Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RenéE
    • Oct 2006
    • 291

Er zijn nieuwe tijden aangebroken blijkbaar. 'Vroegah' was zware spullen tillen toch juist stoer?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Hansound
      Tja dat is inderdaad een groot voordeel,
      Maar evengoed heb je je subs.
      Je kabelkist en je kist met rigging weegt vast ook wel wat
      Subs staan op wielen, hoeven dus alleen rechtopgezet te worden, kabelkist ook op wielen, alleen de deksel moet ik tillen
      En de rigging zit aan de kastjes vast op twee bumpers van 15 kg na.
      Verder een Roland M400 mengtafel met twee CAT5 kabeltjes als multi, lichtgewicht versterkers per 3 in case op wielen.
      Heb dus alles in hapklare brokken en hoeft dus bijna nooit meer dan 25 kg te tillen. Moet zeggen dat het een verademing is na jaren met zware speakers, mengtafels, kabels en versterkers te hebben gesjouwd.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Hansound
        Na de zomervakantie weer voor het eerst met je boxen sjouwen...
        Ze lijken nog zwaarder omdat je 3 weken geen spier hebt gebruikt
        ook de zuip, vreet en sexspieren niet?

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by MacGyverSounds
          ook de zuip, vreet en sexspieren niet?

Hahaha ja dat is m nou juist, daardoor zijn die andere spieren helemaal verwaarloosd

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

-offtopic gezever
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by Funmaker
              -offtopic gezever
              Hoezo,
              Weet je wat een ergernis dat is als je weer moet sjouwen

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by MusicXtra
                Subs staan op wielen, hoeven dus alleen rechtopgezet te worden, kabelkist ook op wielen, alleen de deksel moet ik tillen
                En de rigging zit aan de kastjes vast op twee bumpers van 15 kg na.
                Verder een Roland M400 mengtafel met twee CAT5 kabeltjes als multi, lichtgewicht versterkers per 3 in case op wielen.
                Heb dus alles in hapklare brokken en hoeft dus bijna nooit meer dan 25 kg te tillen. Moet zeggen dat het een verademing is na jaren met zware speakers, mengtafels, kabels en versterkers te hebben gesjouwd.

Subs staan bij decilux ook op wielen (qsc wl 218), daar zetten ze 4 subs per kant neer voor de wl10 array (8/10 kastjes per kant), wielplaten erop. Eerst de subs aan elkaar vastketenen met de line array rigging (2 voor, 1 achter), 4 breed, dan met 2 man 400 kilo aan subs kantelen, subjes hoeven dus alleen rechtop gezet te worden....

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

dan zou ik toch een ander beroep gaan zoeken hansound
                  maar ind als het laat of moet ik zeggen vroeg wordt dan wordt het gesleep wel eens een irritatie of ergernis
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Funmaker
                    dan zou ik toch een ander beroep gaan zoeken hansound
                    maar ind als het laat of moet ik zeggen vroeg wordt dan wordt het gesleep wel eens een irritatie of ergernis
                    Als je 20 bent is het allemaal niet zo'n probleem, soms drie nachten achter elkaar aan het sjouwen geweest en overdag gewoon in loondienst, zondag's uitslapen en weer fris en fruitig.

Nu, 24 jaar later merk ik dat ik, zeker bij zware fysieke inspanning op tijden waarop je normaal slaapt, veel meer hersteltijd nodig heb.
                    Daarbij heb ik maar één rug en die moet nog wat jaartjes mee dus vandaar dat ik me de laatste jaren steeds meer begon te ergeren aan alle te zware spullen.

Zo erg dat ik heb overwogen te stoppen, heb ook een paar jaar bijna niets gedaan, maar vind het gewoon te leuk om met dit vak bezig te zijn dus de andere optie was een afslank kuur voor mijn set en die is nu zo goed als afgerond en heeft gezorgd voor veel meer lol in mijn werk.
                    Nu dus weer behoorlijk fanatiek de draad opgepakt zoals de vaste lezers hier waarschijnlijk al door hadden.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Inderdaad speelt leeftijd een grote rol, maar na een druk weekend gaat het alweer beter, de subs die "niks" wegen gaan alweer vlotter overeind....

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Om maar weer terug te komen op grote ergernissen:

Een geluidsman die de hele avond loopt te emmeren en te zeuren dat hij de zangstemmen niet boven de band uitkrijgt.
                        Het enige wat ie deed was de zangstemmen naar boven schuiven, ipv de gitaren en de toetsen iets terug te trekken.
                        Helaas kunnen veel tech alleen naar boven schuiven en weten niet dat je ook kunt mixen door soms iets terug te trekken.
                        Om dan maar helemaal niet te spreken over frequentiescheiding, dat was al helemaal niet te vinden.
                        Jammer dat dit soort mensen zo achter een mengtafel weten te staan dat niemand er nog bij in de buurt kan komen en zeker niet openstaan voor enige opmerking of tip

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

weer een irritantje van vandaag.

Ik krijg dus nu pas te horen dat er een feest is afgelast voor de 26e. Dus over twee dagen. Nog erger vind ik, dat ik het heb moeten horen van een bezoeker. Of een uitgenodigde, want het feest gaat niet door, dus een bezoeker word het niet.

Dat krijg je met een organisatie met totaal geen gevoel voor planning
                          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Dat krijg je als "bedrijf" (tussen aanhalingstekens...) dat niet met volledige en handig opgestelde overeenkomsten werkt..
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by JeroenVDV
                              Dat krijg je als "bedrijf" (tussen aanhalingstekens...) dat niet met volledige en handig opgestelde overeenkomsten werkt..
                              Nee klopt. Dit was meer zoiets van oké ik doe het wel (3 weken van te vore) En dan zeggen ze van ik laat je volgende week horen over hoe laat/wanneer ect ect....

En dan te horen krijgen dat ze op vakantie zijn tot de 22e. En dan op de 24e horen dat de 26e is afgelast.

Zal mij de volgende keer niet meer gebeuren! En sowiezo voor een op korte termijn. Maar nu baal ik natuurlijk als een stekker... Krijgen ze nog wel te horen
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by dj-wojcik
                                Nee klopt. Dit was meer zoiets van oké ik doe het wel (3 weken van te vore) En dan zeggen ze van ik laat je volgende week horen over hoe laat/wanneer ect ect....

En dan te horen krijgen dat ze op vakantie zijn tot de 22e. En dan op de 24e horen dat de 26e is afgelast.

Zal mij de volgende keer niet meer gebeuren! En sowiezo voor een op korte termijn. Maar nu baal ik natuurlijk als een stekker... Krijgen ze nog wel te horen
                                In mijn standaard overeenkomst staat wat de kosten zijn bij annulering voor een bepaalde tijd....
                                Tot een dag van tevoren kost ze dus 50% van de prijs en op de dag zelf 100%.

Comment

Working...