Ergernissen top 10
Collapse
X
-
meisjes van rond de 20, met een te klein minirokje, een GSM om hun nek, een portofoon, een pijpgraag glimlachje, zo van de hotelschool gejat door een managementbureau, als je boe zegt gaat ze huilen, de hele dag heen en weer rennend met een XL sheet van het bureau of de organisatie, ze veranderd het programma de hele dag, kan de verantwoording niet aan, ze loopt te chansen met de gitarist van de andere band, of als de huidige top40 act binnen komt of Topper, dan kun je een dweil onder haar minirokje houden en lopen alle andere programma onderdelen mis, want zij wil bij de Topper blijven ......
Ik haat bureausnollen ! ( enkele goede uitgesloten )Comment
-
Van die technici die dan op hetzelfde moment niet door hebben dat ze al 20 uur werken zonder deodorant, Oh wat zijn we stoer tegen haar.
En maar wilde verhalen aan haar vertellen over alle topartiesten en wereldtours, terwijl ze eigenlijk nooit verder kwamen dan de buurt-zeepkisten-stage in kutkrabberveen.Comment
-
In het uitstekend rijtje erbij: De Laurier en Take two catering.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
(when you are on ten and you need that ....erm...extra push over the cliff. You know the drill)
ok. deze was niet te weerstaan. Geef toe.lekker belangrijk!Comment
-
Of zo'n individue dat mislukt is bij de politie, afgekeurd is in dienst, op kantoor gewijgerd werd als ambtenaar, thuis niets te vertellen heeft, anders krijgt hij klappen van zijn wijf..... MAAR vandaag heeft hij een uniform van de gemeentelijke millieudienst en geen pistool maar het toppunt van mannelijkheid : een dB meter in zijn handen. Maar wat was nou ook al weer het verschil tussen dBA & dBC en was het nou op de gevel 100m verderop of bij die man met de knoppen of 1m voor de P.A. ? In ieder geval is hij vandaag de baas van het festival want hij heeft zijn penisverlengende dB meter in de hand.
Of het type "ik hoor bij de band" of "ik ben van de lokale schoolkrant" en ik MOET op het podium om te laten zien dat ik ook een camera van veel geld gekocht heb, niet dat ik er foto's mee kan maken. Maar mijn stille natte droom om op een groot podium te staan maak ik toch waar met mijn camera.... zucht !
Heb je net al je faders dicht, gains op 0, Eq's recht etc.... komt de band weer het podium op, de organisatie deed er een paar Meijer bij voor nog een paar nummers extra. NOT !
Spelen op een kazerne, opbouwen in de officiers mess en 5 minuten voor speeltijd gebeld worden door de band..... Waar zijn jullie ? Wij spelen op het andere feest in de onderofficiersmess aan de andere kant van de kazerne !
Sta je te spelen in een kroeg met een stevige rockband met heftig gitaarwerk, komt er een muts van 16 naar je toe "Kunt U ook Jan Smit spelen"Last edited by Cake Music NL; 22-06-09, 23:56.Comment
-
Ik zou hem aanraden overal gedurende 30 minuten te meten, van al die gemiddelde het gemiddelde te nemen, daar tot de 2de macht de wortel van trekken en dan delen door 2.
Dan weet hij precies hoe hard het overal gemiddeld gaat... tenminste, dat maak je hem wijs :PNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Of zo'n individue dat mislukt is bij de politie, afgekeurd is in dienst, op kantoor gewijgerd werd als ambtenaar, thuis niets te vertellen heeft, anders krijgt hij klappen van zijn wijf..... MAAR vandaag heeft hij een uniform van de gemeentelijke millieudienst en geen pistool maar het toppunt van mannelijkheid : een dB meter in zijn handen. Maar wat was nou ook al weer het verschil tussen dBA & dBC en was het nou op de gevel 100m verderop of bij die man met de knoppen of 1m voor de P.A. ? In ieder geval is hij vandaag de baas van het festival want hij heeft zijn penisverlengende dB meter in de hand.
Of het type "ik hoor bij de band" of "ik ben van de lokale schoolkrant" en ik MOET op het podium om te laten zien dat ik ook een camera van veel geld gekocht heb, niet dat ik er foto's mee kan maken. Maar mijn stille natte droom om op een groot podium te staan maak ik toch waar met mijn camera.... zucht !
Heb je net al je faders dicht, gains op 0, Eq's recht etc.... komt de band weer het podium op, de organisatie deed er een paar Meijer bij voor nog een paar nummers extra. NOT !
Spelen op een kazerne, opbouwen in de officiers mess en 5 minuten voor speeltijd gebeld worden door de band..... Waar zijn jullie ? Wij spelen op het andere feest in de onderofficiersmess aan de andere kant van de kazerne !
