Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Ja cumminicatie blijft een probleem, soms lijkt het of wat wij doen er niet toe doet,
    Ze zien dat je op de verkeerde plek opbouwt en ze zeggen niets, waar komt dat vandaan ? Zijn wij minder dan iemand van de catering die wel mag lossen op de juiste plek.....

Hoe oud is eigenlijk de oudste geluidsman op dit forum

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Jan van Duren
      ........of familiefeesten waar je een CD in je handen krijgt met de vraag kun je eerst nr 2 en daarna nr 3 en dan nr 1 opzetten en dat er verder geen enkele info op de CD staat vermeld........
      Afgelopen zaterdag gehad! Het enige wat ik uit het CDjte kreeg was wat onverstaanabar gekraak. En raad eens wie er op gekeken word?

naja, met geluk hadden ze me een blaadje gegeven met de naam van het nummer. En heb ik snel kunnen switchen naar mijn pc. Anders was het over met de pret.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Gisteren..
        klant belt me op; "We hebben een microfoon nodig, kan je die komen brengen.."
        Ik denk, ach ik breng ze een wireless, kunnen ze rond lopen..

Op lokatie;

"Mooi, een microfoon! Waar zijn de speakers??

(En dan in het Spaans he!)

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

We doen het geluid bij een grote band op een behoorlijk bedrijfsfeest.

Die band komt al laat binnen, puffend en steunend "waar is de koffie"
          Moeten we sound checken ?? (zaal is een fabriekshal van 100 meter) pff nou vooruit dan maar...

De matheid en saaiheid straalt de hele avond van het podium, tot om half twaalf plots een flinke groep gasten aan het dansen slaat, dus vraagt de opdrachtgever om 12 uur (een grote eventgroup) kunnen jullie misschien nog één of twee nummertjes doorspelen,
          JAA daaag 12 uur is 12 uur, laat de deejay nog maar even draaien, bovendien, de toetsenist is al afgebroken en ik ruim net mijn trompet op.

Wat een stelletje lamme trekzakken, iedere band in nederland is op dit moment blij met een goed bedrijfsfeest, maar nee wij denken vooral aan ons zelf en willen wel om 5 over 12 in de auto zitten.

Heel professioneel, en wie mogen er tot half 2 naar het gezeik van de opdrachgever luisteren... juist De technici

Comment

• sandur
            • Oct 2005
            • 85

Originally posted by Hansound
            We doen het geluid bij een grote band op een behoorlijk bedrijfsfeest.

Die band komt al laat binnen, puffend en steunend "waar is de koffie"
            Moeten we sound checken ?? (zaal is een fabriekshal van 100 meter) pff nou vooruit dan maar...

De matheid en saaiheid straalt de hele avond van het podium, tot om half twaalf plots een flinke groep gasten aan het dansen slaat, dus vraagt de opdrachtgever om 12 uur (een grote eventgroup) kunnen jullie misschien nog één of twee nummertjes doorspelen,
            JAA daaag 12 uur is 12 uur, laat de deejay nog maar even draaien, bovendien, de toetsenist is al afgebroken en ik ruim net mijn trompet op.

Wat een stelletje lamme trekzakken, iedere band in nederland is op dit moment blij met een goed bedrijfsfeest, maar nee wij denken vooral aan ons zelf en willen wel om 5 over 12 in de auto zitten.

Heel professioneel, en wie mogen er tot half 2 naar het gezeik van de opdrachgever luisteren... juist De technici

Nog maar een keer deze dan, wel toepasselijk in dit geval:

Deze hangt al in een paar zalen backstage, maar zou overal moeten hangen

"Listen to the stage manager and get on stage when they tell you to.
            No one has time for the rock star act. None of the techs backstage care if you're
            David Bowie or the milkman. When you act like a jerk, they are completely unimpressed with the infantile display that you might think comes with your dubious status.
            They were there hours before you building the stage, and they will be there hours after you leave tearing it down. They should get your salary, and you should get theirs."

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

Originally posted by kokkie
              Martinair mag van mij uit dit lijstje, die staan bij mij te boek als de catering waar de koks zelf een pizza bestellen omdat de crewcatering niet te eten is en waar schalen broodjes gerust een dag eerder op een andere locatie 150km verderop geweest kunnen zijn.

In het uitstekend rijtje erbij: De Laurier en Take two catering.
              ja "De Laurier"!!! errug fijn

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Nog twee fijne cateraars: Artist Food&Care, Disenscene.

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

Nog eentje van afgelopen week;

een semi-pro dansgroepje die wel kon dansen, maar liedjes aan elkaar vast plakken was wel erg moeilijk

"Zou je van deze cd ( gebrande cd zonder herkenning 1) nummer 5 bij 19 seconden willen beginnen, ow sorry ik bedoel nummer 6. En dan nummer 3 een beetje harder van 21 tot 47 seconden, en dan van de andere cd nummer ( onherkenbaar nummer 2) 11 en 19 van 1.15 tot 2.30 etc etc etc etc etc."

Dit ging door tot zo ongeveer alle 2*20 Tracks in "random" geweest waren

Zo krijg je even een quelijst waar ik in een theater nog U tegen zou zeggen.

ik heb het haar uiteindelijk1 keer laten voordoen en tegelijk getaped op een MD'tje
                  Ideaal, lang leven de Tascam CDMD

ALS ZE DAT NU DE VOLGENDE KEER ZELF EENS DOEN!!! of op z'n minst DE NUMMERS IN VOLGORDE OP 1 of 2 CDS ZETTEN!
                  Voor mijn part op een IPOD! maar doe IETS ZELF!!!! ***

Leks
                  sorry voor de frustratie hoor
                  Last edited by Leks; 04-07-09, 13:44.
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Leks
                    Nog eentje van afgelopen week;

een semi-pro dansgroepje die wel kon dansen, maar liedjes aan elkaar vast plakken was wel erg moeilijk

"Zou je van deze cd ( gebrande cd zonder herkenning 1) nummer 5 bij 19 seconden willen beginnen, ow sorry ik bedoel nummer 6. En dan nummer 3 een beetje harder van 21 tot 47 seconden, en dan van de andere cd nummer ( onherkenbaar nummer 2) 11 en 19 van 1.15 tot 2.30 etc etc etc etc etc."

