Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by MusicXtra
    In mijn standaard overeenkomst staat wat de kosten zijn bij annulering voor een bepaalde tijd....
    Tot een dag van tevoren kost ze dus 50% van de prijs en op de dag zelf 100%.
    Dat was natuurlijk nu in mijn voordeel geweest ja. Maar ik had ook nog geen reallife ontmoeting gehad. Het was allemaal per telefoon en e-mail verkeer.

Maar gezien de omstandigheden was dit niet mogelijk. Ik weet nu wel dat ik verschillende dingen anders moet doen bij last-minute opdrachten.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Sprekers die de handheldmicro bij de buiknavel houden (en we weten allemaal; daar komt geen geluid uit... )

Spreker die, zelfs na enkele aanpassingen, gebaren blijft maken over het "felle" frontlicht (oké, dan maar het licht op 20% )
      "Euh.. jij wilt toch op het podium staan ? Ja ? Nou dan ! "

Gasttech die zijn Avalon op main inserts prikt maar geen benul heeft van compressie instellen.

Gasttech die na 5 min. soundcheck vraagt waarom er geen geluid uit de PA komt; "misschien de subgroepjes openschuiven ?"

Horecapersoneel na sluitingstijd die tijdens het afbreken van je set hun eigen baggerinstallatie vol openzetten met stuitermuziek.
      Last edited by Rieske; 25-08-09, 10:51.
      Life is what you make it

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by Rieske
        ....Sprekers die de handheldmicro bij de buiknavel houden (en we weten allemaal; daar komt geen geluid uit... )....
        Ligt er aan of het een buikspreker was.

Dit komt maar al te vaak voor.
        Ik snap dan ook meestal niet. Hoe iemand op het podium verzeilt raakt, die het publiek moet toe spreken. En nog nooit een microfoon in zijn handen heeft gehad. En zeker als hij dan ook nog gaat vragen of het frontlicht wat minder kan.

Dan zou ik toch ff een woordje spreken met meneer de spreker
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Originally posted by dj-wojcik
          En nog nooit een microfoon in zijn handen heeft gehad. En zeker als hij dan ook nog gaat vragen of het frontlicht wat minder kan.
          Zolang de microfoon niet voor zijn mond hangt, hoor je niet dat het licht moet dimmen?

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Sprekers die interruptiemicro's in de zaal eerst testen door er hard in te blazen of er op te slaan. Tja , die micro's staan normaal dicht op de mengtafel. Ze dragen alleen maar bij tot het gemakkelijker rondzingen van de installatie. Tijd genoeg om open te schuiven als de persoon begint te spreken. Eenmaal heb ik het niet kunnen laten en via de cue microfoon gezegd, dat je tegen een microfoon moet spreken en dat je er niet op moet slaan of in blazen. Soms wordt ik ook wel eens giftig. Ergens vind ik het een motie van wantrouwen jegens de tech, als je eerst de werking van een microfoon gaat testen in een volle zaal.

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Daar is allemaal nog wel overheen te komen, lastiger is het wanneer de spreker in kwestie vervolgens langzaam naar voren loopt tot voor de FOH speakers en ondertussen de microfoon steeds verder van zijn mond laat zakken.
              Of sprekers die niet de moeite nemen de microfoonstandaard even op de goeie hoogte te zetten als er een kleiner iemand voor is geweest.
              Staat ook zo goed, zo half gebogen voor een microfoon
              Maar het ergste vind ik nog wel zangeressen die tussen hun zangpartijen door hun arm met microfoon laten zakken, zodanig dat de microfoon recht voor de monitor hangt en dan vervolgens boze blikken mijn richting op werpen waarom ik dat rondzingen niet kan voorkomen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by MusicXtra
                Maar het ergste vind ik nog wel zangeressen die tussen hun zangpartijen door hun arm met microfoon laten zakken, zodanig dat de microfoon recht voor de monitor hangt en dan vervolgens boze blikken mijn richting op werpen waarom ik dat rondzingen niet kan voorkomen.

Of even met je mic voor de sidefills gaan staan zwaaien.(die overigens ook steeds groter worden, ergens anders in de lounge is een filmpje te bewonderen van faith no more op pukkelpop, met die stagediver, daar hangen 4 line array kastjes per kant sidefill, )

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Ergens vind ik het een motie van wantrouwen jegens de tech, als je eerst de werking van een microfoon gaat testen in een volle zaal.
                  Helaas lokken sommige techs dat vaak zelf uit. Elk jaar overkomt het mij wel eens dat een tech niet oplet en mijn microfoon het niet doet op het moment dat ik een presentatietje moet doen. Twee jaar geleden ben ik gewoon op het podium gaan springen en wijdse gebaren maken naar de microfoon om de tech duidelijk te maken dat hij hem open moest zetten. Die man zat bovenop zijn tafel een tijdschrift te lezen. Wel, hij is afgegaan voor 500 man... Ik hou mij niet meer in. Als ik zelf achter het geluid sta overkomt mij dat nooit omdat ik continu volg wat er gebeurt op het podium. Ik word daar voor betaald dus werk ik daar dan ook voor. Niemand leest tijdschriften tijdens de werkuren.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• swarthy
                    • Jan 2009
                    • 6

[QUOTE= Die man zat bovenop zijn tafel een tijdschrift te lezen. [/QUOTE]

Lijkt me een fantastisch gezicht........