Sta je te spelen in een kroeg met een stevige rockband met heftig gitaarwerk, komt er een muts van 16 naar je toe "Kunt U ook Jan Smit spelen"
Maar, ik begrijp ondertussen wel wat je bedoelt hoor
Ik heb er ook nog een paar; DJ's of andersoort personen die een laptop of één of ander opname apparaat in willen prikken en dan hulpeloos met een exotisch aansluitsnoertje aankomen in de veronderstelling dat dit op ieder mengpaneel probleemloos aangesloten kan worden. En daar komen ze heerlijk over zeuren terwijl je net met de soundcheck bezig bent die al uitgelopen is omdat de band uit was gaan eten.
Bands die na afloop eerst alle koffers en jassen op het podium gooien, vervolgens lekker aan de bar gaan hangen en op ieder apparaat van jou op het podium halflege glazen drank heeft neergezet zodat jij lekker niks fatsoenlijk op kunt gaan ruimen.
Op een locatie komen waar slechts één losperron is waar de vrachtwagen van de catering voor staat terwijl de chauffeur i.g.v.o.w. te bekennen is.
Op een studenten feest pas ter plekke te horen krijgen dat alles de kelder in moet maar dat er genoeg mensen zijn die je wel even helpen sjouwen....
Wat ze er alleen niet bij vertellen is dat de sjouwers die nog nuchter zijn snel weg zijn na afloop en de overige laveloos in de zaal liggen. Daar sta je dan met z'n tweetjes moedeloos naar de trap te kijken om 05.00 uur 's morgens.
Klaar zijn met je klusje en niet mogen laden omdat er nog muziek gedraait wordt waardoor de deuren niet open mogen om 03.00 uur 's nachts twee uur rijden van huis. En dan te horen krijgen dat de muziek om 06.00 uur uit gaat.... Nee meneer, ik heb slechts 5 minuutjes nodig om alles door de deur te krijgen en ik ben pas vanaf vanmorgen 09.00 uur aan het werk.
En toch blijf ik het te leuk vinden om het te latenDe nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Van een festivalletje dit weekend
1 maar de helft van het podium geleverd krijgen
2 een zwaar verneukte pearl (kon niet eens pallette's opslaan)
3 je staat met behoorlijke artiesten en goede apperatuur, er is ik weet niet hoeveel geld en TIJD ingestoken staat iedereen buiten het terein omdat het alchohol vrij was....
Maar alles kwam wel bij de laatste artiest (mis monica ) naar binnendeze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?Comment
-
Ik moet toch zeggen jongens.. Bijna alles wat ik hier lees is de oorzaak van:
...gebrekkige communicatie...
en communicatie is toch wel een van de belangrijkste dingen in dit vak...
Ook leuk:
Nieuwe generatie ALPliften hebben blijkbaar een ingebouwde sensor? Te scheef = geen moer meer uitvoeren. En er gaat ook niet even een lampje branden op het paneel, nee. Hij doet gewoon niks meer.. En jij maar zoeken en zoeken
Tja.. 03:00 snachts hea..
Maar toch wel nu stipt op nummer 1: externe partijen die even bij je langs komen en vragen: he, ik kom wat shucko's te kort. mag ik die even van jou lenen? Ik heb altijd genoeg bij me, dus waarom ook niet.
Je zegt duidelijk: vanavond wel weer terugbrengen!
je raad ut al.. als je je checklist doorloopt mis je opeens nog een paar shucko's.. even bellen geeft: 'oh jaa, vergeten sorry'. Ondertussen lopen wel 5 mensen van je crew de zaal binnenstebuiten te keren voor die paar shucko's, want 'ze moeten ergens liggen'MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
communicatie is idd belangrijk. Maar dan moet de andere partij ook wel willen luisteren en meewerken. Als je de gitaristen van een band vraagt om even te wachten met het opstellen van al de gitaren op het podium (ivm het neerzetten van microfoons, etc.) en men dat toch gewoon doet, zodat je alle instrumenten weer aan de kant kunt gaan zetten, reageer je ook niet meer zo soepel
Of zalen waar men "vergeten"is het podium op te bouwen, zodat er 2 kostbare uren verloren gaan en dan verontwaardigd zijn als je niet op tijd kunt beginnen, Alsof het MIJN schuld was, dat het podium er niet stond. terwijl dat duidelijk was afgesproken. Vergeten!!
Of zalen waar men normaal dansles geeft (er gezegd wordt, nadat het mengpaneel en de hele reut is opgesteld), dat er 's middag nog 2 danslessen worden gegeven. Terwijl men je de hele ochtend en halve middag bezig hebt gezien met het opbouwen.
of familiefeesten waar je een CD in je handen krijgt met de vraag kun je eerst nr 2 en daarna nr 3 en dan nr 1 opzetten en dat er verder geen enkele info op de CD staat vermeld.
Ik ben er iig meegestopt omdat ik er niet zo goed meer mee om kon gaan. Aggresief publiek, dronken publiek, publiek wat met grote pullen bier naast je mengpaneel gaan staan en dan struikelen waardoor (toen bijna) het bier in je mengpaneel terecht komt. Als toeschouwer bij een bevriende band meegemaakt dat, terwijl de gitarist met een solo bezig is, men om verzoeknummers komt vragen en dan nog boos worden omdat er niet direct antwoord wordt gegeven.Comment
Comment