Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

nu netjes met nummertjes

1. zonder te vragen ff wat inpluggen zodat de hele zaal het hoord
    2. live acts die te laat zijn...
    3. na een spoedklus gezeur dat we niet snel genoeg waren...
    4. kabeltjes lenen die niet werken
    5. niet tot 10 komen in de ergernissen top 10
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Originally posted by Robert H
      Hoe kan het toch dat beamers en besloten feestjes niet samen gaan? ...
      Dat is idd een verboden combinatie... en helaas worden steeds meer bruiloftjes ed voorzien van dergelijke presentaties.

Iemand maakt een simpele powerpoint presentatie, een ander heeft toevallig een laptop en een 3e regelt een beamer bij zn baas...
      Spul wordt vantevoren niet getest, er wordt niet nagedacht waar dat kreng +scherm komen te staan in de zaal, dat moet allemaal ter plekke verzonnen worden.

Vaak staat het geheel uiteindelijk zo dat maar de helft van de zaal kan zien hoe of wat en de andere helft tegen de achterkant van een scherm aankijkt.

Daarna krijg je half uur blauw scherm met logo, ome die en neefje zus die allemaal even moeten komen kijken hoe en wat zonder dat ze weten wat ze doen.

Presentatie wordt ondertussen ook 3x gestart... eerste paar dia's zijn bekend.

Dan komt de persoon die de presentatie gemaakt heeft tot de ontdekking dat hij er ook nog een brak mp3tje achter gezet heeft, laptop moet nog even versterkt worden... terwijl deze aan de andere kant van de zaal staat...

En als het hele riedeltje dan uiteindelijk loopt baalt de ene helft ervan dat ze niks zien en de andere helft is het geheel na 4 minuten beu terwijl de hele show nog een half uur duurt en oma piet in langzaam tempo semi-grappige dingen verteld per foto...

Ook mooi blijven de a-b-ctjes... 'de a is van alcohol, die lust oom harry graag; de b is van bier, das om de alcohol te verpakken' enz enz... stop gewoon bij de E ofzo, anders duurt het te lang, publiek is concentratie kwijt en gaat wat anders doen...

Lange stukjes moet je op bruiloftjes gewoon niet doen... vind niemand tof, behalve de personen die het gemaakt hebben, eigenlijk ook alleen om de voorpret over wat iedereen wel niet zal doen als ze het horen wat uiteindelijk altijd tegen valt.
      Vitality Show

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Soms echter zijn beamershows wel da-bomb.

Als er een prima buffet is waar je van mee mag eten.
        En er komt zo een peppie en kokkie probleemshow. Die zolang duurt dat het koude buffet aan zijn houdbaarheid gaat komen..

Dan heb je zo een uur tussendoor om de boel leeg te eten voor het onaangeroerd de vuilnisbak in moet.

Toen ik nog in het "realbook" jazzcircuit schnabbelde had ik voor dat soort momenten altijd standaard een rol doggybags in de gitaarkoffer.
        lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by showband
          Soms echter zijn beamershows wel da-bomb.

Als er een prima buffet is waar je van mee mag eten.
          En er komt zo een peppie en kokkie probleemshow. Die zolang duurt dat het koude buffet aan zijn houdbaarheid gaat komen...
          Dan krijg je wel leuke situaties als er eens een bruiloft gehouden wordt waar over alles (incl. video) WEL nagedacht is, en iedereen van hun stokje valt omdat het een enorm gaaf spektakel wordt.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• kenx
            • Mar 2009
            • 59

Originally posted by Bert
            Gitaristen die hun volumeknop altijd op 10 moeten hebben omdat ie anders niet klink.

100% waar, een buizenamp klinkt pas mooi als je hem opendraait, dan breekt de sound lekker op, en klinkt ie wel dubbel zo goed als op 5...

(Ik ben gitarist)

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

Originally posted by kenx
              100% waar, een buizenamp klinkt pas mooi als je hem opendraait, dan breekt de sound lekker op, en klinkt ie wel dubbel zo goed als op 5...

(Ik ben gitarist)
              YouTube - Spinal Tap - 11
              Vitality Show

Comment

• kenx
                • Mar 2009
                • 59

Originally posted by Roeltej

Die heb ik al meerdere malen gezien Grandioos!

