Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

Originally posted by salsa
    Ik erger me dood aan mensen die de kwaliteit van apparatuur zoveel belangrijker vinden dan hun eigen kwaliteits inzicht...of sterker nog, hun eigen kunnen.

Het is maar net hoe bekwaamd de technicus is hoe het klinkt...

Dave
    is enorm tegenstrijdig é, en heb ze ook al tegen gekomen.
    mensen die kunne spreken over alle extra's in een bepaalde tafel, maar er niets uitkrijgen.
    het omgekeerde zijn de mensen die een tafel hebben met enkel de basis, en door ervaring vaak veel meer eruit krijgen dan waarvoor het gemaakt is.

net die laatste groep werk ik graag mee samen

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Ik moet het even kwijt:

Al maanden aan het wachten op hoezen voor speakers....
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Ervaring en kwaliteit hebben geen 1-op-1 relatie met elkaar. Ik ken mensen die net een paar jaar bezig zijn en een véél beter resultaat neerzetten dan de mensen die al '30 jaar in het vak' zitten.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

een jaar geleden bij een vat (18 jarigen) het gekste ooit ervaren.
          ging door in de chiro lokalen, met een paar verplichtingen. 1 daarvan was de verplichte aanwezigheid van een chiroleider
          geen probleem, mocht zeker mee komen feesten
          licht/geluid/drank/.. alles geregeld, komt die verantwoordelijke mij vragen waar zijn discobar mag staan.
          sta ik daar even vol verwondering, want daar wist ik niets over.
          met de 18-jarigen gesproken, ook zij waren niet op de hoogte, hadden eigen dj's

deze verantwoordelijke wou geen avondje vingerdraaien en rondkijken, dus stelde ook hij zijn verplichtingen. hij zou de hele avond de dj zijn, met zijn discobar.
          we gingen half akkoord, maar zouden graag eigen dj's ook laten spelen.
          Nee zei die verantwoordelijke, het is mijn materiaal, daar komt niemand aan. Hierop stelde ik voor om de gehuurde discobar te nemen, kan iedereen draaien. Ook hier deed deze raar want "hij is vooral vertrouwd met zijn eigen discobar".
          Kwam die verantwoordelijke met het voorstelom te draaien tot middernacht, breken zijn discobar af, stellen de gehuurde op en we gaan door. NATUURLIJK vond ik dat totale onzin

veel last gehad met die verantwoordelijke, onderhandelen ging niet, enkel zijn eisen. Deze persoon bleef ons ook steeds contacteren en hoopte op ons ja woord. Heel deze tijd heb ik die 18-jarigen verdedigd tegenover die veeleisende dj/verantwoordelijke

een week voor het feest begon ben ik met de organisatie nog gaan rondkijken voor een andere zaal, alles kwam daar nog in orde. Maar uit frustraties de verantwoordelijke van de chirolokalen niet meer op de hoogte gehouden.

conclusie, de 18-jarigen hadden hun feest in een andere zaal en ondanks deze situaties, kreeg ik opdrachten erbij door mond op mond reclame van deze 18-jarigen.
          happy end

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

kleine ergernis na het weekend: Multikabel ligt los in stageblok. Lijkt eerst dat de contramoer achterop de wartel is losgedraaid. Dus stageblok open en 'even' moer aandraaien. Blijkt de hele moer kapot. Nou heb ik die nog wel eentje, da's niet de ergernis. Maar wel dat die moer om 24 adertjes heen moet die allemaal keurig op xlr-chassis zijn gesoldeerd. Zucht...
            ~Clearsound~

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Nog een:
              Een mixer+micro+wat kabels besteld hebben online, en dat je 3-5 werkdagen moet wachten voordat deze in huis is, omdat de mixer 2-4 dagen levertijd heeft, en ik gebrek aan geduld heb.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by hardstyle
                Nog een:
                Een mixer+micro+wat kabels besteld hebben online, en dat je 3-5 werkdagen moet wachten voordat deze in huis is, omdat de mixer 2-4 dagen levertijd heeft, en ik gebrek aan geduld heb.
                Tip: Koop eens bij een echte winkel, dan kijk je, probeer je (hoop ik toch als je een mixer koopt...) en mag je het zomaar mee naar huis nemen na betaling!