René

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Ok, het tijdschrift lag op zijn mengtafel natuurlijk.
                      Ik zie het al voor me
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 378

Een onervaren spreker met een microfoon blijft lachen... Het toppunt blijft toch wel als iemand tijdens een speech genoodzaakt is om z'n hoofd te draaien. Om bijvoorbeeld een beeld op een beamerscherm aan te wijzen of zich rechtstreeks tot één persoon te richten. Ik pis bijna in m'n broek als ik weer eens iemand zie die wel z'n hoofd afwendt, maar de microfoon stijf op dezelfde plek houdt...

Krijg je van die taferelen als: "En Piet, weet je nog dat je toen murmelmurmelblablafluisterfluister ja mensen, die Piet is er eentje. Vooral die dag dat je murmelmurmelblablafluisterfluister, we zullen het nooit vergeten Piet!"

Je kunt me dan echt wegdragen :-)

Ontopic:

Hoe kan het toch dat beamers en besloten feestjes niet samen gaan? Ik speel met m'n coverband nog weleens op dit soort partijen en als er iemand met een beamer aan komt zetten dan weten we al dat we vervolgens minimaal drie kwartier pauze hebben! Beetje lullig dat het feestende publiek een half uur naar het logo van de beamerfabrikant moet kijken. Hoewel lullig, een stel van die zwetende ADHD-stropdassen boven een laptop blijft natuurlijk wel topentertainment! Hoe dan ook, tegen de tijd dat ze Powerpoint aan de rit hebben is de kans op enig succes al verkeken. De helft van het publiek staat buiten te roken en de andere helft zit met het hoofd in de handen onder tafel...

Volgens mij zit er in iedere beamer een geheime functie: "Shut down VGA-input during weddingparty" en wordt deze functie volledig willekeurig in- en uitgeschakeld.
                        Last edited by Robert H; 27-08-09, 07:17.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by speakertech
                          Sprekers die interruptiemicro's in de zaal eerst testen door er hard in te blazen of er op te slaan.
                          Je hebt natuurlijk 'erop slaan' en 'subtiel erop tikken'. Dat laatste doe ik ook regelmatig zodat er even een lampje op de desk gaat knipperen en de tech weet dat ie de microfoon aan moet zetten.

Ik heb vaak genoeg situaties gehad dat ik in de interruptiemicrofoon een vraag stelde en het ding óf te hard stond óf alleen over de PA en niet over de monitor openstaat waardoor de spreker je dus totaal niet hoort, en je de vraag tot 3 keer toe opnieuw moet stellen. Bij de derde poging de suggestie aan de spreker 'Ga even voor de PA staan, dan hoor je me wel.'

Een microfoon tot in het rood meppen vind ik sowieso asociaal, net zoals met volle vaart erin blazen zodat iedereen op een mooie partij gerommel getrakteerd wordt.

Over micro-ergernissen gesproken: Op de karaokeshow proberen lui hoorbaar te maken die met 3 man sterk >0,5m van een SM58 af staan, en dan alleen maar harder proberen te brullen/zingen omdat ze niks horen. Waardoor de dames op de achtergrond die een zachte stem hebben en WEL kunnen zingen compleet wegvallen.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Ook altijd leuk, een spreker/zanger(es) die geen geluid heeft ivm een slome tech en vervolgens mag de hele zaal liplezen
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Kampioen buikspreken is Louis van Gaal, die houd de mic ongeveer bij zijn broeksriem, tot iemand hem er op attendeert dat ie niet te verstaan is, gaat ie plots weer recht in de mic spreken, dan is het ineens loeihard, en de tech weer een rood hoofd, want die word er op aangekeken....

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2139

Alles valt en staat met meevolgen wat er aan het gebeuren is en wat er gaat gebeuren. Dat begint eigenlijk bij kennis maken met de spreker(s).

Begin met jezelf voor te stellen. leg uit wat er aan techniek gaat gebeuren. leg uit wat jij voor hun kan doen.
                                Probeer een beeld te krijgen van wat er allemaal gaat gebeuren.

Voor de rest moet je 100% meevolgen wat er aan het gebeuren is en altijd 1 stap voor zijn. Soms heb je een draaiboek en dan is dit al eenvoudiger.

Ik heb al veel meevolg shows gedaan, gewoon spraak(voorstelling, politieke debatten,...) en meestal zelfs live. Je hebt dus maar 1 kans dan...

Mijn ergernis: te luie techs!!! en HARDE volumes!!!!!!!
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...