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 378

Originally posted by Stoney3K
                  als er eens een bruiloft gehouden wordt waar over alles (incl. video) WEL nagedacht is, en iedereen van hun stokje valt omdat het een enorm gaaf spektakel wordt.
                  Als er iets is waar ik respect voor heb, is het wel een GOED stukje op een bruiloft. In de ca. twintig jaar dat ik op zulke feestjes speel, ben ik er echter niet meer dan een stuk of tien tegengekomen. Toch wel dramatisch dat de rest allemaal valt in de categorie "leuk voor de makers, stomvervelend voor het publiek en dodelijk voor het feesttempo".

Het absolute dieptepunt is alweer jaren geleden, maar ik zal het nooit vergeten: Vrienden en familie hadden een hele Honeymoon-quiz in elkaar gebakken. Inclusief muziekjes ("en nu van CD 3 het vijfde nummer vanaf 20 seconden"), decorstukken en verkleedpakken. Dit hele verhaal duurde uiteindelijk bijna anderhalf uur. Als je de verplichte inloopmuziekjes even buiten beschouwing laat, duurt het echte feest een krappe drie uur. Dan is het toch wel bijzonder dom (en arrogant) dat een stel zelfingenomen lolbroeken daar anderhalf uur van in beslag neemt. Zeker als je nagaat dat het bruidspaar de band uiteindelijk mag betalen voor een avondvullend programma...
                  Last edited by Robert H; 01-09-09, 07:55.

Comment

• RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

Mensen die hun toespraak richting het bruidspaar beginnen met "Ik zal het maar kort houden...." en er vervolgens alsnog een eeuwigheid over doen. (het liefst voor de rest van de zaal zo onverstaanbaar mogelijk)

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Originally posted by RenéE
                      Mensen die hun toespraak richting het bruidspaar beginnen met "Ik zal het maar kort houden...." en er vervolgens alsnog een eeuwigheid over doen. (het liefst voor de rest van de zaal zo onverstaanbaar mogelijk)

Wat dacht je van die murmelende oma die even een heel levensverhaal gaat vertellen over haar kleinzoon omdat ie is getrouwd , dat is ergerlijk, en nog mooier in het hele verhaal geen woord over de bruid die haar uiterste best doet te blijven lachen

Comment

• tarpan
                        • Dec 2008
                        • 266

Originally posted by kenx

(Ik ben gitarist)
                        kijk dan een keer voor een 30wattertje...is ook veel gemakkelijker mee te nemen
                        als je bij de brom zit...

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Originally posted by tarpan
                          kijk dan een keer voor een 30wattertje...is ook veel gemakkelijker mee te nemen
                          Of een dummy-load met ingebouwde DI.
                          Wel zwaarder, maar een stuk zachter
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• tarpan
                            • Dec 2008
                            • 266

Ergernisje...
                            Gitarist die in het begin van een optreden constant loopt te mekkeren over een "rare echo" op zijn gitaar via de PA, die niet uit zijn versterker komt.
                            Lekker tekens doen naar de klankman waardoor het publiek ook even misprijzend mijn richting uitkijkt...
                            Het moest wel een effect zijn dat van de mengtafel komt (1e ingebruikname, dus ik zal wel niet weten wat ik doe...)
                            alles gedubbelchecked en effecten zelfs uitgetrokken...nog steeds die "echo"...
                            Tijdens de pauze ga ik dan maar eens uitdokteren hoe hij zijn eigen aansluitingen gemaakt heeft.......

verklaring?
                            "Ik had mijn bril niet op en heb dat kabeltje verkeerd gestoken, sorry hoor..."
                            als je bij de brom zit...

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

of dat je net een paar keurige gitaarkabels heb en ze na 1 klus al weer kwijt ben..volgende keer leg ik ze wel aan de ketting!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by jens
                                of dat je net een paar keurige gitaarkabels heb en ze na 1 klus al weer kwijt ben..volgende keer leg ik ze wel aan de ketting!
                                Jack kabels koop ik altijd van de meest belabberde kwaliteit, die wil zelfs de armste gitarist nog niet jatten
                                Zeker als je bij het aanreiken van de kabel even waarschuwt dat je juist die kabel ff goed wil testen omdat het geen beste kwaliteit is,
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...