Niets tegen webwinkels hoor, bestel zelf ook wel eens wat, Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by hardstyle
                  Nog een:

Dat is nog lang niet zo erg. Dat als je een investering gedaan hebt in een paar powered speakers. Hoezen er bij bestellen, en dan nog langer dan 3 maanden zonder hoezen er mee rond slepen. Het kan veel hebben, maar je snapt toch wel dat als je met een beetje regen je bus gaat inladen, je toch liever een hoesje er om hebt
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by berolios
                    Ervaring en kwaliteit hebben geen 1-op-1 relatie met elkaar. Ik ken mensen die net een paar jaar bezig zijn en een véél beter resultaat neerzetten dan de mensen die al '30 jaar in het vak' zitten.
                    Even een klusje schuiven voor een collega. "Jarenlange professionaliteit", "top apparatuur" "hoogste kwaliteit", "bezoek de website".
                    Ik kreeg het niet lekker..... Fasemeter erbij, Luidsprekers lukraak in en uit fase aangesloten.............
                    Lekker professioneel. Een kniptang loste een groot deel van de problemen op.
                    Die eigenaar kan weer met de soldeerbout aan de gang.
                    Speakertech
                    Last edited by speakertech; 26-04-10, 19:56.
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Voor het rookverbod er was ergerde ik me altijd aan gasttechnici die met een peuk in hun mond of hand boven de mengtafel stonden. Waarbij er altijd as op je tafel viel. En dit ondanks een sticker en mondeling verzoek om dit niet te doen.
                      Dit is gelukkig niet meer aan de orde, een voordeel van het rookverbod.

De laatste tijd heb ik een paar keer meegemaakt dat er een gasttechnicus was die met een biertje in zijn linkerhand en de rechterhand op de faders stond te soundchecken en later zijn show draaide. Dan vraag je of hij het glas/flesje niet boven te tafel wil houden. Kijkt hij je stomverbaasd aan: dit doe ik altijd, er gebeurt toch niets? Zeg ik: maar niet boven mijn tafel aub. Vervolgens is hij boos en als ik weer even weg ben pakt ie vrolijk zijn biertje weer ter hand. Dit vind ik totaal respectloos en ergerlijk.

Binnenkort zie ik er weer één op een festival, we hebben dit onderling besproken en ook ook met de organisatie besproken. En dit geldt niet alleen voor die ene technicus, we halen iedereen die met drank boven de tafel staat erachter vandaan.
                      Heerlijk die stilte

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

Algemene ergernis, mensen die moeten werken én alcoholische dan wel drogerende middelen consumeren.

Biertje? Lekker... na afloop als alles in de wagen ligt én ik niet hoef te rijden.

Iemand ooit gelezen hoe hard de "lineairiteit" van je gehoor achteruit gaat onder invloed van alcohol?

Figure 1
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

mijn reaktie van een tijdje terug:

Originally posted by Mike Manders
                          ik weet niet of ik de 10 haal, maar hier komt ie:

1- mensen/muzikanten die te laat komen
                          2- tijdens een theatertour de PA van het theater moeten gebruiken (meestal peppi en kokki)
                          3- mensen die in dit vak zitten, en niks om muziek geven (jaja, die bestaan echt)
                          4- line-arrays die verkeerd gebruikt worden
                          5- conventionele systemen die verkeerd gebruikt worden (= eigenlijk net zo erg)
                          6- eten van plastic borden
                          7- je eigen drank moeten betalen (al is dat lang geleden)
                          8- teveel decibels.... (te hard geluid dus) vooral op festivals
                          9- digitale tafels op festivals (NIET DOEN!)
                          10- sennheiser zangmicrofoons

twijfelen of ik de 10 haal, nu ik eenmaal bezig ben kan ik nog wel ff doorgaan...
                          kijken of ik het nog eens ben met mezelf:

punt 2: sommige theater PA's zijn toch wel erg okay, wat wel opvalt dat het dan ook meestal Meyer is.

punt 6: eten van plastic borden is echt niet leuk, maar snachts na de klus een lekker wijntje in een plastic bekertje smaakt me prima.

punt 7: dit wijntje heb ik dan ook niet zelf betaald natuurlijk...

punt 9: klopt nog steeds

punt 10: Sennheiser zangmicro's, ik heb het onlangs weer geprobeerd, bij sommige vocalisten zal het echt wel werken, voor de bands waar ik mee werk werkt het niet...

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Hoi Mike,

En van hoe lang is het lijstje geleden?

Gr, @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Als je nu geklikt had op de orginele post, dan had je kunnen zien dat zijn eerste top 10 van nog geen jaartje geleden is

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by RayM
                                Binnenkort zie ik er weer één op een festival, we hebben dit onderling besproken en ook ook met de organisatie besproken. En dit geldt niet alleen voor die ene technicus, we halen iedereen die met drank boven de tafel staat erachter vandaan.
                                Met bier in je handen schuiven staat ook totaal onprofessioneel. Als ik sta te schuiven, is er altijd wel een tray mineraalwater in de buurt, en hooguit een stapel blikjes fris, maar die blijven netjes onder de tafel en niet erop.

Het wordt nog erger als je nog kisten moet schuiven of (gulp!) moet riggen: Alcohol en zwaar werk -> bad idea. Drinken en bouwen/schuiven gaan bij mij niet samen.

Daarentegen, als ik alleen maar dry-hire hoef weg te zetten en daarna voor de rest van de dag toekijken, of op een informeel feestje sta te DJ'en, vind ik het wel een ander verhaal. Maar daar wil ook niemand dronken mensen achter een booth zien.
                                First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...