Dit ging door tot zo ongeveer alle 2*20 Tracks in "random" geweest waren

Zo krijg je even een quelijst waar ik in een theater nog U tegen zou zeggen.

ik heb het haar uiteindelijk1 keer laten voordoen en tegelijk getaped op een MD'tje
                    Ideaal, lang leven de Tascam CDMD

ALS ZE DAT NU DE VOLGENDE KEER ZELF EENS DOEN!!! of op z'n minst DE NUMMERS IN VOLGORDE OP 1 of 2 CDS ZETTEN!
                    Voor mijn part op een IPOD! maar doe IETS ZELF!!!! ***

Leks
                    sorry voor de frustratie hoor
                    Ben bang dat het nooit gaat lukken.
                    Alle keren dat ik een dergelijke act had heb ik ruim tevoren contact opgenomen om te vragen of ze de tracks in de juiste volgorde op één CD wilde branden en voor de zekerheid ook de originele CD's mee wilde nemen voor het geval dat.
                    Meestal komt er geen reactie op mijn verzoek.
                    Steeds weer komen ze met een stapel CD's en of MD's aan en vaak ook nog met een losse Ipod waar ze geen kabeltje voor bij zich hebben.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• knoppenbert
                      • May 2009
                      • 26

ik ken het probleem. heb ik als volgt opgelost: een kabel minijack naar jack + stereo DI + 2* 10 mtr xlr kan zo in het stageblok, limiter op de bewuste kanalen en de groep kan zelf de labtop, ipod etc bedienen. De limiter houd alles in toom en als het fout gaat hebben ze het zelf gedaan. Nooit meer klachten gehad.
                      Ik rij de tourbus wel

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by knoppenbert
                        ik ken het probleem. heb ik als volgt opgelost: een kabel minijack naar jack + stereo DI + 2* 10 mtr xlr kan zo in het stageblok, limiter op de bewuste kanalen en de groep kan zelf de labtop, ipod etc bedienen. De limiter houd alles in toom en als het fout gaat hebben ze het zelf gedaan. Nooit meer klachten gehad.
                        Tot nu toe catgorisch geweigerd om zelf een mini-jack/jack verloop zelf aan te schaffen maar geloof dat ik een hoop gedoe voorkom door die maar eens te regelen.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Ik heb andere methode:

Ik heb altijd mijn laptop bij me met brander... Berg lege cd's in de laptop tas...
                          Mochten ze komen met een hoopje cd's met ingewikkelde volgorde; en ze hebben het verzoek geweigerd om zelf alles in orde te maken volgens onze wens, brand ik het gewoon zelf op een lege cd achter elkaar...
                          En geen zorgen, met 20 euro per cd leren ze dit snel af...
                          MEEO Audio Licht Rigging,
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by MusicXtra
                            Ben bang dat het nooit gaat lukken.
                            Alle keren dat ik een dergelijke act had heb ik ruim tevoren contact opgenomen om te vragen of ze de tracks in de juiste volgorde op één CD wilde branden en voor de zekerheid ook de originele CD's mee wilde nemen voor het geval dat.
                            Meestal komt er geen reactie op mijn verzoek.
                            Steeds weer komen ze met een stapel CD's en of MD's aan en vaak ook nog met een losse Ipod waar ze geen kabeltje voor bij zich hebben.

Over originele cd's, ik doe soms ook geluid op begrafenissen(ja waar ben je mee bezig) en dan eis ik originele cd's.
                            Die krijg ik ook altijd netjes, maar aiaiai als hij blijft hangen, dat is een enorme angst bij dit soort klusjes (die wel aardig wat opleveren overigens)

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                              Ik heb andere methode:

Ik heb altijd mijn laptop bij me met brander... Berg lege cd's in de laptop tas...
                              Mochten ze komen met een hoopje cd's met ingewikkelde volgorde; en ze hebben het verzoek geweigerd om zelf alles in orde te maken volgens onze wens, brand ik het gewoon zelf op een lege cd achter elkaar...
                              En geen zorgen, met 20 euro per cd leren ze dit snel af...
                              Maak regelmatig mee dat de verantwoordelijke voor de muziek zich pas op het allerlaatste moment meldt, dan is er echt geen tijd meer om een CD te branden.

Comment

• nls-nls
                                • Dec 2008
                                • 128

heb gister op een afscheidsfeestje van groep 8 gedraaid, met ouders, (70 pers). Lekkere muziek gedraaid, ledparren mee, niet zo uitgebreid enzo, was toch van de klas van me broertje,

Gaat de ene kant van de ouders zeiken: mag de muziek harder,
                                gaat de andere kant van de ouders tegelijk zeiken: mag de muziek zachter...

wat doen jullie dan? ik liet het lekker zoals het was, en toen alle dames wegwaren de muziek lekker hard

en dan gaan ze ook steeds zeiken dat de parren te fel waren terwijl het buiten pikkedonker was... maarja. was wel gezellig

---edit---

PAGINA 100!!!
                                ohh, wat hebben we het slecht jongens...

Comment

Working...