarnaast hoor je vaak dat het voor live werk ongeschikt is. Maar wat is live dan eigenlijk, anders dan door muzikanten gespeelde direct versterkte muziek i.p.v. muziek vanaf een geluidsdrager? Voor sommig live werk is het prima. Heb in de Melkweg ooit Alain Toussaint (solo met piano) gehoord en dat was misschien wel het helderste ooit. Veel valt of staat helaas met het gebruik ervan. Zo zie ik hier dikwijls Dj's die met zo'n laptop aankomen met ingebouwde geluidskaart... Not to mention baggerkwaliteit MP3-cd's of een DJM die in het rood staat. "Bagger geluid hebben jullie dan hier! Bij mij thuis op de computer klinkt het prima!!'" Alles moet dus goed zijn. De DJ zijn CD's, de uitsturing van de Mixer, de afsteller moet muzikaal zijn, niet slechts met een softwareprogrammaatje rechtzetten etc. But if you put in the effort... Boy do you get the reward!Last edited by MaartenO; 16-06-09, 12:59.Comment
-
mijn ergernissen?
1. mensen die wel weten hoe een tafel werkt (ofjah...de 'termen' kennen) maar niet kunnen mixen, en denken dat ze het wel kunnen en ook nog een tip niet aannemen, laat staan dat ze naar je luisteren...
2. ONDERSPANNING op je groepje...
3. DAPkabelmeuk...
4. mensen die constant aan je hoofd staan te zeuren, dat het geluid te hard staat, terwijl een artiest met zijn setje staat te schreeuwen...
5. Een geluidsfluit van een artiest die zijn eigen PA mooi en netjes pal voor jouw setje zet, zodat je tegen zijn kasten aan staat te blazen nog mooier...er zit teveel hoog op...je pakt alleen je knopje vast van je EQ, draait er niet eens aan, en dan zegge ze, Jah das veel beter jonge, goed zo
6. DJ's die een CDJ-1000mkIII van je eisen, maar niet eens een cuepoint zetten omdat ze dat niet gebruiken, laat staan weten hoe ze dat moeten doen. Jah, is gwoon voor de sjiek hah, een 1000 is tog veeeel moojer dan een honjerd wah
7. Technisie zonder gereedschapskist (voor t geval dat)...welke @!?&*¡ gaat nu zonder??
8. dipswitches...als het moet dan moet t, maar moet dat nou??
9. Cafébazen die zeggen plug maar op mij door, heb je t café direct helemaal gevuld met geluid, en dan de knop dicht draaien...
10. ik ben er nog heeeel veel vergetenJeroen van GeffenComment
-
een manager die denkt alles van techniek te weten.....
En dus alle technische onderhandelingen voert, en alles gaat bekijken en beloven zonder know how samen met de organisator, en dan kom jij aan op de lokatie en blijkt er geen stroom te zijn, de P.A. ongeschikt, de 7 andere acts spelen over je P.A., de riders niet gecommuniceerd, inprikkers denken dat inprikken 32 microfoons inprikken betekent, inprikkers hebben NIETS bij zich, we mochten alles toch van jullie gebruiken.
Ja, want van riders schrikt een organisatie en dan huren ze ons misschien niet, wij moeten makkelijk over komen.
Tuurlijk, zo makkelijk ga je voortaan maar naar een ander geluidsbedrijf !
Manager / boekers, hou contact met je eigen geluidsmensen, en laat ons geluidsmensen onderling communiceren !Comment
-
meisjes van rond de 20, met een te klein minirokje, een GSM om hun nek, een portofoon, een pijpgraag glimlachje, zo van de hotelschool gejat door een managementbureau, als je boe zegt gaat ze huilen, de hele dag heen en weer rennend met een XL sheet van het bureau of de organisatie, ze veranderd het programma de hele dag, kan de verantwoording niet aan, ze loopt te chansen met de gitarist van de andere band, of als de huidige top40 act binnen komt of Topper, dan kun je een dweil onder haar minirokje houden en lopen alle andere programma onderdelen mis, want zij wil bij de Topper blijven ......
Ik haat bureausnollen ! ( enkele goede uitgesloten )Comment
-
arrogante randstedelijke club en zaal eigenaren / personeel. Je bent als muzikant of technicus een voetveeg en dient niet te zeuren om een drankje, wat te eten, een kleedkamer en dergelijke. Je bent al duur genoeg; spelen en ophoepelen. Terwijl overal buiten de randstad meestal de koffie klaar staat, een drankje geen probleem is, een hapje is er ook etc.
Of wat dacht je van Maison vd Boer, onze TOP catering bij elk feest van ome Joop, alleen TOP catering voor de gasten, technici en muzikanten moeten ophoepelen of kunnen uit een grote emmer nog wat macaroni krijgen.... daar staat de magnetron. Lang leve Martinair, Taat & de Regt, de topkok boven studio 20 / studio 21 en ga zo maar verder, want het kan wel !Comment
Comment